Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

Ni som ska ha Tema bröllop...

vi ska ha sagotema men inte sockersöt. har valt medeltiden som period så det blir klassisk saga med riddare, prinsessor och drakar. tänk shrek

• mysifer

vi tänkte ha det men så hittade jag ett annat stycke som vi ska ha istället när vi går fram (ska vara utomhus)
    men jag ska ha en ljuslila klänning som påminner om fionas och det finns en ganska stor risk att vi bland annat kommer att ha en drake på vår tårta som ser ut som hon i shrek

LloveC skrev 2008-03-14 09:59:47 följande:
    Hihi vad coolt!! Älskar shrek, det är äkta kärlek (vi hade introlåten till shrek som musikstycke i kyrkan )
  • mysifer
    LloveC skrev 2008-03-14 11:03:09 följande:
    vad kul Vår präst började prata om den egentligen omöjliga kärleken mellan draken och åsnan i vigseltalet, dom som inte sett filmen såg ut som frågetecken och trodde prästen blivit galen och dom andra tisslade om vem som var vem av oss (jag fick vara draken )
    ja det ska bli roligt. sen samtidigt är det inte tänkt att det ska vara bara shrek utan då medeltida saga men filmerna är kanon till idéer. efter vigseln tänkte jag att folk skulle blåsa såpbubblor istället för att kasta ris och jag ska beställa rör med såpbubblor som jag ska göra om till trollspön
  • mysifer
    millanros skrev 2008-03-15 11:44:15 följande:
    TÄnk bara på att de kan ge fläckar på kläder!! Kolla vad ni blandar med!!!
    tack för varningen! ska beställa såna där bröllopsbubblor som inte ska ge fläckar hade jag tänkt men ska vara noga med att kolla upp så att det blir rätt. det är ju varken kul för oss eller gästerna om det blir fläckar på kläderna.
    någon som vet hur länge såpbubblor håller oöppnade?
  • mysifer
    millanros skrev 2008-03-16 12:35:24 följande:
    Med bästföre datumet alltså
    tack
    man blir ju lite nojjig när man planerar så här långt innan. blir lätt velig om man ska våga köpa nu eller chansa på att det finns kvar såna jag vill ha om två år..knivigt det där
  • mysifer
    millanros skrev 2008-03-16 18:11:31 följande:
    jag vet.. jag vågar inte köpa nåt än utan planerar bara på "pappret" vi gifter oss 091231
    jag är lite galen och har faktiskt köpt smycken redan, hårsmycke, armband och berlock till halsband. har köpt värmeljushållare också som jag inte ens vet om vi kommer få användning för (ska vara på restaurang)..men jag resonerar som så att det är bättre att sprida ut kostnaderna ;)
  • mysifer

vi är överens om plats och lokal för festen. problemet är bara att vi inte kan boka platsen (rosenlunds rosarium i jönköping). vi vill ha festen på mäster gudmunds källare sen men de tyckte att vi skulle återkomma längre fram så jag har inga priser eller så från dem än.
    färgtemat är vi iaf överens om

millanros skrev 2008-03-17 20:15:14 följande:
    jag med egentligen men har en sambo som tycker vi ska vänta och är lite osäkra på hur o var vi ska ha det än.. bara kyrkan som är klar (o den fick vi inte boka än) Men ska åka o kolla på en lokal nästa vecka tror vi... sen är vilite oeniga om färgtemat
  • mysifer
    millanros skrev 2008-03-18 07:41:33 följande:
    åhh du är oxå från stan... nää vi ville vara på kåren men de hyr inte ut längre så vi tänkte hovslättshembygdsgård...har du sett jkpg tråden??? eller har jag missat dig (minne som en guldfisk )
    jag kände igen dig från jkpg-tråden så det var därför jag visste att du var från stan
    jag följer den men skriver knappt i den eftersom det är så lång tid kvar.
    ville ni vara på studentkåren, akademien?
    vi har pratat om att vara där, som en rolig grej, eftersom min sambo är väldigt aktiv och jobbar där mycket. jag kommer fortfarande att plugga när vi gifter oss men har tagit sin examen då.
    är inte från jkpg från början så jag har väldigt dålig koll på trakten.
Svar på tråden Ni som ska ha Tema bröllop...