Barnkarusellen
*stormar in, stannar och tittar omkring mig*
Här är jag, den frånvarande människan som har förvandlats till en smygläsare och arbetsnarkoman, trött och utmattad emellanåt. Inget nytt här på barnfronten förutom att det närmar sig ännu en BOM som är beräknad på söndag. Tänkte ansluta till Nennelainen - det blir väl en fin lista av oss två?
Har bokat en tid på Oxbackskliniken i Södertälje, ska dit den 7 april som var en måndag. En tid som passar varken mig eller maken, men det är ibland att skolka från saker och ting som man inte kan lämna Får se vad de säger, har gjort om HIV etc prover *ja jag tänkte skoja om det, men ska nu hålla mig* som inte får vara äldre än ett år, men vi kör förmodligen igång i maj om allt går som det ska.
Lappis, är det ÄP nästa vecka? Håller tummarna för kollen imorgon, varför ska du göra den på CvL den här gången?
Liten, hoppas att psykologen som du träffat var bra och att du får den hjälp som du behöver. Kan tänka mig att omställningen till mammalivet är större än vad man kan tro...
Har faktiskt också en del funderingar om jag överhuvudtaget skulle vara lämplig som mamma, om jag skulle orka, om jag skulle vara bra... och känner mig ganska osäker ibland. Samtidigt som jag nog skulle vilja sätta tillbaka två ägg om det gick. Konsekvent? Inte ett dugg.
Lappis igen - om jag förstod dig rätt har ni funderat rätt mycket på adoption. Vad krävs det för att ställa sig i kön?