Inlägg från: GladaEmma |Visa alla inlägg
  • GladaEmma

Budget för ca 60 gäster

Vad kan man räkna med för kostnad om man kommer ha ca 60 gäster? Vi tänker göra inbjudningskort, program och placeringskort själva så där sparar man ju in lite pengar - ändå känns det som att summan snabbt springer iväg...

Vi försöker hitta lokal där man kan köpa drickan själva, men det är inte så lätt.

• Svar på tråden Budget för ca 60 gäster
  • GladaEmma

Tack för tipset - ska absolut jämföra priser på att göra själv och att beställa...

Jag hoppas på att hålla kostnaderna under 50.000:- faktiskt, men det kanske blir svårt!?

• GladaEmma

Tack alla...jag tror också att det kommer lösa sig! Det måste det göra helt enkelt =)

Ser fram emot att se era inbjudningar Fröken förväntan. Just nu velar jag mellan två olika typer av inbjudningskort. Matton har några skitsnygga kortkuvert. De påminner om en blomma när de är utvikta och blir som ett kvadratiskt kuvert när man viker ihop dem. Såg en länk här som snackade om just de korten och tydligen hade någon en mall på sådana kort så man kan göra dem själv - hoppas jag kan få tag i mallen =) Annars så lutar det åt att köpa några snygga papper på PanduroHobby eller Matton och typ vika ett A4 på tre och antingen sätta ett monogram på framsidan eller göra typ en bård av ett annat papper. Får se vad det blir...

Vi ska inte gifta oss förräns maj 2009 så vi har gott om tid på oss att fixa till allt. Vi ska sätta oss och göra en ordentlig budget snart så man vet vad man har att gå på...

• GladaEmma

Pema ska jag komma ihåg... Hörby är ju inte sååå långt upp ändå =)

• GladaEmma

Vinterbruden... Hur gör du när du beställer från Kina? Har du någon länk man kan kolla på?

• GladaEmma

Tack - ska kolla in den sidan sen =)

• GladaEmma

Vi har inte räknat in ring och resa i vår budget faktiskt...

• GladaEmma

SSM

Det lutar åt att vi kommer betala 280:- per person för maten (inkl lokal, dukning, städning) vilket jag tycker är ett suberbra pris. Det man får fixa själv är tårta, blommor och dricka.

Inbjudningarna m.m. kommer vi göra själva så det hoppas jag kommer spara in lite, samtidigt så är ju detta den lilla kostnaden så...

• GladaEmma

Det är två olika ställen här i Malmötrakten jag lyckats fiska upp :) När man läser andras kostnader här på BT så känns det som världens bästa hit typ :P

Var är ni ifrån?

Svar på tråden Budget för ca 60 gäster