Inlägg från: Stjärnblomma |Visa alla inlägg
  • Stjärnblomma

vi som gifter oss i april

Vi gifter oss 4 april - en fredag! men så är det också tänkt som en väldigt enkel och stillsam tillställning. Vi har bara varit förlovade sedan 22 februari, så planeringen har gått fort, men vi ska ju inte ha någon fest... Är en del att tänka på ändå, visar det sig.

• Stjärnblomma

Mi26 - vi gifter oss borgerligt. Resonerade som så att om vi aldrig går i kyrkan annars ska vi inte gifta oss där bara för att de har en vacker lokal... men planen är att vi ska vara utomhus (om det inte är snöstorm) och vad kan vara vackrare än naturen!

Låter bra att du försöker ta det lugnt och njuta av det hela. Man vill ju att det ska bli ett härligt minne för livet, och jag tror inte sånt kan jäktas fram.

Min tillblivande är också med på noterna, vi har nog blivit lite nykära på kuppen!

Ang. din menyfråga så skulle jag nog satsa på mat som går hem hos de flesta... för jag tycker god stämning skulle ge mig mer än att få speciell mat. Men det är mina preferenser.

• Stjärnblomma

vit70 - roligt att det finns fler som valt 4 april. Att vigas på fjället låter spännande och vackert!

• Stjärnblomma
    carin1983 skrev 2008-03-13 18:49:01 följande:
    Sydsvenskan kommer följa oss hela vägen, planeringen har dom varit med på och sedan kommer dom vara med i kyrka och sådant. Läs sydsvenskan i april maj då får ni se oss i tre artiklar i delen inpå livet
    Wow, kommer definitivt att hålla ögonen öppna! Vad ska ni ha på menyn?

3 veckor kvar här också! Det mesta är nog ordnat nu. Tror jag. Kommer säkert att kvällen innan komma på saker som borde ha gjorts... Är iallafall jätteglad att jag bestämde mig för att ha en bukett, höll på att prioritera bort det först, men hur ofta i livet får man gå runt med ett fång rosor?! Nej, det är skönt att unna sig sånt som man verkligen tycker ska bli roligt. Det finns annat jag hellre avstår från.
  • Stjärnblomma

carin1983 - den menyn låter verkligen god! *blir hungrig*

Och jag ska nog inte prata för mycket om prioriteringar, gick och köpte nya kläder idag... Vi ska ju bara ha en väldigt stillsam borgerlig vigsel så jag tänkte först inte klä upp mig särskilt mycket, men idag kände jag att de kläder jag hade var alltför vardagliga och när jag råkade hitta en lite festligare klänning i ivory så kunde jag absolut inte motstå frestelsen. Fast 450:- var väl ändå ingen jättestor utsvävning så särskilt dåligt samvete har jag inte.

• Stjärnblomma
    carin1983 skrev 2008-03-15 09:40:24 följande:
    Stjärnblomma: 450 kr är ju ett bra pris. Har du bild på den? *nyfiken*
    Finns i mitt galleri nu.
  • Stjärnblomma

Mi26 - tack! Jag känner mig definitivt mer brudaktig i den klänningen än det jag tänkt ha först. Och eftersom jag kallt räknar med att inte gifta mig någon mer gång...

Ta det lugnt i soffan mellan varven låter bra, även om jag kan förstå att det är svårt att lägga ner pysslet när den stora dagen närmar sig.

• Stjärnblomma

Hoppas det var värt lite baksmälla carin. Vad gjorde ni?

Tror ganska bestämt att jag slipper möhippa, jag är inte infödd skåning och nästan alla mina nära vänner bor i helt andra delar av landet.

• Stjärnblomma
    Mi26 skrev 2008-03-16 20:15:35 följande:
    Var i Skåne bor du stjärnblomma? Jag ska återvända hem till Lund nu i sommar. Fast blivande maken blir kvar i England ytterligare nga månader. Vågar knappt tänka på hur jobbigt det kommer att bli att vara ifrån varandra.
    Jag har på outgrundliga vägar hamnat i Ängelholm. Men det är rätt ok.

Usch, låter urtrist att ni ska behöva vara långt ifrån varandra i flera månader. Hoppas ni kan göra det bästa av tiden ni har nu innan. Och om man får gå och längta ett tag kanske det blir desto roligare när man till slut ses igen...
  • Stjärnblomma
    carin1983 skrev 2008-03-17 08:56:20 följande:
    dom sprang in här vid halv 10 på morronen.
    Hjälp! Så dags skulle man knappast vara beredd. *s* Men låter som en schysst dag!
Svar på tråden vi som gifter oss i april