Inlägg från: Stjärnblomma |Visa alla inlägg
  • Stjärnblomma

vi som gifter oss i april

När jag tittade ut i morse var det en decimeter nysnö och -5 grader. Och det är inte långt kvar till 4 april, så insåg att jag måste ta itu med väderfrågan. Vill ju så hemskt gärna kunna vara utomhus!! Men vad är sannolikheten att det blåser kallt på en havssstrand...hmm.

Från början skulle jag ha haft en rosa topp och grå kjol, och har en ny silvergrå vårkappa som skulle passat ihop. Men med den vita klänning jag till slut bestämt mig för såg det inte lika kul ut. Men var hitta en hyfsat varm jacka nu när butikerna redan satsar på bikini?

Gav mig utan större förhoppning ut på nätet och voilà!
    www.halens.se/ProductPage.aspx&mid=10
    Inte så vansinnigt dyr. Ska dessutom hinna få den i tid. Skulle den se förj-g ut irl så får jag väl bita i det sura äpplet och använda den grå.

Havsvindar, here I come!

(jo, jag vet - i-landsproblem! )

• Stjärnblomma

carin1983 - du kan inte ta ett "standardtelegram" som utgångspunkt och formulera om raderna lite själv? En del jobb förstås.

Jag känner hur oanade bridezilla-sidor tittar fram hos mig. I torsdags var jag inne på blomsterhandeln och ändrade i beställningen så jag får band runt buketten i färg som matchar min nya klänning. Som om någon skulle märka det. Fast jag tycker det är kul, så det så.

• Stjärnblomma

carin1983 - influensa är aldrig kul och gissar att det måste vara extra ovälkommet nu. Det enda bra är väl att det sannolikt gått över till den stora dagen, brukar ju sällan vara mer än en vecka. Fast hoppas du blir av med den ännu fortare! Krya på dig!

• Stjärnblomma

carin1983 - låter skitjobbigt *hatar förkylningar* Hoppas det ger sig.

Jag sover ok men det är nog bara för att vi inte ska ha någon fest, inte så mycket som kan gå fel. Det mesta är klart. M2B har t.o.m. ringt "bryggansvarig" på kommunen för att kolla att bryggan vi vill vara på inte är upptagen. Hon blev entusiastisk och sa att de skulle försöka hinna vårstäda bryggan innan.

• Stjärnblomma
    Mi26 skrev 2008-03-25 13:41:00 följande:
    Riktigt trist marsvader men det ar ju battre att vi far daligt vader nu an i april...
    Det skriver jag under på! Även om jag nu mentalt hunnit förbereda mig på minusgrader.

Inte så konstigt kanske om det blir bröllopsdrömmar... jag har inte haft någon än dock. Heja för alla brudvalsare!

aprilstar - ja det är ju snart! Hoppas ni får det skitmysigt både på den stora dagen och i Thailand.

Jag har varit hos frissan och blivit klippt o blekt, känner mig fin. Dessutom köpte jag ett par mjuka små vita vantar, ifall det nu verkligen blir minusgrader, för jag *vill* gifta mig utomhus! Särskilt om vi får en nystädad brygga.
  • Stjärnblomma

carin1983 - även om allt skulle gå åt skogen (och ärligt talat, hur sannolikt är det?) så kommer du överleva, ni kommer att vara gifta och fortsätta älska varandra. De viktigaste sakerna i livet kommer du inte att förlora!

• Stjärnblomma

Mi26 - en sjal låter förnuftigt att ha till hands. Underbart om den inte behövs men vi pratar svenskt vårväder... lika bra att gardera sig. Låter jättekul att du ska testa frisyren, hoppas du blir nöjd! I vanliga fall trivs jag med min page, men just nu hade det varit skoj med långa svallande lockar - utom det förstås att mitt hår bara ser tunt och trist ut när det är långt. *suck* Och hårförlängning, nä där går min gräns, skulle kännas alldeles för extravagant och uppstyltat för mig.

Vi har 9 dagar kvar nu! Fast jag skulle nästan önska att det var ännu mindre, längtar. Var på hotellet och lunchade idag och gjorde upp om detaljerna, vi ska äta lunch där efter vigseln och bo kvar över natten, havsutsikt.

carin1983 - klart man vill att dagen ska bli perfekt! Men är det inte ofta så att många av de ögonblick man mest minns innehåller spontan lycka, sånt som ändå inte går att planera utan bara sker..?

• Stjärnblomma

Biokväll låter bra. Jag följde med äldste sonen på Resident Evil 3 för ett tag sedan och hade till min förvåning rätt kul, trodde inte zombiefilmer var min grej.

Och att vara nervös när det nästan är dags, det låter rätt naturligt tycker jag. Antagligen blir det bättre när dagen väl är inne, lite som bungyjump, bara att kasta sig ut till slut.

Jag har just printat ut nya visitkort, tar M2B's efternamn som mellannamn. Hur häftigt som helst!

• Stjärnblomma

Mi26 - haha, ser framför mig hur de drar ut dig på stan iklädd gummistövlar och trädgårdshandskar. Man får medge att det var en... kreativ ursäkt.

Lustigt det där med namnbyte... jag har bytt flera gånger i livet. När jag gifte mig första gången för över 20 år sedan tog jag exets namn, efter skilsmässan tog jag tillbaka mitt flicknamn, senare tog jag mammas namn. Och det går faktiskt skitsnabbt att ställa om. Men det låter förstås praktiskt att din sambo får ta smällen den här gången.

Har kollat väderprognosen för fredag säkert 5 gånger idag *skrattar åt mig själv*. De ändrar den dessutom flera gånger om dagen, och det är förstås osäkert fram till den dagen kommer, så snacka om att oroa sig i onödan - kan ju ändå inte göra något åt vädret. Nu skulle man vilja ha ett trollspö...

• Stjärnblomma

carin1983 - här kan man kolla vädret:
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp
    i listen till höger ovanför kartan kan du välja stad.
    Just nu står där en fin sol på fredag för vår del, hoppas hoppas!

Ja, 3 dagar kvar... känns mest lite overkligt. Tänk om man vaknar på fredag och bara har drömt alltihop! Sen undrar jag om jag har glömt något. Fast jag har skrivit en minneslista med allt sånt där självklart som man ändå skulle kunna klara av att missa i stundens hetta, t.ex. "ta med ringen". Jag tror det enda som är kvar nu är att köpa bubbel. Undrar också om jag kommer hinna göra mig iordning i tid, gör ju smink och hår själv, hur kommer det att gå när man är spänd?

Något jag ser fram emot är att få se brudbuketten, det är nästan det som känns festligast och mest högtidligt för mig, att få gå runt med vackra blommor, sånt man aldrig någonsin gjort.

Hur har ni det själva tjejer, är det nervöst? Mycket kvar att ordna?

Svar på tråden vi som gifter oss i april