Vilken hårresandet beskrivning Sweet! Jag känner verkligen med dig och vad jobbigt att vänta nu i 1-2v för mer besked! Men vad bra ändå att de verkar vara så noggranna och gör fler undersökningar. Håller tummarna stenhårt att allt visar sig vara normalt. Är det bara vanlig gomspalt så är det väl mkt lätt att åtgärda nuförtiden. Det kanske inte ens är gomspalt alls när allt kommer omkring? Kram!!!
Apropå vändningar så har Moa vänt sig en gång från rygg till mage, för läääänge sedan. Hon verkar strunta i att vända sig, fick höra att alla barn inte gör det. Men hon sitter ju stadigt sedan länge och verkar ha fullt upp med det, för då kan hon sitta och pilla med grejer och ha roligt. Läste just att man ska undvika att träna barnet att sitta för tidigt för då vill de inte krypa, attans. Det visste inte jag... Nåja, nu är det försent i vilket fall.
I förrgår åkte jag på magsjuka igen, samma som Cicci hade ung. Kom från alla hål samtidigt Så maken fick ta natt nr 2 av SHN-kuren, det gick väl mindre bra. Han är inte motiverad, tror inte på det Och igår när han tog hand om Moa för att jag låg däckad så fick han inte i henne tillräckligt med mat så hon vaknade vid 3 och var hungrig (har inte hänt på en vecka nu). Suck.
BS: det här med vagna är inte så lätt, det kräver en del övning. Både Vänner och jag har fått stå och vagna 30-40 min i början, nu är jag nere i 5-10 min. Och knixet är att ta i ordentligt om barnet skriker mkt. Du ska svara med lika mkt som barnet; dvs skriker barnet mkt ska du vagna "brutalt", skriker barnet lite ska du vagna lugnt. Det ska inte vara skönt att bli vagnad, det ska vara skönt när man slutar (man slutar när barnet tystnar) Vagnandet ska syfta till att barnet slappnar av i kroppen och därmed kan somna själv, när vagnen står still. Jag kan dock tänka mig att det är svårt med Iris som skriker och vill krypa ur vagnen. Hon kanske inte fattar vad det handlar om? Det tar ju ofta några dagar/veckor innan barnet fattar vad vagnandet handlar om. Det är tyvärr bara att kämpa på...