BT regler suger...
För det första så förstår jag inte alls varför någon av oss skulle plocka bort inlägget, vi har inte någon rutin som säger att kritiska trådar ska plockas bort
Sen vad gäller namnet så är det Communityansvarig som ordnar med det, så jag kan inte svara på hur han har tänkt och varför, men jag kan kolla med honom om du vill. Är det nu så att du inte tjänar pengar på att fotografera så ska det inte vara några problem Som sagt, jag ska kolla med honom och ber att få återkomma med svar angående det imorgon!
Däremot, vad gäller förmedling av kontakter, så är jag helt med på vad som hänt. Vet inte vem av oss moderatorer som har tagit ärendet men jag tror nog att alla skulle bedöma på samma sätt. Enkel fråga: Dessa glada amatörer, skulle de ta betalt för att fota? Oavsett hur mycket, skulle de ta betalt? I så fall finns det ju ekonomiska intressen. I och med att du känner dessa personer så har du då alltså brutit mot forumreglerna. Och även om de inte skulle ta betalt, utan bara för att skaffa sig mer erfarenhet, så är det ju inget vi kan vara säkra på, eller hur?
Att däremot tipsa om en fotograf/företag som man inte har någon som helst relation till utan bara tipsar om för att man tycker att den/det är så bra - det är OK.
Hoppas att jag kunnat bidra med någonting i alla fall
/Moderator