• SnuttisSessan

Väntar ni på att få råd att gifta er? eller sparar ni under tiden?

Som vår ekonomi ser ut nu har vi inte råd att gifta oss men samtidigt känner jag att man kanske ska bestämma ett datum så att man har ett mål, pengar brukar ju komma fram på något sätt och visst prioriterar man annorlunda när det är någon som man verkligen vill sträva mot? Hur gjorde ni! ?

• Svar på tråden Väntar ni på att få råd att gifta er? eller sparar ni under tiden?
  • stinakina

Vi spar lite, till de "stora" utgifterna..
    Dvs: Maten, alkoholen, tårtan,trubaduren,bukett och håruppsättning!
    Det kommer ju att bli en stor kostnad just då i augusti.
    Vi köper en hel del nu innan, ringen tex har vi redan köpt, samt en gästbok och lite smått och gott till bordsdekoration.

Sen har vi bestämt oss för att köpa lite var månad fram tills det är "dags"

Vi får även bidrag från min mor samt M2B:s morfar...

• jelikr

Vi har sparat ihop allt innan eller rättare sagt min sambo...
    Han har utan min vetskap sparat i fonder länge till ett ev bröllop , så nu när vi ska gifta oss har vi 80t kr i budgeten, superbra...
    Sen kommer inte bröllopet att kosta så mycket men det finns alltid hål att stoppa pengarna i , husrenovering odyl..

• Skottdagen2008

vi bestämde ett datum, sedan antalet gäster och så började vi spara. vi har då sparat ihop 100 000 kr på nästan ett år.

• Novemberbröllop08

Vi sparar 1/3 själva å sen så betalar mina föräldrar 1/3 och hans likaså. Vi bestämde i mars 07 att vi skaulle gifta oss nov 08 så vi har alla hunnit spara ihop en del redan.

Så jag tror att man ska bestämma sig för ett datum och sen börja spara för då har man ju som sagt ett mål med sparandet å då känns det lättare att lägga undan för man vet att det går till nåt viktigt och stort.

• SnuttisSessan

Otroligt vad duktiga många av er är på att spara! Och det är inga små summor ni skriver om :) Vi får väl se hur vi gör och när det blir av...

• Monken

Vi började spara för ett år sedan när min blivande "gick ner på knä" och får precis det bröllopet vi vill ha nu i juni. Har sparat i "lagom"takt i förhållande till inkomst, dvs ändå kunnat leva bra under tiden. Det har känts viktigt att ändå kunna gå ut på restaurang besök osv trots att man bröllopssparar!

• Tutik och Prasart

Min sambos syster fick halva sitt bröllop betalt. och så kommer det även bli för min sambo att hans föräldrar kommer att beta för hans bitt.
    Han har så många fler släktingar än vad jag har.
    Jag har typ Zero släktingar då.
    Sen kommer vi lägga egna pengar på ringarna, kläderna, blommor och sådant.
    Min mammas kompis som är hårfrisör ska hjälpa till med mitt hår, en fotograff som min sambo känner ska ta korten. Då blir det lite biligare. Men det kommer bli en del sparande en då till lite små saker runt om kring som man vill köpa.

• avil

vi har länge velat gifta oss,men i samband med en resa vi gör,o det har vi inte haft råd med-tills för ett tag sen då vi fick ett arv.
    Så NU gör vi slag av det.O tänker extra mycket på personen som inte kan dela den dagen m oss........O är den så evigt tacksam för allt den gav i livet!! o även för det den ger nu.
    Vi reser bort så ingen delar dagen med oss på det sättet,men de får ju veta sedan...

• Paeonia

Åh, jag blev överaskad igår när pappsen ringde för att gratulera och bekräfta att han fått inbjudan!

Han ville självklart bidra med 15000 för syrran fick hjälp när hon gifte sig. Jag blev jätteglad!!! Nu behöver vi inte fundera på att spara undan några hiskeliga summor på dessa 5 månader som är kvar!

• avil

mamma o pappa betalade för ETT? av syrrans bröllop!!
    Men mitt vet de ju inte om så jag kan ju inget få...

Svar på tråden Väntar ni på att få råd att gifta er? eller sparar ni under tiden?