• Frejis

Barnkarusellen

Glömde Sweet och bråcket hoppas att du slipper operation, men jag undrar samtidigt om det skulle gå att operera typ nu om det var nödvändigt?

• Frejis

Brudsommar - he he, det är ju bra att ha tagit alla stora beslut innan så slipper man fundera sen Vi ska till doktorn i Södertälje om ett par veckor, 7/4. Det ska bli intressant att höra vilka planer vi lägger upp då.

• Frejis

Mrs_B - bilden ligger under starka bilder, Välj det i stället för standardbilder så kommer den upp.

AM - Vad tiden går fort! Det känns att det var nyligen som du var inne här och skrev om Livia som bebis. Det ska bli intressant att få höra trådens första "börja på dagis" berättelse.

• Frejis

Hej tjejer!
    Tillbaka från Paris hade gärna varit där ett par veckor till. Skönt att ha semester och bara vara fast maken och jag var intensiva kulturfreaks som vanligt. Fast det blev ett par kvällar a la Cicci, inget fel på de franska vinerna heller

Lappis, jättestort grattis till ET! Nu väntar vi och håller tummarna.

Liten m fl - skulle gärna ansluta till träffen imorgon, men måste tyvärr jobba. Det får bli en annan gång, men hoppas att ni får en trevlig eftermiddag.

Måste fortsätta med uppackningen och annat här hemma. Kram till alla

Tinga, hoppas at ni haft det trevligt i Paris!

• Frejis

Här händer det mycket... Sweets juver, Lappis ruvning, Tingas födelsedag i Paris, bebisar som sover och de som låter bli

Gosnosen - skickar med massor med styrkekramar till dig! Det lät som ett tråkigt samtal med en läkare som inte var så känslig för er situation Jag hoppas dock att CvL kan hjälpa till att reda ut situationen och att Huddingeläkaren helt enkelt inte visste vad han talade om och att ni överhuvudtaget slipper ta ställning till ÄD.

Sweet, jag gillar associationen till en ko... måste säga att tanken inte känns helt främmande, inte för att den är aktuell för mig *ska kolla en extra gång när jag är på SATS, för säkerhets skull*

Lappis - jag håller fortfarande tummarna! Påskägget växer har jag en känsla av.

Sweet igen - jaha, så du är adopterad från Korea. Av någon märklig anledning tänker jag direkt på Tobias Hubinette och de diskussionerna som han fört angående adoption. Tror också jättemycket på miljöpåverkan. Träffade nyligen en tjejkompis som också har adopterat från Korea. Hon och hennes lilla dotter var så jättelika, även utseendemässigt fast hon är blond och dottern har mörkt hår, men ansiktsutryck, kroppspråk, sättet att tala... ja allt!

Undrar hur det har gått för Pirr, jag väntar som vanligt på en förlossningsberättelsen och kan nu tom titta på förlossningar på tv (Barnmorskorna). Brudsommar, du tittade på det också, eller hur?. Jag känner mig fullständigt skräckslagen och känner mig nöjd att ha blivit "tilldelat" kejsarsnitt i förväg. Om det nu blir aktuellt...

• Frejis

Gosnosen, ge inte upp ännu, vad den läkaren på HS sade behöver inte stämma. F*n vilken korkad människa, att tala om landstingets ekonomi med en patient... fast det kan ju vara hans tjänst som ryker pga besparingarna
    Nu ska jag hämta upp tvätt... hua sex maskiner, det var väl en produktiv eftermiddag! Förtjänar minst en Guiness och middag efter det här

• Frejis

Sweet - då är vi av samma åsikt. Har också svårt för hans åsikter och ännu svårare för att han verkar så oerhört övertygad om att det som han påstår är sant.
    Grrr.....
    Sedan har jag funderat hur det kan kännas för hans föräldrar när han tycker det han tycker om adoption. Fast de är kanske stolta, vem vet.

Snartis - jättefin frisyr. Tänkte direkt "det här ÄR Snartis" när jag fick upp bilden.

• Frejis

Vi får passa oss Sweet otroliga likheter Snartis, tänkte inte ens på det.

• Frejis

Jag har läst hans avhandling och den är den mest lästa avhandlingen på Stockholms universitets webbsida!

Hans tidning har jag däremot inte läst, men har däremot suttit bredvid honom på en konferens för kanske fem sex år sedan. Trevlig som person, men det räcker att nämna ordet adoption (han gör det annars själv så blir han som förbytt. Trist

Svar på tråden Barnkarusellen