• MrsJönsson

Grabbar var fan är ni......?

Den manliga delen av mrsjönsson tar ordet!!!!!!!!
    Känner mig dö ensam här inne, bara en massa viktgalna kvinnor som klipper och klistrar inbjudningskort.
    Så eftersom att det är 95% kvinnor som sitter och läser detta uppmanar jag er att dra med era m2b som det heter (känner mig dör dum att jag redan kan alla förkortningar o dyl, men skit samma. jag vill ju vara delaktig på vår stora dag)ge honom inloggningsuppgifterna el behonom skaffa ett eget om du har hemligheter för dig här inne (klänningar osv)för jag vill ha någon att diskutera morgongåvor, svensexor(rädslor), brudbuketer (för det är ju faktiskt vi män/grabbar/pojkar som står för det.
    Så ta tag i er karl och gör honom delaktig, kanske du oxå tjänar på det i längden

• Svar på tråden Grabbar var fan är ni......?
  • postchaffisen

Hur många av er har varit med o kollat ut brudklänningen? Eller tycker ni inte att man får se henne innan vigseln?

Vissa reagerar skitstarkt på att jag sett hennes klänning innan. Lixom, skitsamma.

• konichiwa girl

Bra idé. Jag ska nämna det för min blivande make, som faktiskt är väldigt involverad i planeringen. Inte säkert att han skulle vilja skriva här, dock.

Jag tror att det är en del brudar här inne som skulle må bra av att påminnas om att deras blivande faktiskt inte är en dekorativ pryl som ska matcha en!

• konichiwa girl

postchaffisen: Min fästman var med när jag provade ut brudklänningen. Han är ju den vars åsikt jag respekterar mest. Nu blev det iofs inte mycket provande, jag köpte den första klänningen som provades.

• malous

Att man inte får dela konto är inget specifikt för BT utan har sin grund i lag (eller eventuellt guidelines).

Bra förslag hursomhelst.

MrsJönsson skrev 2008-02-09 09:53:20 följande:
    Pumpkin, moderator .jag kommer här med lite tips för hur ni kan utveckla sidan på bästa sätt. Att ha vars ett konto är hur opraktiskt som helt och inte specielt jämnlikt. Vill du på fullt allvar att jag skall ha ett konto bara för att jag skall göra egna inlägg, men att kontot är tomt i övrigt.....? Dålig idé. Däremot ser jag gärna att man kan ha två personer är knutna till kontot (eller fler om man nu vill att svärmor och svärfar skall ha inblick i planeringen Många av inläggen är ju inte bara från kvinnan (kyrka, festlokal, inbjudningspyssel osv) medans andra är väldigt "hemliga" (brudklänning, morgongåva, transport från kyrkan i vårat fall osv)Genom att logga in med mitt lösenord, som är knutet till en manlig symbol, på VÅRAT konto så kan jag gå in på "herr rummet" där du som inloggad med ett lösenord knutet till en kvinnlig symbol inte har tillträde. Och viseversa jag har inte till träde till "ladysroom". På så vis kan alla diskutera deras angelägenheter utan att m2b eller b2b kan läsa det .Om man lever i ett lyckligt förhållande dër man delar på allt (även kontot på BT) tycker jag att det vore en fin lösning.Jag kanske är ute och cyklarSå nu ser jag fram emot att snart kunna diskutera mina små funderingar med andra m2b utan att min blivande fru kan läsa detta.Ciao och tack för en bra sida
  • PiteSaras M2B

Jag har precis hittat hit.
    Friade till min älskling i fredags och eftersom hon svarade jag så är det bara att börja planera bröllopet :)

Kan utan att känna mig dum erkänna att jag känner mig extrem vilsen, har ju liksaom aldrig gift mig förut :)

Vi har tänkt att vi ska ha bröllopet i juni 09, när är det lagom att boka kyrka mm?

• postchaffisen

Grattis då till förlovningen o välkommen hit

• Knutar i Puerto Rico

Hej grabbar...

Hur vore det i fall det fans ett forum för oss "män" under "bröllops ämne"... jag menar som bara män kan gå in på... Där vi kan diskutera, våra hemligheter och tankar.

Det e inte så att ja vill ha hemligheter för min flicka, utan mer det att man vill ha en manliga syn på saker och ting.

ohooo... kommer jag bli hatad nu...

Oavsätt just en tanke

• Pumpkin

Det finns redan förslag på det längre upp i tråden och den personen blev inte hatad

Det jag däremot funderar på är att om killar ska en stängd del så borde ju vi tjejer ha det också

Knutar i Puerto Rico skrev 2008-02-22 04:34:07 följande:
    Hej grabbar...Hur vore det i fall det fans ett forum för oss "män" under "bröllops ämne"... jag menar som bara män kan gå in på... Där vi kan diskutera, våra hemligheter och tankar. Det e inte så att ja vill ha hemligheter för min flicka, utan mer det att man vill ha en manliga syn på saker och ting.ohooo... kommer jag bli hatad nu...Oavsätt just en tanke
  • Communityansvarig

Här har ni en kille till. Hemlis

MrBach bra att du skapade ett eget konto, och anledningen är just som Pumpkin säger här ovan att ett medlemskap på BT är personligt. Jättebra att den här diskussionen kom igång för övrigt för vi ska utveckla sajten och verktygen vidare efter era behov, och precis hur detta ska utformas å bästa sätt vill vi självklart ha er med på. Att lägga upp det så att man kan låta två eller fler konton få tillgång till samma planering och verktyg genom lösenord och liknande låter som ett väldigt bra förslag.

Att ha en eklusivt manlig forumkategori kan vi införa om behovet är tillräckligt stort, det måste trots allt finnas tillräckligt många för att hålla liv i diskussionerna. På familjeliv har vi en sådan forumkategori kallad pappagrupp där bara pappor får skriva. Detta har väckt lite ont blod på sina håll att den var förbehållen män,men med tanke på att männen där är en så uttalad minoritet så... Här på BT är det precis likadant, frågan är hur vi bäst får igång manlig aktivitet här. Nu var det ett tag sen jag gifte mig, men det är ju verkligen något man ser tillbaka på med glädje som just ett gemensamt projekt. Har ni fler förslag i rätt riktning är jag idel öra, här eller i inboxen

• Mullemek

Tjena pågar en pigg skåne påg som precis läst detta inlägg o tänkte bara skriva att vi e ente ensamma men kanske väldigt få som är här inne.......
    Skapade mitt eget konto då ja läste att man ente får dela m sin B2B eller va d nu stod nånstans........

Ha d bäst.... Mvh Paul........

Svar på tråden Grabbar var fan är ni......?