• Frejis

Barnkarusellen

*stormar in, stannar och tittar omkring mig*
    Här är jag, den frånvarande människan som har förvandlats till en smygläsare och arbetsnarkoman, trött och utmattad emellanåt. Inget nytt här på barnfronten förutom att det närmar sig ännu en BOM som är beräknad på söndag. Tänkte ansluta till Nennelainen - det blir väl en fin lista av oss två?

Har bokat en tid på Oxbackskliniken i Södertälje, ska dit den 7 april som var en måndag. En tid som passar varken mig eller maken, men det är ibland att skolka från saker och ting som man inte kan lämna Får se vad de säger, har gjort om HIV etc prover *ja jag tänkte skoja om det, men ska nu hålla mig* som inte får vara äldre än ett år, men vi kör förmodligen igång i maj om allt går som det ska.

Lappis, är det ÄP nästa vecka? Håller tummarna för kollen imorgon, varför ska du göra den på CvL den här gången?

Liten, hoppas att psykologen som du träffat var bra och att du får den hjälp som du behöver. Kan tänka mig att omställningen till mammalivet är större än vad man kan tro...

Har faktiskt också en del funderingar om jag överhuvudtaget skulle vara lämplig som mamma, om jag skulle orka, om jag skulle vara bra... och känner mig ganska osäker ibland. Samtidigt som jag nog skulle vilja sätta tillbaka två ägg om det gick. Konsekvent? Inte ett dugg.

Lappis igen - om jag förstod dig rätt har ni funderat rätt mycket på adoption. Vad krävs det för att ställa sig i kön?

• Frejis

Känner mig helt slut trots att min dag knappast kan betraktas som ansträngande, examination mellan 9.00 och 11.00 och förläggar/representationslunch på Försvarshögskolan i två och en halvtimme till. Måste vara våren, fattar inte det här

Får se om en mugg te (typ 0,75 l) gör mig piggare

• Frejis

Vi borde ha en mer detaljerad planering, till exempel

Nenne förmiddag ca kl 10.00 23/3
    Frejis eftermiddag kl 16.33 23/3

Sedan kan man ju justera protolollet i efterhand.

Desperat? No way.

• Frejis

Vilken besvikelse! Men jag ska försöka bättra på mig till nästa gång.

Sekunderna får vi ta med när vi är framme vid mållinjen

Undrar om dagligt intag av croissant på skolans cafeteria kan räknas som gravsymptom?

Piggis - jaaa, vad säger man om det... tyvärr så tror jag att jag skulle ha samma funderingar som du om jag hade barn. Sedan skulle jag blir förtvivlad över tanken på tonåren etc. Har ibland lätt för att hamna i negativa tankespiraler som jag gjort med ivf förut. Nu har jag som strategi att försöka tänka kortsiktigt.
    Om det fungerar bra?... får ganska många återfall av mitt gamla djuplodande jag , men jag försöker lära mig att inte tänka för mycket. Fråga mig sedan i maj vad det har blivit av det

• Frejis

Det snöar här också. Jag har ju planterat penséer i söndags, men de lever fortfarande. Stackarna, tycker synd om dem!

• Frejis

Nu har jag tänkt att vila ögonen en stund

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• Frejis

Hua! *indianrop från intet* Jag får sova sen helt enkelt...

Heeej Lappis! Tror inte att lite vin skadar så mycket, det viktigaste är väl att fortsätta leva även under ivf-behandlingen. Det låter trevligt med påsklunch

Mums, påskägg har ingenting gott hemma, men har ju redan ätit choklad idag. Mmm, ska jag dricka ännu en mugg te för att se om jag blir piggare? *gäsp*

• Frejis

Lappis - jag ser fram emot din BIM-lista. Please!

• Frejis

Feta Tröga Plus kanske som blir Stora Feta Plus till slut! Så nu har vi ett kodspråk här i tråden, skriver vi FTP eller SFP så vet alla vad det handlar om.

Thailand skulle ju kännas som en dröm just nu. Vill också! Men vi ska ju till Paris nästa fredag *drömmer mig bort*

Skönt att din mamma förstod dig Lappis. Sedan kan man ju inte kräva av dem att de säger vad man själv vill höra *tänker då på min egen mamma som dessutom har läkarsynpunkter på det hela och tillfrågar sina kollegor. Tur att man inte är såå känslig fast det händer att jag skäller på henne ibland. Och får mothugg själv *

Såg att det planerades en liten tråddejt på onsdag den andra april. Jag tror att jag också kan vara med om jag får klämma på alla bebisar

Svar på tråden Barnkarusellen