Inlägg från: Helen och Johan |Visa alla inlägg
  • Helen och Johan

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten

Hej,

Jo jag och min sambo planerar ocksa att gifta oss i Malmo i maj (eller daromkring) 2009. Har inte bokat nagot an, utan mest pratat och funderat pa hur vi vill ha det. Kanns som om det ar ganska gott om tid an... :)

• Helen och Johan

Det kanns egentligen helt sjukt att behova boka lokaler ett ar i forvag, men vi tanker nog forsoka boka nagon gang i sommar. Vi bor i Skottland for tillfallet sa jag antar att det faller pa mina foraldrars lott att aka och reka lokaler :)
    Har ni tankt ha festen inne i Malmo?

• Helen och Johan

Jag ar fran Malmo och min sambo ar fran Smaland. Vi bodde ca tre ar i Malmo innan vi flyttade till Skottland i hostas och trivdes jattebra dar sa det kanns ganska naturligt for oss att gifta oss dar.

Vilka lokaler har du tittat pa i Malmo? Har du varit pa Ronneholmsgarden? Vi ar ocksa ute efter ett stalle dar man ta med sig egen dricka, annars blir det ju valdans dyrt... Vi raknar med ca 100 gaster, men det blir svart att fa ner gastlistan som redan overstiger 100 med ganska manga... Hur manga inbjudna har du raknat med?

• Helen och Johan

Var budget ar tyvarr inte sa stor som jag skulle onska, sa vi raknar med att fa fixa allt sjalv, bade mat och dryck, dekorering etc. Men vi planerar att ta mycket hjalp av min familj... jag vill ju inte vara helt slutkord pa den stora dagen. :) Vi har resonerat som sa att vi hellre vill ha en stor fest med manga inbjudna an nagot mer intimt, och eftersom vi inte har rad att bjuda 100 gaster pa restaurang sa far vi stalla oss att gora allt sjalv. Ett alternativ ar ju att forsoka hyra in en kock som lagar maten, vet inte om det blir billigare an att anlita en cateringfirma. Var prio 1 just nu ar som sagt att forsoka hitta nagon vettig lokal...

• Helen och Johan

Har du borjat kika pa klanningar an?

• Helen och Johan

Ah... de var valdigt fina bada tva! Speciellt den fran France Mode :)
    Jag vill ocksa ha en ganska "enkel" klanning, inte en massa rysch och pysch, inget slap, ingen "prinsessklanning", men framforallt ingen "tubtopklanning". Har kanns det som om 90% av alla klanningar ar med tubtop sa jag far val vanta till jag halsar pa i Sverige med att hitta nagon...

• Helen och Johan

Har du kollat upp Langa Langan i Bjerred? Det finns inga priser pa deras hemsida men du far ta med dig egen dryck sa fixar de maten. Stallet tar ca 70 personer, sa det ar tyvarr lite for litet for oss...
    www.langalangan.se/

• Helen och Johan

GladaEmma: Har du varit och tittat pa Malmo Kanotklubb? Lokalen ser jattefin pa hemsidan. Den salen dar man har festen, vet du om det ar den salen med "basketkorgen" (bild pa hemsidan)?

Har gar planeringen lite trogt for tillfallet, har mest pratat om vilken lat vi ska dansa vals till :)
    Kommer att aka till Malmo i slutet av maj och maste forsoka besoka sa manga festlokaler som mojligt da. Sa fort vi har bokat festlokal sa kanns det som om man kan borja fundera pa roliga saker sasom klanning etc.

• Helen och Johan

Ah, det maste kannas jatteskont att ha bokat bade lokal och kyrka! Vilken kyrka blir det?

Jag har haft en lang paus fran brollopsplanering, men aker till Malmo i slutet av maj och da hoppas jag att vi kan titta pa lite lokaler och sen bestamma oss :) Det blir en borgerlig vigsel, antagligen utomhus vid havet, sa det ar inget vi behover boka, som tur ar.

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten