• böla

kan ngn hjälpa mej? (desperat)

Jag har nu köpt min klänning, jag totalt ÄLSKAR den, tyvärr fanns den inte i ngn större strl, så jag måste minska minst 20cm i midjan till bröllopet som äger rum i början på augusti.
    Det är bara det att jag har som den mesta av min övervikt runt magen, jag promenerar ett par ggr i veckan (hur många beror på vädret) jag har börjat äta mindre portioner och bytt ut all dryck mot vatten, jag har hittills gått ner 2kg (4 veckor), men midjemåttet står stilla.

Någon som har något tips för att midjemåttet ska minska?
    Vill juh helst inte bli tvungen att sälja min drömklänning för att jag inte lyckades gå ihop nå.

• Svar på tråden kan ngn hjälpa mej? (desperat)
  • böla

som sagt var, tack för alla tipsen =)

Ja man får nog lov å damma av motionscykeln å börja på den igen =)

Måste erkänna att jag vart väldigt sugen på det där med morgonpromenader =)

Då kan ja juh ta varje morgon med stavgång med sånna där vikter, och sen mitt på dagen med hundarna.

• Blondie77

får du inte bort dom sista envisa cm kan du ju alltid köpa en ordentlig gördel eller typ slim n lift....jag har aldrig provat någo nemn dom som haft sådana verkar tycka dom är kanon och trollar bort många cm! Dom kanske inte är så snygga men den kan man ta av i smyg innan det är dags att hoppa i säng :)

• 2008-08-09

Du borde nog även plocka bort pastan (iaf en del av den, om du äter mycket)
    Sen behöver du ju absolut inte träna på ett gym, jag tränar hemma i vardagsrummet jag!
    Kör ett program med olika situps, rygglyft, rumplyft (som är väldigt jobbigt för både magen och rumpan om man gör ca 20 st x 3 rep).
    Köp dig ett hopprep på vilken sportaffär som helst, känns i hela kroppen om du hoppar en 200-300 hopp/kväll.

Jag vet ju inte riktigt vad du har slutat äta, men det jag har tagit bort helt är:
    smör, ost, korv, dressingar, feta såser, läsk, mjukt bröd, fetare mjölk än lättmjölk osv.

• 20080614

Hej! Ett tips om du ska börja gå mycket är att träna lite styrka för benen. Vet inte vad du väger nu, men mycket promenader kan vara lite påfrestande för knäna om man inte hjälper till med lite styrketräning. Du kan tex göra benböj breda och lite smalare(puta med rumpan bakåt när du böjer på knäna, tyngen på hälarna) och utfall är bra för lårmusklerna och knäna!

Vill du förbränna fett är det bra att gå ganska långt. Kanske en timme i stället för 30 minuter. Ju längre du går dessto mer måste kroppen ta av fettdepåerna istället för kolhydrater.

Jag skulle också vara lite försiktig med tyngder runt vristerna till en början (vet ju inget om din träningsvana). Tyngderna kan också fresta på lederna. Stavar däremot är toppen! När armarna pendlar ordentligt får hjärtat pumpa hårdare och förbränningen ökar!

Oj, blev långt det här! Lycka till med träningen och glöm inte att äta bra (dra ner lagom mycket) om du ska orka med att träna.

• böla

tack så mycket =) satt igår kväll å laddade ner ett par träningsvideos, ja kan lugnt påstå att jag fick ett brett register =) ska bli spännande å testa carmen electras video *S*....ja man lär nog känna sig bra dum ti en början =) sambon fick ett BIG smile när han kollade igenom den videon "du kan alltid få träna när ja e´hemma oxå" *S*

• IdaAstrid

Julizzb25 - hoppas på det du säger... Men när ska det börja rasa? 6 veckor kvar till det är dags - inte 1 gram bort ännu... Kämpar inte för det heller - men skulle vara en bonus så att säga.
    Lycka till alla!

• ChillyLo

Eftersom man inte får göra reklam via länkar här rekommenderar jag dig att söka efter Träningsprofilen via google. Där får du all hjälp du behöver med att nå ditt mål.

• lillaängeln

Ok, inte läst hela tråden men delar ändå med mig av mina erfarenheter.

Är periodare, det vill säga har lyckats vara både stor och liten i flera omgångar. För att jag ska gå ned gäller att äta mat, riktig nyttig lagad mat, flera gånger om dagen (kör viktväktarna, funkar bra på mig).

Det där med att punktförbränna funkar inte den naturliga vägen men jag har erfarenhet av att styrketräning eller annan form av mer ansträngande träning gör att kroppsvikt inte bara försvinner utan även omfördelar sig!

Så här är det, en 3 km promenad förbränner lika mycket energi/kalorier som att springa 3 km. Men att springa är tyngre för benen vilket ger dig mer muskler. Den vesäntliga skillnaden mellan att gå och springa är att springa ger muskler och muskler förbränner mer energi/kalorier även i vilande tillstånd, därför kan springandet vara snäppet bättre ibland men men...

Min erfarenhet av träning är att styrketräning är himla effektivt för att
    1. Bygga muskler som förbränner
    2. Omfördela kroppsmassa; om muskler krävs på ett ställe måste något tas bort någon annanstans. Att styrketräna utan att gå ned i vikt kan för min del ändå innebära att jag tappar en hel del centimeter i midjan.

Ok, det är mina erfarenheter.

Lycka till!

• Tiddly

Jag har inte läst de andras svar men jag har några tips till dig som får mig att må bra och hålla min idealvikt:

- CLA. Det är fettsyror som hjälper till att reglera balansen mellan muskler och fett. Finns i hälsokosten. Funkar!

- Pilates, bästa träningen för tonad mage! Finns massor med bra dvd:er, tex en som säljs på tv shop som jag inte kommer ihåg vad den heter.

- Att inte banta! Ät så mycket du vill men börja med en liten portion. Har du mycket på tallriken så kanske du äter allt av vana trots att du kanske egentligen är mätt. Ät bara när du är hungrig! Det enda jag tycker att du kan skära ner på specifikt är socker (sen behöver man ju inte ösa på med extra smör bara för att.

Svar på tråden kan ngn hjälpa mej? (desperat)