• Maciebrud

Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?

När vi förlovade oss efter 9 år fick jag en illa dold SUCK från min mamma. Typ - lönt efter så lång tid?
    Jag låter därför bli att berätta om våra bröllopsplaner. Hon får veta när inbjudan skickas ut.
    Vi ska ha en privat vigsel i en underbar kyrka tillsammans med min syster(som är den bästa som finns) och hennes sambo som vittnen. Vi kör allt med fin känning - blommor och håruppsättning.Från början tänkte jag bara ha en enkel sommarklänning för att jag inte ville känna mig tramsig(enligt min mor då) men nu skiter jag i henne. Vi vill helt enkelt ha hela paketet trots att vi har en privat vigsel.

Vad känner ni? är det fler som har varit tillsammans länge och ändå vill ha ett "riktigt" bröllop.

Efteråt ska vi ha fest hemma. Fin dukning med rosa tema. Det blir 3-rätters fast enkelt med t.ex grillat som varmrätt.

• Svar på tråden Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?
  • tonårsmorsa

Vi gifter oss borgligt. Utomhus vigsel (med brudklänning) i en park i Stockholm. Sedan blir det stor fest med middag och dans. Och det efter 22 år !

• Vidalila

Det låter väl alldeles underbart!! Det finns på tok för mycket jante.

Jag tänkte också lite så i början och kan fortfarande känna mig lite "skrytig" som att det är lite smålöjligt med stora bröllop. Det verkar vara mycket mer ok med små bröllop. Vi gifter oss borgerligt, och då anser människor helt automatiskt att vi ska gifta oss i vanliga kläder och ha en liten pytte cermoni, när de får höra att vi också kör hela grejen med slottsbröllop, stor vit klänning, jaquette, lång slöja, svindyr ring och flott håruppsättning säger de "jaha"...

"men gäller äktenskapet ändå fast det är borgerligt?" har jag också fått höra. .. idioter.

• Fenixx

tycker det låter som en härlig idé! att fira era år ni haft tillsammans och dem framtida med ett fint bröllop.

• nettan78

Hallå

Klart ni ska ha som ni känner!!! Själv har jag och min sambo varit ett par i 13 år och ska gifta oss den 9:e Augusti, och vi ska ha hela kittet med klänning, hår och färgtema middag och stor fest!
    Mina föräldrar är nog lite som din mamma att de tycker det går bra ändå och att det kostar för mycket pengar men det är väl efter så lång tid ihop man verkligen känner varandra.

Lycka till med planeringen.

• Maciebrud

Vidalila: Vi hade tänkt oss ett borgerlig vigsel från början men ändrade oss. Vi ville va vid ett slott som ni=)
    Men sen har jag drömt om en fin kyrka hemma vid oss så då fick det bli i den.
    Och sen kände vi lite tvärtom - att om vi nu ska ha en väldigt enkel vigsel så är den kyrkliga lite längre och kanske "känns" lite mer. Hahaha, jo man tänker ju så mycket=)

tonårsmorsa: 22 år - ja vi är ju snart halvvägs;)

• kalevala

ja vi gifter oss på vår 11 års dag , med "hela kittet"

• MissNiss

Vi gifter oss på vår 11 års dag.... Lite roligt...min blivande svärmor sa till min m2b när hon fick inbjudan på posten -det gick snabbt...

• Rebellen75

Fast man varit tillsammans i så många år (12) måste man få känna att det är nått specielt att bli gift. Man lever ju redan som "gift" men vill ju bryta av vardagen med något.

• Vidalila

Maciebrud - så lustigt! Vi kör på slotts ide`n fastän att det är borgeligt. Vi gifter oss dessutom i slottets slottspark så det är ju lite lämpligt ;)

ja kyrkor är fina, men vi skulle känna som att vi mest "hyrde lokalen" :)

• October08

Varför skulle man inte vilja ha ett "riktigt" bröllop fast man varit tillsammans länge. Jag och min blivande man kommer att ha ett "riktigt" bröllop och vi har varit tillsammans i snart 9 år. Finns det förresten oriktiga bröllop?

Svar på tråden Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?