• Lapinette

Barnkarusellen

September - låter klart intressant även om jag inte vet om jag har haft något tidigt MF tidigare eller ej. Inget bevisligen. Just nu grabbar man ju efter alla halmstrån.

• Lapinette

Varför ligger Australien så långt bort? Australien ligger på min lista då jag förstått från restråden att maten inte är så god på NZ, vilket för oss är typ halva semester, god mat och gott vin. Sydafrika - love it! Men vi är ju flera SA-anhängar här inne...det var ju så jag "lärde känna" Piggelin.

• Lapinette

Tinga - vi åker imorgon vid 12-tiden så jag tittar nog in en kortis imorgon bitti om jag hinner men tack vi ska verkligen försöka njuta så mycket som möjligt (är rätt bra på det ).

• Lapinette

Härligt pirr!!! Det lät ju "inte så farligt" säger damen som sitter och lider av mensvärk just nu och undrar hur i hela fridens namn en förlossning känns.

• Lapinette

gosnosen - vi har inte haft några problem med trafik till Uppsala. Åker liksom mot köerna som går in mot stan. Ja det förstås, det beror ju på vart ni åker ifrån. Vi kommer från St Eriksplan och då åker man ju aldrig man ju ut från stan hela vägen. Det kan vara lite bilar fram till Kista men absolut inga köer. Brukar vara framme på 45 minuter. Ett stort lycka till!!! Håller tummarna på fina ägg!

Telis - antar att jag precis hinner hem tills det är ÄP för din del. Vill absolut inte missa tumhållning för dig! Åhhhh, vad jag hoppas på många stora, fina och mogna ägg.

• Lapinette

Telis, Sweet och övriga som undrar - mensen kom igång rejält igår så det är absolut inga tvivel.

Annars så ska jag nog försöka lägga ned det sista i väskan, fixa iordning mig och sen (om 1,5 timma) är det dags att dra. Önskar alla sprayare, sprutare och äggplockare lycka till här inne och ja så nenne med spolning och annat.

• Lapinette

Vill bara sanda en liten halsning fran Hong kong. Kom hit igar morse, nu ar klockan snart 19.30 var tid. Semesterns forsta dagar har innehallit en rejal forkylning som brot ut pa planet, blod i massor...tar det aldrig slut? och sa fick vi inga vaskor. Har vandrat omkring i en vacker vit t-shirt med en glittrig panda pa i 2 dagar. Nu kom vaskorna sa vi kan byta om och ga ut och ata middag med vara vanner ikvall. Imorgon 09.00 flyger vi vidare till Hainan. Dar vantar 35 grader varmt, stor pool...och jag som inte kan satta pa mig en bikini som det forsar just nu . Som sagt...det kan bara bli battre!

• Lapinette

Telis - vad är det jag läser? Har du en cysta? Måste läsa ikapp lite men jag sitter här superjetlaggad och har precis landat efter 14 timmars resa från HK. Självfallet är jag en av dem som håller tummarna maximalt inför din ÄP.

Själv har jag förträngt det där med IVF men när jag väl landade och satt på flygbussen så kom tankarna tillbaka efter att ha sett en långtradare som det stod Uppsala Nya Tidning på. Japp, tillbaka till verkligheten. Vill inte åka till Uppsala något mer! Hem och öppnar datorn och det sista jag gjorde innan vi åkte var att skriva ett mail till CvL och min/Telis doktor. Båda två ger i princip samma svar (förutom att min doktor är betydligt mer personlig). Vi har bara haft otur! Toppfina embryon och alla resultat ser bra ut. Det finns inget mer de eller vi kan göra.

• Lapinette

Telis - jag fick ett gulligt mail från syster P och bara för att peppa dig lite lägger jag in en det hon skrev till mig.

"Jag har talat med dr C och vi har nog gjort det som går att göra med er. Ni har nog haft "otur". Dessutom förstod jag att ni hade fått kanon fina ägg!!!! Så ge inte upp!

Tyvärr är det så med den här typen av behandlingar, att det inte finns någon "mall". Ibland förstår man inte alls varför det inte går, trots perfekta förutsättningar. Händer också att dåliga förutsättningar ändå ger graviditeter.......
    Så vi håller tummarna igen!!!!!
    Ha en skön semester och all LYCKA till vid frysåterföringen

Vad jag menar är - ändå om förutsättningarna ser dåliga ut så kan det leda till graviditet. Det finns ingen logik i det här "spelet". För oss ser ju allt superbra ut men vi drar nitlott efter nitlott. Jag håller tummarna hårt och hoppas att ni har bättre tur.

• Lapinette

Sorry, att jag inte kommenterat så mycket men jag har inte hunnit och lär nog inte hinna läsa ikapp allt ni har skrivit de senaste 10 dagarna. Vill dock kommentera två saker.

nenne - jäkla piss gällande jobbet! Är det tufft att finna nytt där du bor?

gosnosen - hur har det gått för dig?

Svar på tråden Barnkarusellen