• böla

kan ngn hjälpa mej? (desperat)

Jag har nu köpt min klänning, jag totalt ÄLSKAR den, tyvärr fanns den inte i ngn större strl, så jag måste minska minst 20cm i midjan till bröllopet som äger rum i början på augusti.
    Det är bara det att jag har som den mesta av min övervikt runt magen, jag promenerar ett par ggr i veckan (hur många beror på vädret) jag har börjat äta mindre portioner och bytt ut all dryck mot vatten, jag har hittills gått ner 2kg (4 veckor), men midjemåttet står stilla.

Någon som har något tips för att midjemåttet ska minska?
    Vill juh helst inte bli tvungen att sälja min drömklänning för att jag inte lyckades gå ihop nå.

• Svar på tråden kan ngn hjälpa mej? (desperat)
  • mysifer

du skulle inte kunna ändra maten ännu mer? dvs göra den så mager som möjligt och byt ut allt dåligt och fortsätt med mindre portioner. ett tips är att äta en massa grönsaker till maten, helst börja med det så äter du inte lika mycket mat.

• Helena Johansson

Hej!
    Mitt absolut bästa tips är Viktväktarna, där får du både tips, råd och stöd från andra. Jag tycker att det funkar toppen! Lycka till!

• Nikajo

Går den inte att ändra till rygg med korsettsnörning? Ett tips bara.

• Kakan Mascha

Maten är viktig, iget småätande och nyttiga saker, men mist lika viktigt är att röra på sig mera!
    Spring ett par ggr/vecka, styrketräna, kör friskis-pass etc. Det tillsammans med din bra mathållning kommer nog att funka.

Men jag håller helena, viktväktarna!

• Juliazzb25

Jag skulle rekomendera att göra massa magövningar.

Man kan även gå en gång på gratis tränning på gym där ni kan få hjälp av en instruktör och då kan denna visa de bästa övningarna som gäller för mage mm...

Sen kan jag säga att nästan alla brudar brukar gå 5-8 kg ner i vikt innan bröllopet varken man vill eller inte.

Själv gick jag ner 7 kg några veckor innan bröllopet.

Lycka till

• Waersta

Kan du lova det? Jag skulle behöva gå ner just 5kg..

Juliazzb25 skrev 2008-02-04 12:07:16 följande:
    Jag skulle rekomendera att göra massa magövningar.Man kan även gå en gång på gratis tränning på gym där ni kan få hjälp av en instruktör och då kan denna visa de bästa övningarna som gäller för mage mm...Sen kan jag säga att nästan alla brudar brukar gå 5-8 kg ner i vikt innan bröllopet varken man vill eller inte.Själv gick jag ner 7 kg några veckor innan bröllopet.Lycka till
  • böla

otack för alla tips =) jag har lite problem med att träna på gym, bor i en liten by utanför ett samhälle,och vi ska snart flytta till grannkommunen,så jag har inte möjlighet att börja.

Jo maten skulle jag säkert kunna lägga om lite mer, just nu är jag inne i en broccoli period =)
    Vi äter mycke viltkött (älg och ren) och vad jag har förstått så är det magert kött.

Tror ni det kan hjälpa till lite extra om jag slutar helt med potatis och pasta? Nu äter jag det ett par ggr i veckan.

Vet någon av en bra träningsdvd? jag hade ett par bra vhsare men då har videon kraschat å vi har väl inga direkta planer på att laga den lr köpa ny (dom e´juh som nästan ute ur marknaden tror ja)

• Bride in England

Promenera en halvtimmes rask promenad varje dag. Att promenera ar valdigt fettforbrannande! Kombinera med magovningar. Det borde gora susen!

• matteve

Ta promenader INNAN frukost, då förbränningen är som högst! Man känner sig dessutom pigg att möta dagens alla sysslor! Ät också var 3e timme, ngt lätt, kan vara frukt eller vanligt mål. Byt ut kolhydrater mot grönt istället. Och drick mycket vatten!
    Jag gick ner 3 kg på en och en halv vecka, men det var 45 minuters promenaderna på morgonen som var nyckeln!

Lycka till!

• starchick

Finns massor av bra träningsdvd:er, prova carmen electras stripaerobics, man känner sej räött löjlig in början men de är bra träning(och rolig) Köp en pilatesboll, perfekt att träna HELA kroppen, hemma på golvet. Köp /hyr en motionscykel att sitta på framför tv:n på kvällen. Köp stavar att gå med när du promenerar, vristvikter är också skitbra! Finns fr 0,5 - 1,5 kg på varje ben.

Svar på tråden kan ngn hjälpa mej? (desperat)