• Mattilda

BT regler suger...

Luddigt? Jag förstår faktiskt inte vissa personers resonemang?

Varför läser så få igenom "avtal" som tecknas när man blir medlem på olika sajter, och dessutom sen efteråt har negativa åsikter om det man har godkännt. Jag menar förstås inte att man inte får tycka och tänka men att "klaga" på redaktionen tycker jag verkar fel. Tycker BT är en kanonplats och jag har fått många "gör det själv" tips i forumet plus hittat bra företag i bröllopsregistret. Tack för det alla medlemmar & BT`s personal!

Redaktionen har väl satt 3-tips regeln för att någonstans måste man sätta en gräns. Det går ju inte i ett skrivet avtal (som man faktiskt tecknar när man blir medlem) och säga att det är upp till medlemmens sunda förnuft. Det går ju inte att tolka vid en tvist (då är det "luddigt").

Jag är övertygad om att redaktionen inte "sparkar" ut en ifall man berättar om sina upplevelser på ett normalt sätt. Den gång jag fick en varning på ett annat forum så tänkte jag genast på hur korkad jag varit som inte följt dom regler jag redan accepterat, och efter den händelsen ändrat på mitt sätt att vara där.

• Mattilda

BT-moderator eller redaktion? På dom forum där jag varit innan (och i vissa fortfarande är medlem) så har jag ofta sett att andra har blivit felbedömd av moderator men senare fått upprättelse av redaktionen på sajten.

Jag hoppas och tror inte att det är annorlunda här.

Huruvida ditt inlägg kan ha tolkats som ett avtalsbrott kanske man vänligt ska höra efter med en överklagan som jag förstått att man kan inkomma med, istället för att skriva att en gratis och så här bra sajts regler suger. Risken är nog större att en medlem får ett vänligt och korrekt svar från redaktionen om man frågar på ett "bättre" sätt.

För övrigt så vändes inte min undrande fråga om hur vissa tänker mot dig. Jag förstår om du undrar över ett beslut, men inser också att det förmodligen inte var det mest lämpliga valet att välja för att uttrycka ett missnöje. Hela tråden är ju kanske egentligen helt onödig och "skräpar" bara ner, det finns ju faktiskt en överklagningsfunktion för frågor kring beslut tagna av moderatorerna.

Min syster gifte sig för två sommrar sen och tipsade mig om BT. Hon sa att man kan få varningar ifall man inte sköter sig, men om man inte gör om samma sak är det absolut ingen fara. Detta verkar gälla på dom flesta forum enligt vad jag förstått. Du kanske inte behöver fundera allt för mycket på en "varning" utan istället kanske koncentrera dig på varför du egentligen hittade hit. Själv ska jag jaga tag i mysiga dekorationer till honnörsbordet ikväll, bröllopsplaneringen måste ju gå framåt även om det är ett bra tag kvar tills det är dags.

Svar på tråden BT regler suger...