• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten
  • GladaEmma

Tack för tipset. Står att festlokalen bara tar 50 pers så det är nog lite litet för oss oxå tyvärr. Men det såg verkligen jättefint ut!

• MariaNyckelpiga

Mja vi blir nog fler än så. Än så länge är listan över 100 personer! Tack för era tips dock

• GladaEmma

Har hittat ytterligare två lokaler med egen dricka:

Sjömansgården - har inte varit där och kollat än, men den ligger centralt och bra.

Malmö Kanotklubb - ligger jättefint vid kanalen borta vid Ribban typ. Har en underbar veranda.

Den lilla detaljen med båda dessa är att man inte får hyra som privatperson så man måste känna någon med företag...

• Helen och Johan

GladaEmma: Har du varit och tittat pa Malmo Kanotklubb? Lokalen ser jattefin pa hemsidan. Den salen dar man har festen, vet du om det ar den salen med "basketkorgen" (bild pa hemsidan)?

Har gar planeringen lite trogt for tillfallet, har mest pratat om vilken lat vi ska dansa vals till :)
    Kommer att aka till Malmo i slutet av maj och maste forsoka besoka sa manga festlokaler som mojligt da. Sa fort vi har bokat festlokal sa kanns det som om man kan borja fundera pa roliga saker sasom klanning etc.

• GladaEmma

Ja vi var och tittade på den för ett tag sen. Det är förvisso en jympasal, men den är hur fin som helst och luktar inte ingrodd svett :P Vår tanke är att man kan hänga någon blomma i basketkorgen och drapera något snyggt tyg framför ribbstolarna...

Tror inte man tänker på att det är en jympasal om man inte vet om det faktiskt.

Den kostar 6.000:- att hyra och då ingår en matta att täcka golvet med så att man inte skadar det. Det ingick även bord och stolar för ett visst antal som jag inte kommer ihåg hur många det var - måste kolla det...

• GladaEmma

I morse skrev jag och bekräftade bokningen av lokalen. Det blir Hemvärnsgården i Kyrkheddinge =) Känner mig sååå nöjd och glad.

Hur går det för er andra?

• GladaEmma

Jag kom på en sak... Jag vet en enkel, men ganska fin lokal. Läget är kanske inte super, men det funkar...

Den ligger nere i Frihamnen (förbi Slagthuset) och inhyser en restaurang nu. Maten där är super och billig. Om ni kan tänka er buffé så är priserna runt 200pp men man får otroligt mycket mat så man behöver nog inte beställa för så många som man blir.

Gå gärna in på www.restauranghamnpeppar.se/ och kolla. Du går dessutom ha med egen dricka dit =)

Helen och Johan skrev 2008-03-31 16:30:44 följande:

GladaEmma: Har du varit och tittat pa Malmo Kanotklubb? Lokalen ser jattefin pa hemsidan. Den salen dar man har festen, vet du om det ar den salen med "basketkorgen" (bild pa hemsidan)?Har gar planeringen lite trogt for tillfallet, har mest pratat om vilken lat vi ska dansa vals till :)Kommer att aka till Malmo i slutet av maj och maste forsoka besoka sa manga festlokaler som mojligt da. Sa fort vi har bokat festlokal sa kanns det som om man kan borja fundera pa roliga saker sasom klanning etc.
  • GladaEmma

Nu har jag bokat kyrkan oxå =)

• Helen och Johan

Ah, det maste kannas jatteskont att ha bokat bade lokal och kyrka! Vilken kyrka blir det?

Jag har haft en lang paus fran brollopsplanering, men aker till Malmo i slutet av maj och da hoppas jag att vi kan titta pa lite lokaler och sen bestamma oss :) Det blir en borgerlig vigsel, antagligen utomhus vid havet, sa det ar inget vi behover boka, som tur ar.

• GladaEmma

Vi gifter oss i Kyrkheddinge kyrka 23/5 kl 15 =)

Spännande att titta på lokaler... Hoppas ni hittar något ni trivs med.

• Lillkotten

Hej! Är ganska ny på BT, har surfat runt lite på bröllopsrelaterade sidor sen den 15:e mars när vi förlovade oss och letat efter tips i Malmö-trakten. Läste igenom den här tråden och har redan fått jättemycket tips på lokaler. Vi planerar i nuläget april/maj nästa år men har inte kommit så långt i övrigt förutom att det ska vara kyrkbröllop. Känns som ett jätteprojekt så vi vet inte riktigt i vilken ände vi ska börja men det kommer nog snart. Har ni några tips på vilket man ska ta tag i först?

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten