• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten
  • GladaEmma

Jag har kollat en massa på nätet men inte irl. Har fastnat för två stycken egentligen. Du kan kolla på www.francemode.se på andra sidan längst upp till vänster. Den andra hittar du på www.brautdirect.de/pdf/idm_ny08.pdf på sida 54 - i vit såklart... Får väl se hur de ser ut i verkligheten sen...

• Helen och Johan

Ah... de var valdigt fina bada tva! Speciellt den fran France Mode :)
    Jag vill ocksa ha en ganska "enkel" klanning, inte en massa rysch och pysch, inget slap, ingen "prinsessklanning", men framforallt ingen "tubtopklanning". Har kanns det som om 90% av alla klanningar ar med tubtop sa jag far val vanta till jag halsar pa i Sverige med att hitta nagon...

• GladaEmma

Jag gillar oxå den från Francemode mest. Hoppas att den sitter bra sen oxå bara... :P Det är ganska många axelbandslösa klänningar här oxå. Jag har dock pratat med några butiker (där var bröllopsmässa här för en månad sedan) och de sa att om man behöver klippa av klänningen på längden - vilket jag lära behöva göra för jag är så kort - så kan man lätt använda det avklippta tyget till att sy på snygga axelband. Låter positivt tycker jag =)

• MariaNyckelpiga

Här passar ju jag in! Ska gifta oss 6 juni 2009
    Egentligen bor jag i Eslövs kommun, men bodde i Arlöv tills för 6 månader sen så jag känner mig som en Malmötös och det är förmodligen däromkring vi kommer ha bröllopet också.

• GladaEmma

Trevlig med lite mer "medlemmar" =)

• MariaNyckelpiga

ja och jag har kikat efter en tråd liknande denna Ser att jag inte är den enda som börjat fundera på det här med att hitta en lokal där man få ta med sig egen mat och dricka, mne det verkar inte vara det enklaste. Hade jag varit rik hade jag hyrt ett slott och kört på lyx *haha*

• GladaEmma

Nä lokaler med egen dryck är verkligen inte lätt. Jag har bara hittat fyra och jag har letat ganska så länge...

• MariaNyckelpiga

ok, får man fråga vilka det är och vad de kostar?

• GladaEmma

Bladins skola (Rönneholms herrgård har jag för mig den heter) - ingen aning om pris. Hyres genom skolans vaktmästare om jag inte minns fel.

Söderslätts Bygdegård - betalar inget för lokalen, men måste köpa maten genom dem

Hemvärnsgården Kyrkheddinge - har för mig det var 4.000:- för lokalen och sen maten genom gem

Kockums fritids festlokal - 850:- har jag för mig det var för lokalen. Vet inte säkert om man måste ta maten genom dem. Inte en jättespännande lokal kanske, men ändå - den är ju billig i alla fall.

Sen finns ju i och för sig några folkets hus, men de lokalerna känns inte som första valet för min del så de har jag inte kollat vidare.

• Helen och Johan

Har du kollat upp Langa Langan i Bjerred? Det finns inga priser pa deras hemsida men du far ta med dig egen dryck sa fixar de maten. Stallet tar ca 70 personer, sa det ar tyvarr lite for litet for oss...
    www.langalangan.se/

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten