• böla

kan ngn hjälpa mej? (desperat)

Jag har nu köpt min klänning, jag totalt ÄLSKAR den, tyvärr fanns den inte i ngn större strl, så jag måste minska minst 20cm i midjan till bröllopet som äger rum i början på augusti.
    Det är bara det att jag har som den mesta av min övervikt runt magen, jag promenerar ett par ggr i veckan (hur många beror på vädret) jag har börjat äta mindre portioner och bytt ut all dryck mot vatten, jag har hittills gått ner 2kg (4 veckor), men midjemåttet står stilla.

Någon som har något tips för att midjemåttet ska minska?
    Vill juh helst inte bli tvungen att sälja min drömklänning för att jag inte lyckades gå ihop nå.

• Svar på tråden kan ngn hjälpa mej? (desperat)
  • böla

otack för alla tips =) jag har lite problem med att träna på gym, bor i en liten by utanför ett samhälle,och vi ska snart flytta till grannkommunen,så jag har inte möjlighet att börja.

Jo maten skulle jag säkert kunna lägga om lite mer, just nu är jag inne i en broccoli period =)
    Vi äter mycke viltkött (älg och ren) och vad jag har förstått så är det magert kött.

Tror ni det kan hjälpa till lite extra om jag slutar helt med potatis och pasta? Nu äter jag det ett par ggr i veckan.

Vet någon av en bra träningsdvd? jag hade ett par bra vhsare men då har videon kraschat å vi har väl inga direkta planer på att laga den lr köpa ny (dom e´juh som nästan ute ur marknaden tror ja)

• böla

som sagt var, tack för alla tipsen =)

Ja man får nog lov å damma av motionscykeln å börja på den igen =)

Måste erkänna att jag vart väldigt sugen på det där med morgonpromenader =)

Då kan ja juh ta varje morgon med stavgång med sånna där vikter, och sen mitt på dagen med hundarna.

• böla

tack så mycket =) satt igår kväll å laddade ner ett par träningsvideos, ja kan lugnt påstå att jag fick ett brett register =) ska bli spännande å testa carmen electras video *S*....ja man lär nog känna sig bra dum ti en början =) sambon fick ett BIG smile när han kollade igenom den videon "du kan alltid få träna när ja e´hemma oxå" *S*

• böla

Ja nu har ja inte vart inne på ett tag (börjat jobba på annan ort). Vikten kilar stadigt neråt (har börjat med xenical och minskat ytterligare 5kg) men cm ger sig inte (!) ska börja styrketräna åt veckan, just nu promenerar jag 1-1.5 tim om dagen (plus att jag går mycket i jobbet). Jag väger i dagsläget 113.3 kg så ja har en rejäl övervikt till mina 170 cm, om jag lyckas villa bort sambon nästa helg så ska jag se om det inte har minskat ngnting med klänningen på.

• böla

ja, man kanske ska kolla det där. jag undviker fortfarande pasta. Måste erkänna att jag känner mig mycket piggare och gladare, men enormt uppsvullen ändå...konstigt det där.

Svar på tråden kan ngn hjälpa mej? (desperat)