Inlägg från: millanros |Visa alla inlägg
  • millanros

Ni som ska ha Tema bröllop...

NEoMA skrev 2008-03-01 17:39:19 följande:
    Vårt bröllop kommer vara en modern variant av 1920talets gangster och mafia era, med svart och vitt som färgtema :)Någon mer som planerar något likandet?
    de fastna jag oxå för... hur har du tänkt???
  • millanros
    NEoMA skrev 2008-03-12 20:53:45 följande:
    kläderna kommer att vara moderna men med 20tals influenser a'la Al Capone, dvs kompletteras med strutsfjäder tiara, gangsterhatt och gangster inspirerade skor till m2b. Vi har valt en italiensk resturang för att få med lite av 20talets maffia influenser. Transporten hoppas vi på att få en riktig veteranare från den tiden sedan har vi en videograf som vi hoppas kan att göra en film av bröllopet i gangster-films anda. Vi hoppas helt enkelt att med många små detaljer (tyvärr har vi inte hunnit fundera ut alla ännu, men det kommer efter hand) få ett lite annorlunda och kul stuk på det hela
    Måste få se bilder sen
    Hur har ni tänkt med dans??? ok att man snor idén??
  • millanros
    NEoMA skrev 2008-03-13 21:37:07 följande:
    klart det kommer bilder, på min blogg (se min presentation) kommer antagligen också förhoppningsvis en snutt av bröllopsfilmen att läggas upp. Dans har vi inte funderat på ännu så vi får se vad vi hittar på där...Klart de ok att "sno" idéen men bara om du också lägger upp bilder
    Vi ska ju inte gifta oss förräns 091231 så de är ett tag kvar Men då lovar jag att lägga upp bilder
  • millanros
    mysifer skrev 2008-03-14 11:09:20 följande:
    ja det ska bli roligt. sen samtidigt är det inte tänkt att det ska vara bara shrek utan då medeltida saga men filmerna är kanon till idéer. efter vigseln tänkte jag att folk skulle blåsa såpbubblor istället för att kasta ris och jag ska beställa rör med såpbubblor som jag ska göra om till trollspön
    TÄnk bara på att de kan ge fläckar på kläder!! Kolla vad ni blandar med!!!
  • millanros
    mysifer skrev 2008-03-16 12:32:58 följande:
    tack för varningen! ska beställa såna där bröllopsbubblor som inte ska ge fläckar hade jag tänkt men ska vara noga med att kolla upp så att det blir rätt. det är ju varken kul för oss eller gästerna om det blir fläckar på kläderna.någon som vet hur länge såpbubblor håller oöppnade?
    Aldrig hört att de ska vara några problem
  • millanros
    millanros skrev 2008-03-16 12:34:48 följande:
    Aldrig hört att de ska vara några problem
    Med bästföre datumet alltså
  • millanros
    jag vet.. jag vågar inte köpa nåt än utan planerar bara på "pappret" vi gifter oss 091231
  • millanros
    mysifer skrev 2008-03-16 18:18:17 följande:
    jag är lite galen och har faktiskt köpt smycken redan, hårsmycke, armband och berlock till halsband. har köpt värmeljushållare också som jag inte ens vet om vi kommer få användning för (ska vara på restaurang)..men jag resonerar som så att det är bättre att sprida ut kostnaderna ;)
    jag med egentligen men har en sambo som tycker vi ska vänta och är lite osäkra på hur o var vi ska ha det än.. bara kyrkan som är klar (o den fick vi inte boka än ) Men ska åka o kolla på en lokal nästa vecka tror vi...
    sen är vilite oeniga om färgtemat
  • millanros
    mysifer skrev 2008-03-17 20:44:35 följande:
    vi är överens om plats och lokal för festen. problemet är bara att vi inte kan boka platsen (rosenlunds rosarium i jönköping). vi vill ha festen på mäster gudmunds källare sen men de tyckte att vi skulle återkomma längre fram så jag har inga priser eller så från dem än.färgtemat är vi iaf överens om
    åhh du är oxå från stan... nää vi ville vara på kåren men de hyr inte ut längre så vi tänkte hovslättshembygdsgård...
    har du sett jkpg tråden??? eller har jag missat dig (minne som en guldfisk )
Svar på tråden Ni som ska ha Tema bröllop...