Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen

Pirr,

klart du ska vara stolt! Kanske är det en fördel vid läkningen att de var så noggranna?

Muggles,

tack för tipset om sömnläsningen. Jag har tänkt att passa på att läsa nu innan, kanske känner man sig lite tryggare då. Testa alltid mat först, noterat. Jag slickar i mig av alla råd! Åtminstone framstår det som du hanterat allt med jämnmod, även om jag förstår att det såklart varit jättejobbigt ibland. Funderar mycket på det där med baby blues just nu, undrar så hur man kommer må och reagera. Kanske kan du komma med lite goda råd om man hamnar ner i ett sådant hål.

• start september

Gosnosen, fy vad tråkigt att det inte ville sig. Men kanske ändå positivt att läkaren inte såg något som var negativt? Ta hand om er!

Telis, håller hårda, hårda tummar idag.

Freijs, roligt att höra att du är på g nu med spray!

Vickan, det kunde varit jag som skrev ditt inlägg för två år sedan. Jag har dock nu när det är allvar fått feedbacken både på jobbet (även av chefer) och av vänner att jag både verkar vara mig själv, och ha en sund inställning till vad som komma ska inklusive jobbprioriteringar, och det är inte illa för en ego- och jobbinriktad tjej som jag. Det gäller nog dig också en vacker dag! Samtidigt förstår jag om du vill ge ditt nya jobb lite tid och dig själv en chans att komma ikapp, verkar ha varit mycket nytt på en gång.

Omsan, kul att höra av dig! Skönt att den lilla nu är lite bättre, det måste vara jättejobbigt för er alla. Kämpigt med stora tjejen, men det är väl naturligt både i den åldern och med de förändringar som varit.

BS - duktig make du har! Håller tummarna för att det ska fungera!

• start september

BS och Omsan, det är ju inte helt ovanligt att det blir så med vikten. Jag tror att jag kommer hamna i en liknande situaion. Nu när jag tycker att jag är stor (typ 24 kg från innan vi satte igång försöken, varav 17 hittills i denna graviditet tom vecka 35) säger många att det rinner minsann av dig under amningen, men jag känner mig tveksam till det.

Det får bli GI för mig också i framtiden.

• start september

Piggelin,

tack ganska så bra!

BF är 22 maj, så lite drygt en månad kvar. Jag mår nog egentligen väldigt bra, är lite tung och sover lite kass eftersom det är knöligt att vända sig. Jag orkar fortfarande nästan som vanligt, men planerar att gå hem från jobbet om två veckor.

Jag ska till BM imorgon, sist jag var där rusade den lill*s hjärtljud efter att hon klämde hårt på huvudet. Jag hoppas det inte blir ngt liknande imorgon...

Jag har tidigare trott att det skulle komma för tidigt, nu vet jag inte riktigt längre. Jag har nog ett behov av att varva ner hemma och landa i det som komma ska. Det är svårt att hinna reflektera när man jobbar hela dagarna.

• start september

Och kläder funderar jag på! Vi shoppade loss på PoP i helgen, tre uppsättningar i stl 50. Inte jättebilligt, men så fantasiskt fint. Undrar om det var rätt? Skulle man köpt mer i 56 istället?

Lite ångest var det allt att köpa de där små plaggen, det blir så konkret. Vagnen har stått hemma i ett par veckor så den har jag nästan lärt mig bortse från. Men bilstolen som vi hämtade väckte känslor.

Och Anna Ws bok, som är jättebra, fick mig att inse hur konkret den närmaste tiden blir. Och hur maktlös jag kommer bli när den lill* skriker!

Usch, nu blev jag nästan gråtmild här. Helt opåverkad av hormoner är jag minsann inte.

• start september

Låter klokt och bra Nattson.

Det är tungt att inte få sova, jag kan tänka mig att det förvärrar förvärkar när man sover dåligt och blir spänd av det. Att ha möjlighet att sova middag efter jobbet måste vara bra i det läget!

• start september

Nattson och Liten,

jag har också drömt mycket mräkliga saker de senaste månaderna. Jag är mer intresserad av udda saker i drömmen än i verkligheten kan man konstatera...

Menar ni att det fortsätter sen också??

• start september

Liten, alltså ska man ha fler bodies, noterat.

Någon som vet var det finns vita omlottbodies i mjuk kvalite till OK pris? Är Lindex ett bra tips?

En dum fråga, behöver så små barn underbyxor? Visst har man bara blöja och body???

Här är en novis, javisst...

• start september

Jaha,

nu har jag varit hos BM och magmåttet hade inte ökat på de två sista veckorna. Förhoppningsvis är det ingen fara, kan vara att den lill* sjunkit eller så, men det är klart man blir orolig. Jag ska få ett extra UL i nästa vecka för att kolla upp.

BM har hävdat den sista månaden att huvudet var neråt men nu blev hon plötsligt tveksam.

Jag försöker ta det lugnt, men lite skärrad blir man. Jag vet flera som råkat ut för samma sak utan att något varit konstigt, det där måttbandet är inte direkt ett precisionsverktyg.

• start september

Mrs B,

jo tack, det sparkar alldeles förträffligt tack och lov.

Med största sannolikhet är det just mättekniken som ställt till det och då har vi fått se den lill* på ett UL till i alla fall.

Svar på tråden Barnkarusellen