Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Nattson skrev 2008-02-13 14:07:53 följande:
    En annan sak också helt OT: Dom som inte är svenskar och jobbar här har lite andra toalett vanor än vi vilket resulterar i att vi ibland möts av "rester" i toaletten när vi går dit. Trots lapp både på engelska och svenska så spolas det inte! Vad är det för fel om man inte spolar?? Det är så ohygeniskt att komma till en skitig toalett. Inte bara toaletten utan även handfatet kan vara ner skitet... Helt ärligt! Kan man inte försöka torka efter sig??
    Åh, hjälp, jag som trodde att vi hade toalettproblem här! Men här brukar åtminstone handfaten vara okej.

På tal om hygien, jag var ju ute och åt med ett gäng igår, varav några inte var svenskar (Lappis vet vilken nationalitet jag talar om ). När servitrisen frågade om vi ville ha dessert så sa en av ickesvenskarna, tillika högsta chef, utan att fråga oss andra typ "ta in lite olika så delar vi". Vi fick alla våra egna små tallrikar och dessertskedar och lyfte över lite till våra egna tallrikar men han satt och åt direkt från faten med sin egen sked. Urrk.
  • Telemarkgrrl

Tack gosnosen!! Hur gick ÄP:et? Var det jobbigt? Jag kommer nog inte heller att få ut så många ägg precis. Var på VUL igår och fick höja dosen rätt så mycket. Men huvudsaken är ju att man får ett och att det blir befruktat iallafall. Hoppas att veckorna går fort för dig och att det blir ett riktigt lyckligt slut!

• Telemarkgrrl

Roligt att se dig här Mindre! Har full förståelse för att kvällarna känns jobbigare än dagarna. Men det låter ändå som att ni har det ganska mysigt där hemma.

Trevlig resa, Lappis! Hoppas ni får samma väder som här fast typ 15 grader varmare.

• Telemarkgrrl

Muggles&änner, det har uppstått ett litet problem. Det lutar åt att jag måste åka iväg på ett litet uppdrag i Dalarna nästa torsdag.

Det är ju typiskt att jag måste det just när ni kommer hit, men det ska ordna sig på något sätt. När är det ni kommer upp? Jag håller på och funderar på om jag kan lämna in nyckeln någonstans eller om någon annan kan möta er och lämna över nyckeln.

Jag ska skriva ihop en detaljerad vägbeskrivning och mejla till er. Så på något sätt ordnar vi det, det var bara lite trist att dom här två sakerna sammanföll!

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-02-14 13:57:39 följande:
    Telis - "litet uppdrag"! Det är väl ett jätteuppdrag! Så himla spännande att det redan är dags, och jösses vad jag kommer att hålla tummarna för dig! Stenhårt!
    Giggle 3

Tack!!

Tinga förresten, jag läser en blogg ibland som skrivs av en ganska nybliven tvillingmamma, Kapybarans gömsle: kapybaran.blogspot.com/ Jag tror tvillingarna föddes i somras. Visst låter det jobbigt ibland men framför allt så låter det underbart. För tillfället händer det inte så mycket på bloggen för hela familjen är i Thailand i massor med veckor men annars är den ganska kul att läsa.

Dessutom är kapybaror mina absoluta favoritdjur.
  • Telemarkgrrl

Tinga, dom har dessutom ytterligare ett barn, kanske i treårsåldern? Visst, det är kanske lättare att få tvillingar som nr 2&3 än som 1&2 men man har nog händerna fulla med tre barn också. Dom verkar ha en schysst inställning och precis som både du och Sweet sa så räcker det nog långt.

Ang. kapybaror, nej, det finns nog egentligen ingen anledning mer än att dom är så otroligt söta. Såg en för första gången i Montreal för ett par år sen och den var så fantastiskt söt där den låg och solade med magen i vädret.

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-02-14 16:08:11 följande:
    Telis - ja, med tre så pass små barn är det säkert fullt upp! Fördelen som jag ser det med att få tvillingar som 1&2 är att vi kommer inte att veta hur det är att ha något annat än två på en gång, så man slipper fundera på hur mycket mer tid man hann lägga på barnet när man bara hade ett, jämfört med att få två på en gång.Du kanske trots allt såg ett alter ego i den kapybaran; jag är säker på att du också är jättesöt när du ligger och solar med magen i vädret!
    Hahaha, du är ju för söt själv!!
  • Telemarkgrrl

Piggelin, skaffar vi nån gång bil så ska det bli en Clubman, dyr eller inte.

• Telemarkgrrl

Ääääsch, jag råkar drömma om en Mini Cooper bara, det är typ det enda bilmärke jag känner till.

• Telemarkgrrl

Mugglan, jag skickar en vägbeskrivning och karta och sätter ut lite såna bra-att-veta-ställen på kartan. Om ni vill så kan ni få en nyckel till vår lägenhet så kan ni gå upp hit och äta frukost? Det är ju lite smidigare än att antingen handla allt eller hitta ett fik? Men det gör ni som ni själva vill, det kan ju också vara mysigt att fika ute när man är borta någon annanstans.

Svar på tråden Barnkarusellen