• Mi26

vi som gifter oss i april

Vi gifter oss den 26 April och det ar alltsa 49 dagar kvar. Vart har tiden tagit vagen? Jag ser verkligen fram emot var dag och att vara gift!

Vi tror iaf att vi koll pa det mesta men vi har en del smagrejor kvar som t ex bordsplacering, det sista av gastbeskrivningarna och vigselprogram men det fixar man val i en handvandning ...

I helgen ska vi ha mote med feststallet och bla diskutera menyn. Hur har ni gjort med era menyer? Ska man satsa pa mat som man vet att de flesta gillar eller ska man satsa pa mat som vi gillar?

• Mi26

Stjarnblomma - blir det kyrko- eller borgerlig vigsel? Det finns ju en hel del att halla reda pa, fast jag maste erkanna att jag kanner mig ganska lugn. Jag forsoker att ha en avslappnad installning och bara njuta av allt aven om det blir lite mycket brollopsplanerande ibland. Fast blivande maken har varit en klippa och har engagerat sig nastan lika mycket som jag, thank god for that

• Mi26

Vi gifter oss ocksa borgerligt, vi hittade ett stalle som vi bada gillade vid forsta besoket och slog till pa det. Utomhus later harligt, jag haller tummarna for fint vader i April!

Vi ar inne pa att satsa pa mat som vi vet att de flesta gillar, det finns val ingen storre poang att krangla till det.

• Mi26

carin1983 - vad kul, jag ska halla utkik efter er i sydsvenskan!

Vi haller for narvarande pa att bestamma oss for var meny och ska pa en avsmakning nasta helg. Vi har valjer nu mellan tva for- och tva huvudratter samt tva desserter. Det ska verkligen bli spannande att fa smaka pa maten.

Jag haller med om att det valdigt svart att valja bort saker och gora prioriteringar. For oss har det snarare tillkommit saker. Vi har anda forsokt att halla kostnaderna nere men vi har sprackt var budget nga ggr, det ar sa latt att svava ivag och fokusera pa smagrejor som egentligen inte spelar ngn storre roll. Men man ska definitivt unna sig saker ocksa, det galler bara att hitta en rimlig niva pa allt. Jag har tur som har en sambo som bromsar mig ibland nar det behovs...

• Mi26

Jättefin klänning Stjärnblomma! Jag gillar verkligen modellen.

Vi har precis spenderat eftermiddagen med en massa bröllopspyssel. Allt tar mycket längre tid än man tänkt sig och det enda jag vill just nu är att sitta i soffan med ett glas vin! Fast vi har inte mycket kvar, sen blir det middag och en dvd.

• Mi26

Aprill bröllop - härligt med bröllop på Teneriffa, då borde ni vara ganska säkra på att få fint väder iaf. Blir det bara ni två eller är ni ett större sällskap?

Låter som en bra möhippa carin, berätta mer! Jag tror inte att det blir ngn möhippa för mig heller. Jag bor i England och alla mina kompisar bor ju i Sverige. Det blir kanske en fruhippa istället Här i England ska vi istället på en gemensam hippa/svensexa med våra engelska vänner, vilket ska bli kul.

Var i Skåne bor du stjärnblomma? Jag ska återvända hem till Lund nu i sommar. Fast blivande maken blir kvar i England ytterligare nga månader. Vågar knappt tänka på hur jobbigt det kommer att bli att vara ifrån varandra.

• Mi26

Hej alla aprilbrudar! Hoppas ni har kryat pa er under pasken. Jag kanner mig pigg igen efter en harlig paskhelg med manga aktiviteter men ocksa en hel del valbehovlig vila.

Nu har vi haft sno i Manchester ocksa. Vi vaknade i lordags till ett vitt snotacke men det smalte bort igen innan kl 10. Riktigt trist marsvader men det ar ju battre att vi far daligt vader nu an i april...

Jag har haft en hel del bisarra brollopsdrommar pa sistone vilket kanns lite konstigt da jag inte kanner mig ett dugg nervos men det ligger kanske en del under ytan och gror, hmmm. Haller med carin om att jag ocksa kanner mig lite obekvam vid tanken pa att sta i centrum en hel dag, sa det ar kanske det som spokar. Men samtidigt sa langtar jag ju efter var dag och tiden efter som gifta! Hoppas bara att man sover bra natten innan.

Vi ovade pa var brudvals igar och det gick forvanansvart bra. Efter mycket om och men har vi antligen bestamt oss for att vi ska dansa till Helens brudvals (BAO), som vi bada gillar. Fast vi ar fortfarande ganska stela dansare , fast det ska val bli battre...

Schysst om de hinner varstada bryggan innan er vigsel stjarnblomma! Det ar kanske inget man sjalv hade gjort el ens tankt pa.

• Mi26

carin1983- jag ar overtygad om att ni kommer att fa en jattefin dag. Jag tror att tricket ar att forsoka strunta i allt man inte kan styra over, typ vader och allt annat som kan intraffa. Forsok bara att se fram emot er stora dag och njuta av tiden fram till brollopet. Tank vad kul ni ska ha pa brollopsdagen och alla dagar efter som gifta! Hoppas du sover battre snart.

stjarnblomma - jag har ocksa borjat fundera pa vad man behover i accessoarvag. Det kan ju vara kallt, sa jag funderar pa att inforskaffa en sjal att ha over axlarna. Later smart med vantar, det galler ju att vara forberedd pa allt men det kan ju lika garna vara stralande sol - *haller tummarna*. Vad harligt att bli stylad och fin hos frissan, precis vad man behover en trist vardag. Jag ska till frissan pa lordag och testa min brollopsfrisyr. Det blir inte ngn avancerad uppsattning utan lite mjuka lockar och nedslappt. Jag har panikodlat haret sen forra hosten Jag hade ganska langt har men sen trottnade jag pa det och klippte en riktig kort page sa nu har jag kampat for att fa det langt. Nu racker det iaf ner till axlarna. Hur manga dagar har ni kvar stjarnblomma? Vi har nu 31 kvar, vilket kanns som ganska mycket jmf med 11...

• Mi26

Antligen fredag! Fick en ingivelse pa fm sa nu blir det middag ute foljt av bio (The Orphanage) ikvall. Ar lojligt fortjust i rysare och alla sager att denna ska vara riktigt bra. Fast a andra sidan sa klarade jag inte av att kolla fardigt pa Dawn of the Dead , for manga framhoppande zombies... Iaf sa kanner jag att vi behover koppla av lite fran allt planerande och da ar bio perfekt for att glomma bort omvarlden en stund. Ha en skon fredag kvall tjejer!

• Mi26

Hur gar det tjejer? Nu ar det inte manga dagar kvar for er...

Kul att fa se sitt nya namn i print stjarnblomma. For min del blir det ingen storre forandring da jag behaller mitt och sambon far ett dubbelnamn istallet.

Jag har fatt lite mohippe-misstankar da jag och sambon fick ett email igar om att vi MASTE aka hem till Sverige i helgen. En mindre tradgardskris (!) har uppstatt och de behover var hjalp hemma och betalar t o m vart flyg... Visst later det lite skumt?

Ga forresten och se The Orphanage, den var kanonbra. En nagorlunda intelligent rysare med ett riktigt bra slut.

• Mi26

Hoppas ni far en kanonfin brollopsdag! Och glom inte att skriva och beratta allt efterat!

Jag aterkommer med detaljer fran min tradgardsdag/mohippa...(?)

Jattestor kram till er alla!

• Mi26

Ett stort grattis alla nygifta!

Det later som om ni hade en harlig dag stjarnblomma. Hoppas att maken mar battre nu. Och vilka vackra bilder! Ni sag valdigt lyckliga ut och var jattefina ihop.

Nu till en liten uppdatering. Som jag misstankte blev det mohippa och svensexa i helgen. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli ngt da vi inte hade nga inplanerade flygresor hem men sambon hade samarbetat med vannerna och de hade i hemlighet bokat flyg at oss. Det hela borjade med att jag blev kidnappad halv atta pa morgonen och satt pa en buss in till Malmo. Pa centralen motte nga av tjejerna upp och vi promenerade till blivande svagerskans kontor dar resten av mohippeganget vantade. Dar blev det frukost och sedan fick jag gora en oljemalning av sambon. Det var lattare sagt an gjort... Efter det akte vi till Utmaningarnas hus dar vi delades in i lag. Det var ungefar som fangarna pa fortet. Man gick in i olika rum for att samla poang under tidspress och det var allt ifran fysiska utmaningar till att gnugga hjarncellerna. Mycket roligt och det hela avslutades efter tva timmar med en lunch. Sedan akte vi till ett spa dar min syster forst holl i ett yoga pass och sedan blev det jacuzzibadande samt bastubesok, mycket avslappnande. Darefter blev det en bilfard till svagerskans hus och dar anslot grabbarna. Vi inledde med en vinprovning som tarnan hade ordnat (hon jobbar pa systemet). Valdigt kul men svart att satta ord pa vad vinet doftade. Efter det sa lagade pojkarna forratten under min ledning och tjejerna fick laga huvudratten under sambons ledning. Kvallen avslutades sedan med en fragesport dar vi fick svara pa fragor om varandra. Min sambo hade det lite tuffare da han fick ta pa sig understall, chockrosa strumpor, fisknat, hot pants samt fjaderboa och sedan cykla ner pa stan for att kopa bullar och ost pa torget... (jag kom undan med en rosa prinsesstiara). Sa man kan lugnt saga att vi hade en fullspackad dag men det var hur kul som helst! Och pa en bra niva. Nu langtar vi efter brollopet! Speciellt efter din fina berattelse stjarnblomma. Det ska bli spannnade att fa hora mer om Carin1983 dag.

• Mi26

Later som en kul mohippa lillasmilla. Jag ar ocksa jattenojd med min, det var hur trevligt som helst. Jag ska kanske hinta att det skulle vara kul med en fruhippa ocksa...

Hur kanns det nu att vara gift nu stjarnblomma? Har ni "landat" an efter er dag?

Vi sitter med pyssel och sma grejor som ska bockas av och bade jag och sambon ar sa trotta pa det. Nu vill vi bara gifta oss och njuta av var dag och tiden efter. Fast det ar ju inte sa lang tid kvar nu men vi vill helst bli fardiga med allt pyssel sa att vi slipper det veckan innan brollopet. Fast det kommer sakert finnas ngt att fixa men forhoppningsvis ska ska vi ha mycket tid att spendera med familjen och vannerna som kommer over. Vi har dessutom bokat in en extra natt pa vart hotell vilket innebar att vi anlander fredag kvall och kan utnyttja deras spa kvallen innan och bara ha det skont och varva ner

• Mi26

Tjohoo, nu ar vi klara med allt pyssel och kan bara ligga pa soffan fram till brollopet...I wish Faktum ar iaf att det mesta ar avklarat och nu ar det mest logistik kvar att losa. Vi hade mote med var vigselforrattare i lordags och hon var hur cool som helst och sa att de gor precis hur vi vill ha det, sa det kanns mycket bra. Det har kanns nastan for bra, vad ar det vi har glomt el har vi verkligen allt under kontroll? Nu till helgen blir det iaf forst sambons fodelsedagsfirande pa fredagkvallen. Jag raknar med en lugn lordag for att avrunda helgen med mohippa/svensexa med vara engelska vanner pa sondagen. Vi ska aka till ett stalle som heter GoApe, vilket innebar att man ska spendera dagen i tradkronorna, huuu. Det galler alltsa att overvinna sin svindel... Kul ska det iaf bli.

Hoppas allt ar bra med er andra nygifta och brollopsplanerare!

• Mi26

carin1983, kanonfina bilder! Ni ser ut att ha haft en harlig brollopsdag. Hur var brollopsresan?

Jag har nu blivit besatt av vaderprognoserna for nasta lordag. Men de forandras ju hela tiden, jag blir galen Annars gar allt framat, 9 dagar kvar. Ar inte ett dugg nervos utan langtar bara!

• Mi26

Harligt tooticki, hoppas ni far en underbar dag!

Stjarnblomma, jag forsoker att vara lika lugn som sambon men jag bara maste kolla vaderprognosen minst en gang i timmen .Fast vi ska ju knappt vara ute, vi ska bara fotas innan vigseln utomhus. Men det far ju garna vara uppehall och lite over 15 grader och ingen blast. Det ar val inte sa mycket begart...? Jag trodde dock inte man kunde bli beroende av smhi men nu ar det bekraftat.

Ovade for ovrigt pa valsen i brudklanningen och jag tog en morgonrock pa utanpa sa att sambon inte sag den. Det gick hyfsat men jag trampade lite pa underkjolen. Jag kan tanka mig att det gar lite lattare med valsen efter nga glas vin, man kanske t o m kommer att se lite avslappnad ut 8 dagar kvar, tjoohoo!

Svar på tråden vi som gifter oss i april