• Maciebrud

Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?

När vi förlovade oss efter 9 år fick jag en illa dold SUCK från min mamma. Typ - lönt efter så lång tid?
    Jag låter därför bli att berätta om våra bröllopsplaner. Hon får veta när inbjudan skickas ut.
    Vi ska ha en privat vigsel i en underbar kyrka tillsammans med min syster(som är den bästa som finns) och hennes sambo som vittnen. Vi kör allt med fin känning - blommor och håruppsättning.Från början tänkte jag bara ha en enkel sommarklänning för att jag inte ville känna mig tramsig(enligt min mor då) men nu skiter jag i henne. Vi vill helt enkelt ha hela paketet trots att vi har en privat vigsel.

Vad känner ni? är det fler som har varit tillsammans länge och ändå vill ha ett "riktigt" bröllop.

Efteråt ska vi ha fest hemma. Fin dukning med rosa tema. Det blir 3-rätters fast enkelt med t.ex grillat som varmrätt.

• Svar på tråden Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?
  • tolonta

Vi kommer gifta oss på dagen 10 år efter att vi blev tillsammans. Och jag tänker ha vit klänning, och håruppsättning och stor fest och hela baletten... Och jag tycker inte att jag är ett dugg löjlig.

Tråkigt bemötande från din mamma. Både mina föräldrar och mina blivande svärföräldrar blev jätteglada när vi förlovade oss, och ännu gladare när vi berättade vilket datum vi ska gifta oss.

• PennyJenny

Kärlek blir aldrig för gammal för att firas! Om det så är att man varit ihop i 10, 20, 30 år innan man gifter sig eller om man är 85 och 86 år gamla träffats på gamla dar och gifter sig. Kärleken är alltid underbar att firas och vad passar bättre att fira kärleken med buller och bång?!

Strunta i mamma, planera ett underbart bröllop precis som ni vill ha det och njut av dagen och varandra.

• October08

Det är väl märkligt, om ni hade gift er efter 2 år hade någon säkert tyckt att det var för tidigt. Undrar om man kan bestämma ett datum som ingen tycker är märkligt....

Gör som ni vill, det är ju trots allt ni som ska leva med ert beslut resten av livet och folk runt omkring ska leva med sina reaktioner....

• bridesilly

Självklart ska du ha ditt bröllop som du vill tjejen. Spelar ingen roll hur länge ni har vart tillsammans. Fira er kärlek med det mest romantiska bröllop ni kan tänka er. Strunt i besserwissers!

• Skottdagen2008

Gör som ni vill och skit i andra.

Vi har hängt ihop i 13 år och vi skulle inte vilja fira det på något annat sätt än med "the whole shebang" som min m2b sa. Det är ju inte åren som betyder något utan vad man vill.

• Maciebrud

Så kul att höra alla era storys! Jag blir både imponerad och inspirerad=)

Kanske det är så att min mammma och många mödrar med henne inte gifte sig enligt sin dröm pga kasst självförtroende och nu vill dom inte att vi ska få det heller...
    Borde vara tvärtom tycker jag.

• RDF

Vi gifter oss på det sätt som är rätt för oss. Vi har varit ett par i 13 år.
    Tramsigt är det väl aldrig att gifta sig, så länge man gör det man känner för!
    Möjligen skulle jag tycka att det var lite "tramsigt" om man gifte sig med någon efter första dejten eller så...
    Som någon skrev tidigare, har man varit tillsammans i flera år, så är väl det verkligen värt att fira.

• Jessyt

Klar ni ska ha ett ordentligt bröllop, det spelar väl inte roll hur länge man har varit tillsammans, ett bröllop är alltid ett bröllop! Vill ni ha hela paketet så kör på det! Lycka till

• Isadisa

Vi har varit tillsammans i åtta år (träffades när jag var 20, så då kändes bröllop väldigt långt borta...), och jag har aldrig ens tänkt tanken att det skulle var löjligt! Vi kommer att ha stor fest, vit klänning och hoppas på en fantastisk dag - och en minnesvärd dag är det ju oavsett hur länge man har varit tillsammans.

Jag tror inte att det är många som tänker som din mamma. Hoppas att ni får ett underbart bröllop!

• bröllop080719

Klart ni ska ha ett "riktigt" bröllop om ni vill ha det. Trist när man får den responsen från sin mamma.

Vi har varit tillsammans i 8 år och förlovade i 7 år när vi gifter oss men kommer ändå ha kyrkbröllop och en ordentlig fest.

Svar på tråden Löjligt att gifta sig "romantiskt" när man varit tillsammans länge?