Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?
Vi kommer att ha varit tillsammans i nästan 12 år + att vi har en dotter på 2,5 år. JAg har faktiskt gått i samma tankar som du TS. Men sen så tänker jag: varför inte? SÅ klart man kan gifta sig romatiskt och storslaget ändå, vi lovar ju inför gud och alla att leva resten av livet tillsammans, att finnas för varandra i nöd och lust och det är ju fortfarande otroligt fint att göra det, fast det gått flera år sedan man blev tillsammans.
Min mamma är lika som din TS, hon är inte ett dugg entusiastisk över bröllopet. När jag frågade henne om hon ville hjälpa till med än det ena, än det andra så sa hon att hon itne visste om hon skulle hinna med, hon skulle kanske inte orka med tanke på hennes jobb (hon jobbar 75% och är fullt frisk, lever ensam och har inte några speciella fritidsintressen...!!) Vi frågade henne, inte för att vi behöver hjälp utan för att få henne att känna sig delaktig, då svärföräldrarna har gjort och kommer attt göra jättemycket. Tänkte att det kunde vara kul/kännas bra med en uppgift även om hon inte kan bidra ekonomiskt. Men nu tänker jag inte fråga henne alls om något, när man bara får suck och stånk till svar. Hon har inte ens bett om att få se brudklänningen... Det gör ont att ens mamma inte bryr sig mer.