• SnuttisSessan

Väntar ni på att få råd att gifta er? eller sparar ni under tiden?

Som vår ekonomi ser ut nu har vi inte råd att gifta oss men samtidigt känner jag att man kanske ska bestämma ett datum så att man har ett mål, pengar brukar ju komma fram på något sätt och visst prioriterar man annorlunda när det är någon som man verkligen vill sträva mot? Hur gjorde ni! ?

• Svar på tråden Väntar ni på att få råd att gifta er? eller sparar ni under tiden?
  • blivandefrularsed

Vi sparar varje månad under ett år. Kommer ha sparat 100 000 när vi når bröllopsdagen.

• avil

blivandefrularsed-alltså det är ju bra! menade det där som en förvåning bara...

• MariaNyckelpiga

Vi satte nyligen datumet, 1½ år framår i tiden. Så nu är det planering och sparande som gäller

• carinokenneth

Vi sparar fram till dess.
    Vi bestämde ett datum och det blir det, vi heller inte så många gäster som ska vara med på festen efteråt.

• girl in love

Jag brukar lägga undan ca ?1000 av min lön varje månad för att kunna göra större investeringar ett par gånger/år.Sambon sparar även han.

I år används våra sparpengar till bröllop/resa.

• Miss (snart mrs) A

När vi bestämde oss för att gifta oss för 10 mån sen så började vi hårdspara. Men vi tjänar bra så det har inte varit några större problem. När vi gifter oss om 2 månader har vi fått ihop till både bröllop och resa och behöver bara nalla ca 30 tkr av våra tidigare sparade pengar.

• RDF

Vi har sparat pengar i ca.3 år bl.a pengar som vi fått tillbaka på skatten och så har vi en stående överföring på 1500:-/mån. Vi räknar med att vårt bröllop kommer att kosta inkl.resan ca.50-60.000:- och då har vi inte snålat, men ändå "tänkt oss för", köpt billig men fiiin klänning, kollat runt med priser på ringen jag vill ha, lånat tiara och skor osv. Sen kommer vi ju inte ha några gäster på vårt bröllop som kostar...
    Vi kommer förmodligen ha en del pengar kvar som vi kanske sticker iväg på nån romantisk wekeend framöver, utöver resan.

• Zozo

Vi gjorde som blivandefrularsed.. Lade en första budget med precis allt i - tog bort det vi inte ville ha eller bortprioriterade och lade till sadant vi absolut ville ha med, sedan udgeterade vi det pa ca ett ar. Vi drog ner pa alla resor vi brukar göra och andra "onödiga" utlägg. Det blev samma summa om än inte jämnt fördelat över arets manader.

• matildaochniklas

Vi väntar inte!! Vi sparar så mkt vi kan och gör det bästa vi kan av pengarna som vi har

• mct
    matildaochniklas skrev 2008-02-15 15:22:04 följande:
    Vi väntar inte!! Vi sparar så mkt vi kan och gör det bästa vi kan av pengarna som vi har
    Samma här..
  • Jenniecarlsson
    matildaochniklas skrev 2008-02-15 15:22:04 följande:
    Vi gör likadant. Vi sparar så mycket vi bara kan, köper saker under tiden och gör vad vi kan av det vi får ihop=)
  • lillaj

Vi trodde inte vi hade råd att gifta oss, föräldralediga som vi är MEN vi bestämde ett datum då inom knappt ett år (ca 10-11 mån tror jag) och trodde att vi skulle behöva låna delar av summan (av närstående tills vå båda börjar arbeta igen) eftersom vi vill gifta oss just nu och inte vänta eftersom det är det perfekta läget för att planera ett bröllop när jag är hemma med bara ett barn. Men, vi har lagt om vår levnadssätt en hel del och vi kommer att lyckas spara ihop allt tills det är dags!

Detta känns som en sagolik situation, dels att vi får gifta oss och dels att man KAN leva på rätt lite pengar. Jag har alltid varit en riktig slösa vilket jag absolut kommer ändra på efter det här. Jag kommer börja spara på ett helt annat sätt i jämförelse mot tidigare då jag inte sparat alls särskilt mycket.

• Vinterbruden 08

Vi sparar under tiden.. Pengarna till bröllopet är i stort sätt klara nu eftersom v båda fik bonusar från jobbet men nu sparas det till resan...

Sen så köper jag massa små ting när jag kommer över dom så hittils är en del av dekorationen klar, tiaran, klänning till dotter, bordkortshållare och ca hälften av matrialet till våra trycksaker..

Vi gifter oss i dec så jag tror att det ska gå bra!!

• blivandefrularsed
    avil skrev 2008-02-15 12:46:23 följande:
    HUR kan man spara 8000/månad??
    4000 kr var. Vi har båda fast månadslön, vi bor relativt billigt och väljer att inte göra några andra resor i år. Det funkar bra så här långt.
  • pojomo

vi satte ett datum å sparar fram tills dess. Har inte sparat innan men det ska som sagt gå. Har inte många gäster heller å köper in lite varje månad. Kl'der till tjejerna är redan klara.
    Men nu fick vi reda på att sambons jobb förmodlegen ska flytta så nu blir det att snåla in på en massa:(
    Men vaddå vi är vana att alla företag flyttar så detta är snart vardagsmat för oss men då var vi ju inte mitt uppe i planeringar ahhhhh ;)

Svar på tråden Väntar ni på att få råd att gifta er? eller sparar ni under tiden?