• Maciebrud

Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?

När vi förlovade oss efter 9 år fick jag en illa dold SUCK från min mamma. Typ - lönt efter så lång tid?
    Jag låter därför bli att berätta om våra bröllopsplaner. Hon får veta när inbjudan skickas ut.
    Vi ska ha en privat vigsel i en underbar kyrka tillsammans med min syster(som är den bästa som finns) och hennes sambo som vittnen. Vi kör allt med fin känning - blommor och håruppsättning.Från början tänkte jag bara ha en enkel sommarklänning för att jag inte ville känna mig tramsig(enligt min mor då) men nu skiter jag i henne. Vi vill helt enkelt ha hela paketet trots att vi har en privat vigsel.

Vad känner ni? är det fler som har varit tillsammans länge och ändå vill ha ett "riktigt" bröllop.

Efteråt ska vi ha fest hemma. Fin dukning med rosa tema. Det blir 3-rätters fast enkelt med t.ex grillat som varmrätt.

• Svar på tråden Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?
  • Maciebrud

October08: hihi ja man kan ju undra vad oriktiga bröllop är=) Morsan tycker väl att vi bara ska se till att få det på papper o sen åka hem med bussen eller nåt.Löjligt att ha fin klänning och BETALA(!) för smink m.m. Jag tycker att alla säkert har sin dröm och sak följa den för alla är vi så olika.

• FhjärtaH

Det kanske är just det - att ni levt tillsammans så pass länge - som gör det än mer speciellt att fira det med ett vackert bröllop!! helt rätt, tycker jag Det är ju fantastiskt att vilja gifta sig med varandra när den första förälskelsen blivit djup kärlek - ett beslut för livet. All lycka till er!

• grabbarna

vi har varit ilag i chockernade 16 år men här blir det kyrka,klänning,kostym och brudnäbbar så det ryker om det

• Paeonia

Vi gifter oss efter 15 år. Det är väl värt att fira om något?

Paeonia

• Too Be  gift nu

Jag och min man gifte oss på våran 10-års dag och jag släpade med med brudklänning över till USA för vårat drömbröllop:)
    Vi hade inte en tanke på att göra det på något annat sätt bara för att vi hade varit tillsammans så länge innan - vi älskar ju varandra mer nu !

Så kör på med eran planering - din mamma kommer säkert tycka att det är jättefint när hon väl är där!

• Fejs

Låter jättebra! Jag vet ett par som varit tillsammans i 20 år, förlovade i 10 elle rnått som ska gifta sig. Kör på bara! Det är eran dag!

• Juni2009

Jaa, vi hade tänkte göra så ekla som möjligt men sen med tid börja vi vill ha fin kläder.
    Min sambo tycker jag ska ha brudklänning, gärna enkla såna, Så jag kollar lite runt.

Jag vet ju "ingenting" om brudklänningar, har alltid drömt om en klänng med låååång släp och halterneck...

Få se om jag håller vid drömmen eller ändra mig till jaa helt annat.

Det blir en rikitg "bröllopsresa" för oss ändå.
    Sen festen blir hemma på trädgården, ska ha partytältar, men vi får se om vi hittar nåt bra!

• hondafreak

Vi har inte varit tillsammans mer än 4 år, men är lite halvgamla. Gifter oss 9/8. Min mamma tycker det är ONÖDIGT med bröllop överhuvud taget. Men det spelar ingen roll vad hon tycker ! Jag kommer ALDRIG våga tala om för henne att det går loss på drygt 100´ !!! För vi vill ha en riktig fest som folk ska tala om i åratal sen !

• Manikos

Vi har varit ett par i 10 år, förlovade i 6 år och jag har dessutom varit gift förrut

• stinakina

Vi har "bara" varit tillsammans i tre år,men vi är 40 och 41, har en varsin dotter sen tidigare (min blir 19 min sambos dotter blir 16), vi fick en "sladdis" som fyller ett år i mars, samt att jag är gravid igen och vi ska bli föräldrar i slutet på september...Vi var inne på att gifta oss i "smyg", borgerligt, enkelt och bara med de närmsta! allt pga vår ålder!

Men se, vi struntar i detta, vi kör fullt ut, kyrka, fest hela "kitet"...jag har inte varit gift tidigare, detta kommer att bli den enda gången för mig(för oss M2B har inte heller varit gift tidigare), så varför ska vi inte få göra det till "vår" dag, pecis så som vi vill?

Så håll i er säger jag, inte nog med att tanten är "gammal" hon kommer att vara höggravid dessutom!

Svar på tråden Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?