• Nattson

Barnkarusellen

Telis, Är så ledsen för er skull!! Stora kramar till er båda!!

Frullan, vad kul att se dig i tråden! skriv oftare!!

• Nattson

Det låter som om ni hade en riktigt bra dejt i går!! Det var så synd att jag inte kunde vara med.

Telis, även om du är ledsen så låter det som om ni har en plan och det är skönt att läkaren sa "nästa gång gör vi så här!" Bra att han/hon är engagerad!!

• Nattson

Sweet, lycka till på stora ul:et och Zozo, lycka till på ditt ul!
    Det är ju så grymt att se det lilla livet där på skärmen!

• Nattson

Sweet, herregud vilken dag! Massor med kramar till dig och självklart håller vi tummarna för att allt ska vara bra!!

Jag förstår din panik, när vi gjorde UL så var de tvungna att hämta en annan för att titta på hjärtat också. Både jag och maken blev helt stela, det kändes som om jag slutade att andas tills hon sa hur det låg till.

• Nattson

Zozo, Tror att man bara får göra ett i Sverige och det är just det som vi kallar stora ul:et där de kollar organ osv. Vi har gjort två efter som vi gjorde ett KUB test också. Då tar de blodprover från mamman och sedan gör de olika mätningar på barnet. Utifrån det räknar de ut risken för att barnet ska ha några kromosom förändringar.

Du är i allafall helt med, UL = ultraljud när man ser barnet på skärmen!

• Nattson

MrsB, visst frågade du vilka vi hejar på i Globen? Tror inte jag svarat på det... Vi håller inte på något utav lagen egentligen. Men det ska bli superkul att se NHL i Globen!

• Nattson

Gosnosen, vad trist att det inte funkade denna gång! Hoppas att du får svar snabbt och får gå till någon av klinikerna och köpa 3pack! Kram

• Nattson

Jag beundrar er alla som har dragit igång med IVF:er!! Ni är så starka modiga som delar med er av era erfarenheter här på tråden! Jag önskar att jag kunde knäppa med fingrarna och vips så skulle ni alla vara gravida! Stor kram till er!

• Nattson

Nenne, vad kul att se dig i tråden!!!

Jasså så din man jobbar ibland i U-väsby, vi bor där! Blir ni strandade någon gång pga tåg problem så bor vi nära stationen och ni är välkomna!

Usch det är så frustrerande när man varit hos läkaren och sedan kommer därifrån med tusen frågor i stället för svar! tYcker som Lappis att du ska kontakta den privata gyn som kanske kan vara bättre?! Jag brukar skriva ner mina frågor och tar upp den lite diskret för att se att jag inte missat någon fråga. Så typiskt mig att skriva ner saker och ting...

• Nattson

Nenne, ha ha vi har en extra säng som ni kan få testa! Den står på nedervåningen så ni slipper bli störda ha ha

Det borde finnas något test som säger, ja du kan bli gravid utan problem eller du kommer att behöva lite hjälp på vägen!

Svar på tråden Barnkarusellen