• GladaEmma

Budget för ca 60 gäster

Vad kan man räkna med för kostnad om man kommer ha ca 60 gäster? Vi tänker göra inbjudningskort, program och placeringskort själva så där sparar man ju in lite pengar - ändå känns det som att summan snabbt springer iväg...

Vi försöker hitta lokal där man kan köpa drickan själva, men det är inte så lätt.

• Svar på tråden Budget för ca 60 gäster
  • Skottdagen2008

Vi betalar ca. 100 000 kr för 66 st gäster och vi har gjort mycekt själv. Min klänning t.ex. kostar bara 5000 kr inkl. underkjolar, tiara och såna tillbehör. Det kostar en del att göra själv osckå till så många. Jag trodde det skuille bli mycket billigare, men det blev det inte. Det gäller att räkna alla poster och inte tänka, nä, detta räknas inte till budgeten.

• GladaEmma

Tack för tipset - ska absolut jämföra priser på att göra själv och att beställa...

Jag hoppas på att hålla kostnaderna under 50.000:- faktiskt, men det kanske blir svårt!?

• Lilla My

Jag tror 50k är rimligt om man jämför priser och prioriterar.

• Vinterbruden 08

Vi har satt en budget på 50 000 kr och det tror jag ska gå fint..

Lokalen kostar 4500
    dricka från tyskland 6000
    Mat 12600
    Klänningen beställer hjag från kina för ca 200 US dollar

då är dom tyngsta posterna tagna..
    Vi blir ca 70 personer..

Sen ska jag väl också säga att jag inte räknar exakt varenda krona..øFör några månader sen så hittade jag jättefina bordkortsahållare 84st och fick betala 400 - tänker att dom pengaran hade jag ju lagt på annat annars så lite såna småkostnader i tilläg..

• Fröken förväntan

Vi tänker bjuda 70 pers. och har satt budgeten till 50 000. Jag är en sann optimist som tror att det går finfint. Vi gör alla trycksaker själva... för oss blev det mycket billigare men det beror kanske på hur avancerat det ska vara. Jag köpte 100 kort inkl. kuvert på Ikeas julrea. De har jag klätt i tyg och sedan fäst en liten inlaga av finare papper inuti (bild kommer snart i mitt galleri). Summan blir 2:-/kort + porto.

Sedan kommer vi att ha buffé via catering men med egen dryck och vi kommer att ha livemusik. Det jag oroar mig mest för är att jag inte ska hitta en klänning som jag vill ha... men det går ju alltid beställa från Kina om man vill spara!

Sen beror det nog ganska mycket på var i landet man gifter sig. Storstadsregionerna är oftast dyrare vad gäller t.ex. lokaler.

Klart att ni får ihop det. Bara ni bestämmer er för den budgeten och kanske är villiga att kompromissa med en del saker. Men det är så olika vad man har för inställning till sitt bröllop.

Lycka till med planeringen hur som helst!

• GladaEmma

Tack alla...jag tror också att det kommer lösa sig! Det måste det göra helt enkelt =)

Ser fram emot att se era inbjudningar Fröken förväntan. Just nu velar jag mellan två olika typer av inbjudningskort. Matton har några skitsnygga kortkuvert. De påminner om en blomma när de är utvikta och blir som ett kvadratiskt kuvert när man viker ihop dem. Såg en länk här som snackade om just de korten och tydligen hade någon en mall på sådana kort så man kan göra dem själv - hoppas jag kan få tag i mallen =) Annars så lutar det åt att köpa några snygga papper på PanduroHobby eller Matton och typ vika ett A4 på tre och antingen sätta ett monogram på framsidan eller göra typ en bård av ett annat papper. Får se vad det blir...

Vi ska inte gifta oss förräns maj 2009 så vi har gott om tid på oss att fixa till allt. Vi ska sätta oss och göra en ordentlig budget snart så man vet vad man har att gå på...

• Anettan73

Vi har ca den budgeten oxå men har mer att röra oss på om det skulle behövas, men vi håller gärna kostnaderna nere.

Jag har gjort alla trycksaker själv. Nu bor du rätt så långt söder ut men jag inhandlade allt på Pema i närheten av hörby. Super billigt. Vi har lagt 1200 på alla trycksaker, Inbjudningar, festhäftet, vigselhäfte/blad. Och då har jag även lagt ner pengar på skärare, skapell olika tejper mm...

• GladaEmma

Pema ska jag komma ihåg... Hörby är ju inte sååå långt upp ändå =)

• GladaEmma

Vinterbruden... Hur gör du när du beställer från Kina? Har du någon länk man kan kolla på?

• Vinterbruden 08

Ja själv beställer jag från Millybridal.com men kolla trådarna med kina klänningar.. Där kan du få massa tips och sånt bra att veta saker innan man beställer.. Har själv suttit och lusläst allt tills jag blev trygg på varifrån jag skulle beställa..

Dom kan i stort sett sy upp vilken klänning som helst om du har bra bilder på klänningen

Svar på tråden Budget för ca 60 gäster