• Nattson

Barnkarusellen

Vickan, du också där ser man! Min lillebror var också allergisk mot citrusfrukter och just röda grönsaker. Men en del av det växte bort senare!

• Nattson

Junilejon det är en djungel med vagn. Men vi köpte en i fredags faktiskt. Den hade vad vi ville ha och priset var 3895, med hårdlift, skötväska, myggnät och regnskydd. Så det kändes helt ok!

Bild finns på min sida på FL, heter samma där som här.

Tinga det är verkligen spännande att höra om dina tvillingar!! Resonerade som ni när det gäller vagn, så det blev ett märke som heter eurobaby. Den har klarat alla tester osv och för oss spelar det ingen roll vad det står på den bara den funkar!

• Nattson

Junilejon, Tackar! Vi skulle ha köpt en begangnad vagn om vi inte hittat denna och det finns en hel del fint på blocket!!

• Nattson

Tinga, ja hjul som är svängbara till 360hade varit grymt! Men de som vi såg var lite för dyra för oss. Men min man var verkligen förtjust i den typen av vagn. Jag också för den delen. Kanske blir sådanna hjul på en sitt sulki.

Junilejon, absolut ett bra pris!

Jag håller på att förbereda packningen inför imorgon. Vädret i Vancuver är ungefär som här fast lite varmare. Så jag funderar på att åka i en tunnare jacka och ha min tjocka vinterjacka med mig ifall det blir kyligt. Det borde funka.

• Nattson

Tinga, ja precis så kan man göra. Det är en vindjacka och jag har en fleece under den. Det är nog bättre att inte ta med den tjocka jackan alls. Kan ju ha en kofta uner också om jag tycker att det blir kallt. Fast då går det kanske inte att knäppa det yttersta lagret av jacka runt magen... vissa saker börjar bli för tighta nu.

• Nattson

Hej!!!

Har inte last ikapp allt men vill passa pa att saga lycka till med aggplock Lappis!!

Krya pa dig Vickan!

Sweet, Izzie jag haller med er. Efter stora UL har min mamma fatt handla klader. Vi har kopt vagn osv. Man maste forbereda sig, det ar en del av det hela ocksa!

Vi har det bra har i Vancouver och idag ska vi till deras stora aqvarium. Halften inne halften ute. Det ska bli coolt.

Paret vi bor hos har inga barn an. Men redan forsta morgonen "hoppade" tjejen pa mig och fragade en massa om hur det kanns, tog det lang tid osv. Nastan sa att hon fragade hur gor man, men andrade sig snabbt ha ha

Nu ar vi klara att ga. Ta hand om er tjejer!!

Kram Nattson

• Nattson

Hej på er!!

Vi kom hem från Kanada igår. Vi har haft det jättebra men det är grymt skönt att komma hem!!

Lappis, Grattis till 9 ägg!!

Tinga, låter bra att du kan göra lite av båda saker, jobba och vila!

Sweet, trist med brocket!! Hoppas att det inte blir värre!!

Har varit uppe sedan 05:30, var alldeles för pigg för att lägga mig igen så lite frukost och sedan har jag satt igång två tvättmaskiner! Att packa upp är bland det tråkigaste jag vet!

• Nattson

Tackar!

Vi bodde hos några vänner i Vancouver, deras lägenhet låg på elfte våningen i ett höghus på 28 våningar! Huset låg centralt så det var inte långt till downtown. Det är en ganska fin stad! Det som förvånar mig mest är alla utslagna människor som gick runt på gatorna, de flesta såg bara ut att driva runt medans andra var mer inne på tiggar vägen.

Vi gick på två NHL matcher, Vanvouver -Minisota och Vancouver mot Phoenix. Det var riktigt kul att se hela organisationen runt det hela och att folk verkligen är så tokiga i hockey som man tror!!

Vancouver island är en fachinirande Ö! Vi var där i kontrasterna i landskapet var helt otroliga! Vi åkte igenom bergspass med två meter snö på varsinn sida om vägen, för att bara någon timma senare komma till en liten stad med påskliljor och krokusar i diket!

Vi åkte på val safari en dag också, vi såg en Knölval och två Gråvalar. Så spännande! Vågorna var ca 2-3meter höga så jag höll i mig för glatta livet!

Även om vi var ute nästan hela dagarna så försökte vi ta det lugnt också, vi gick långsamma prommenader på stranden medans det var ebb och njöt av hur storslaget det är med vatten egentligen! När man bara ser vatten åt ett håll och vågorna som kommer mot en. Hur coolt som helst!

Maten var lite sådär måste jag säga, mycket burgers och fettiga maträtter. Men vi åt ju hemma hos kompisarna en del så det var lugnt!

• Nattson

Telis, jag vågade inte åka Jag kan ju åka, men är alldeles för rädd för att ramla nu så jag avstod.
    Maken åkte en hel dag och natten innan hade det snöat så det låg 20cm nysnö i backen! Han sa att det var helt grym åkning och varje åk tog ca 30min.

Medans de var uppe på Whistler så skulle jag shoppa, åkte iväg till ett stort shopping center och väntade på att affärerna skulle öppnas. Tillslut frågade jag en vakt om de inte skulle öppna snart klockan är ju 11. Not today my dear, it´s Easter sunday! Ja så klart tänkte jag! Inga affärer var öppna så det var bara att dra hem igen.

• Nattson

Hello!!

Somnade i soffan och sov 2h! Känner mig lite klarare i huvudet nu.

Tog en vända till centrum, det åg kallt ut så jag satte på mig vinterjackan för att inte frysa. Men det var ju inte så kallt, shit vad jag svettades när jag kom in i centrum och hela vägen hem. Flåsade upp för backarna som en flodhäst!

Skrev några sidor bak om semestern ni som undrade

Ang hus i andra länder! Om jag hade en massa pengar så skulle jag ha hus i England, Slovenien, Sverige kanske Kanada också så man kan åka lite skidor och njuta av den underbara naturen!

Svar på tråden Barnkarusellen