BT regler suger...
Nu skriver jag säkert detta för döva ögon då Moderatorn säkert raderar detta direkt. ;o)
Jag gick med här för någon vecka sedan på anmodan av att ett par kompisar ska gifta sig. Jag råkade skriva i min presentation att jag skulle fotografera dem. Bestman, brud, toastmaster mfl har ju en roll och jag skulle då ta med mig min kamera så jag tyckte att fotograf kan jag väl skriva då jag ska just fotografera mina vänner. Hade lite problem med ett användarnamn och tog ett som jag har på flertal andra site, Fotografia (Fotografi på italienska/spanska)och tyckte det skulle passa här med tanke på vad jag skulle göra.
Jag spanade också lite på forumet och såg att ett par som ska gifta sig sökte fotografer i Norrköping och då jag har ett par vänner där som gillar att fota på hobbybasis så erbjöd jag mig att förmedla kontakten.
Nu bar det sig inte bättre åt än att BT först ändrade mitt namn. Man får visst inte ha ett användarnamn som "Fotografia". Jag fick nu det mycket mer korrekta "080213 1".
Sen fick man visst inte erbjuda hjälp med att få tag i en bra fotograf och det även att de inte är kommersiella utan gör det som glada amatörer. Det blev en varning och ett påpekande om att jag minst sagt var kriminell!!
Nu undrar jag om man inte får nämna något med fotografering alls? Vad jag läst i reglerna så får man inte vara "komersiell" och göra reklam för ett företag? BT har inte ens kollat om jag är ett företag utan bara rent av tagit mig som en snyltande och spammande fotograf.
Hade de tagit tiden på sig och gjort ett bra jobb så hade de sett att det inte finns något företag som heter Fotografia, det finns ingen komersiell fotograf på min adress och det inlägget i forumet hänvisade varken till mig själv eller någon komersiell fotograf, utan allt är helt i enlighet med deras regler.
Tog en titt i fotografforumet igen. Jag tror nog att nästan 100% av inläggen nämner någon kommersiell fotograf, både vid namn, adress, telefonnummer, hemsida och pris. Vad jag kan se har de legat där en längre tid och några har skapats efter att jag som stor skurk, har fått min varning och ändrade namn.
Jag vill att rätt ska vara rätt och att jag får tillbaka mitt användarnamn och att mitt foruminlägg läggs tillbaka. Är det för mycket att önska?
Undrar också om det är fler som råkat ut för liknande behandling av BT?