Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen

OK, HM och Lindex ska besökas angående bodies. Angående dubbelstorlekar, det var lite det som var min fundering kring PoP, att deras stl 50 var skulle växas ur för snabbt? Dubbelstorlekar kanske är att föredra? Men ngn skrev att PoP är stora i storleken?

• start september

Hm,

jag läste just på vad som gäller på mitt jobb. Tydligen får man ta för läkare/tandläkare upp till 24 h för samma typ av åkomma.

Räknas BM tro? Och är en grav en åkomma??

Slutsaten är att det verkar variera, det beror nog på vilket kollektivavtal etc.

• start september

Jag tror också på klädteorin för att de är så söta. Jag är dock en gosedjursfantast, älskar att köpa dem och ger ofta bort. Oftast har det blivit favoriter för de barn som jag känner väl.

Mitt första gosedjur fick jag av en familjemedlem en vecka gammal, den fick namn efter givaren och den följer mig fortfarande...

Maken har ibland haft svårt att få ut mig från IKEAs gosedjuravdelning...

• start september

Telis, vad många olika turer det blev. Hoppas så att kliniken har rätt och att det blir bra trots att du är tveksam.

Nenne, skit helt enkelt med jobbet. Inte mycket annat att göra än att vara förbannad och sen försöka se om det här kan leda till något positivt (kanske hitta ett helt annat typ av jobb du inte har tänkt på).

Lapinette, välkommen hem! Hoppas att du haft det riktigt bra!

Grattis Nattsson!

Och kul att se både Vänner och Victory här!

• start september

Själv har jag varit på tillväxt-UL idag eftersom BM var osäker på var huvudet var och SF-måttet avstannat i tillväxt. Vi hade hunnit fundera mycket över helgen, jag hade mentalt ställt in mig på både tvärläge som skulle leda till snitt, tillväxthämmad bebis som skulle behöva ut ögonaböj och allt annat man kan tänka sig.

Slutsatsen var dock bästa tänkbara. Barnet har inga tillväxtproblem, beräknas snarare om takten fortsätter närma sig 4 kg i vecka 40. Huvudet ligger långt ner i bäckenet, därav att måttet kan ha ändrats jämfört med tidigare.

Jätteskönt! Och nästan lite antiklimax, det är så väldigt lätt att bli orolig.

• start september

Lapinette,

stor kram till dig. Det är nog inte konstigt att det känns mer jobbigt när du hemma i vardagen. Jag tycker snarare att du är duktig på att se det ljusa i tillvaron (god mat, gott vin och en fantastisk make lät det som gårdagen bjöd på).

Det är en kämpig tid du går igenom men jag har en känsla någonstans att det kommer att fungera för er. Inte bara för att det känns som ni är så värda det, utan det bara känns så.

FET ger väl lite mindre hormonell påverkan också? Kanske skönt att ta det som nästa försök?

• start september

Inte räknas det som fusk!

Jag fick ju sådana denna gång, tror stenhårt på att de hjälpte till. Tillsammans med albyl minor förstås.

• start september

Stor kram till Tinga med make. Tack för att du kom in och berättade, vi är nog många som funderat igår varför det var så tyst från Tinga. Hon är annars alltid så otroligt noga med att lämna info om planerad frånvaro...

Oväntade och svåra besked och jag förstår att nerverna sitter utanpå. Vilken tur att ni är så noggrannt övervakade att det upptäcktes! Som tidigare Lundabo tror jag också att ni är på det bästa stället av alla. Jag håller stora tummar att flödet är så bra att de små får stanna inne närmare två veckor till och växa till sig.

Hälsa Tinga så mycket!

• start september

Freijs,

tack för att du frågar!

Idag är det vecka 37 (36+0) och bara en vecka kvar på jobbet. Det känns just nu alldeles lagom. Jag är om vart annat lugn och om vart annat ganska nojig över allt som kan hända. Troligen helt normalt. Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad över att vi får vara med om detta. Kvar någonstans sitter fortfarande känslan från förra årets bommar.

Jag önskar dig (och alla våra andra IVF:are) stora feta plus så snart som möjligt, nu är det på tiden att det vänder!

• start september

Clownis,

Skönt att höra från dig! Du har också funnits i mina tankar. Som alla andra hoppas jag at du och maken tilsammans får uppleva detta, men jag förstår samtidigt om du inte vill lämna mer info om hur han och du har det, känn inget tvång. Vi finns här!

Det låter jättebra att graviditeten går bra - spännade att det närmar sig!

• start september

BS,

nja, en hel del är inhandlat men inte upppackat. Vi har både fått och köpt en del och det behöver tvättas och kanske kompletteringshandlas. Mest behöver jag tid för att varva ner, träffa lite vänner och bara vara ett tag så att jag förstår att det är på G.

Det låter kämpigt att Iris vaknar så tidigt. Men hon sover ändå hela nätter fram till dess? Då har ni ju tagit ett stort steg framåt!

• start september

Telis,

vad ledsen jag blev för er skull. Men det värmer att se att ni hade en så bra resterande dag igår! Det låter ändå bra att kliniken och du är överens om hur ni går vidare.

Kram!

• start september

Här känner jag mig större och större. I helgen har jag börjat känns av svag mensvärk, är säkert någon sorts förvärkar. Jag har knappt känt något alls tidigare, så det är säkert ett steg i rätt riktning. Men typ två veckor till vill jag helst att den där inne ska stanna, känns om jag skulle vilja ha lite tid själv hemma när jag slutar jobba. Det är ändå bara 36+2 idag.

• start september

Frullan,

kul att se dig här! Tråden är som vanligt en berg-och-dal-bana, men det har varit på tok för många dalar på sistone.

• start september

Nattson, jag går hem på onsdag, det blir också tre veckor plus någon dag till BF. För någon vecka sedan tänkte jag att jag orkade lite till, men jag hade bestämt mig sedan länge så jag håller fast vid det. Om jag går mycket över tiden blir det länge hemma, men jag tror det behövs, jag har jobbat mer än mina 100% nästan hela graviditeten och har ett behov att känna mig utsövd och fokuserad inför det som komma ska. Jag har komptid att ta ut så det är jättebra. Det innebär också att jag om jag skulle vilja jobba lite hemifrån kan det utan strul med föräldrapengar. Lite separationsångest har jag minsann från jobbet...

• start september

Jag tror på Freijs och Nenne ungefär samtidigt som nästa plussare!!!

Därefter tror jag på dig Lapinette, då är det väl FET?

Svar på tråden Barnkarusellen