• Frejis

Barnkarusellen

Mrs_B - vilstolen är ledig nu

Tycker att du är beundransvärd som orkar med allt och som klarar av att ta hand om två barn och sköta markservice så bra som du verkar göra. Det är starkt tycker jag och skickar massor med kramar till dig!

Nu skiner det lite sol även hos mig, konstigt väder!

• Frejis

Mmm Lappis vi får se hur det blir med det. Jag har ju planerat för BOM både nu och i april, men fertilitetsgudarna lyssnade kanske på oss på Mornington.

Fast om du frågar mig... hm, vem vill höra samma sak igen.

• Frejis

Tinga vi åker också tillbaka den första april. Vilket sammanträffande!

• Frejis

Tinga - det skulle vi faktiskt kunna ha. Det är ju bara att bestämma var, när och hur

• Frejis

Jag ansluter till dig Lappis. Har tänkt flera gånger under de senaste dagarna "hur orkar man" eftersom jag känt så tydligt att nej, jag skulle inte fixa det... Kom hem igår och klämde fram till maken "gör middag" och satte mig som ett kolli i soffan. Så kan man ju inte göra med ett barn.

Eller så kanske man kan

• Frejis

Lappis igen - du kan ju iaf skylla på behandlingen medan jag försöker övertyga alla om att jag har kraftig pollen- och dammalergi. Vet bara inte riktigt om jag köper det själv

• Frejis

MSW - krya på dig! Kram

He he Lappis det är ju så postmodernt som det kan bli själv tänkte jag, vad skönt med en ivf i maj, om den fungerar så behöver jag inte ta ledigt så mycket från skolan (har en sista praktikperiod i november december i år innan jag går ut) och så kan jag söka jobb till sommaren hösten. Så jag känner igen mig om vi säger så

Jag försöker dock acceptera mig själv som jag är och jag tror att det är viktigt att inte förringa de andra sakerna (jobb, resor etc) som också är viktiga för välbefinnande. Det finns säkert de som tycker att det är egoistiskt och dumt, eller så är det de outtalade samhällskrav som spökar igen. Jag har den här lilla planeraren inbyggd i huvudet, tror jag, och det kan ju inte hjälpas

• Frejis

Tänkte önska GLAD PÅSK till alla trådisar!

Vilket väder! Nu är det riktig vinter i Stockholm, jag vet inte om man ska skratta eller gråta... Riktigt aprilväder.

Juni - tur att det gick som det gick med bilen, det kunde ju ha blivit värre, usch många kramar till dig.

Liten - kan inte maken ta hand om Mindre så att du får sova lite? Getostpaj låter mumsigt själv känner jag mig så fruktansvärt anti "hus och hem", har inte lagat någon mat eller sådant till Påsk. Ser däremot fram emot en riktigt skön helg som ska börja med tur till SATS först.

Har annars tantkänningar i magen och lite Pump passar ju utmärkt för att slå ihjäl både dem och tanten. Då kan hon krypa fram oanmäld på söndag morgon.

Lappis, håller tummar att det blir fler toppen embryo av dina ägg.

Nu måste jag packa! Sen som vanligt.

• Frejis

Kan också rapportera en BOM som inträffade redan i fredags. Hon är totalt förvirrad, den eländiga kärringen, dag 26 i menscykeln är något tidigt. Nåja, det skulle ju vara en BOM så att det gör inte så mycket

Hinner inte skriva mer eftersom maken väntar på mig... IGEN. Ska på vår vinterpromenad

Tack för tipset Lappis!

• Frejis

Mrs_B - vilket personal på din sons dagis! Visst kan man ha synpunkter, men de borde framföras på ett trevligare sätt.

Brudsommar - vad söt Iris är! Superfina krypbilder

MSW - bra besked, det måste kännas skönt!

Piggis - det låter som en skön men ändå aktiv helg. Härligt!

Telis & Vickan - välkomna hem! Vickan, vad var det för väder på Irland?

Lappis - det börjar närma sig äggplocket, jag håller mina tummar och tår redan nu. Onekligen en av de mest spännande tidpunkterna i processen.

Muggles - intressant artikel. Jag är intresserad av ämnet och har en del åsikter hur jag själv skulle vilja ha det och inte vilja ha det när/om det någon kommer så långt som till förlossning. Kan sammanfatta med att när doktorn på Sophiahemmet sade att det skulle bli kejsarsnitt för min del på grund av mina myom kände jag mig väldigt lättad över det Allvarligt talat så blir jag lite irriterad över de barbariska förlossningsmetoder som tycks tillämpas på vissa ställen, usch... brist på enkel vardagslogik är nästan värre. Tänker mig att det rimligen borde gå enklare att föda liggande om man får tillräckligt med smärtlindring.

Ett annat ämne som irriterade mig imorse var det geniala förslaget om inkomstprövat barnbidrag. Grrrr...
    *visst låter jag som en psm-kärring även om jag nyss har haft mens? Och så är det svinkallt i Stockholm *

Svar på tråden Barnkarusellen