• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Långserud

Hej flickor!

Nu har jag gjort klart 89 festhäften och ca 78 kyrkhäften. Vi har gjort att man får 1 kyrkhäfte/par eller om man kommer ensam så får man ett själv. Sedan ca 20 extra till sådana som ev. kommer men ej ska vara med å festen. Eller vad tycker ni, ska alla ha ett eget? Som sambon sa, det är tjejen i paret som vill ha det för att ev. spara, inte killen.

Annan fråga, hur mkt drinkar ska man räkna med att gästerna dricker? Har ju köpt alkoholen men nu är frågan hur mkt blanddricka man ska räkna med?

Är det lagom att räkna med 3 korvar/p?

Åh vet ej hur ska göra bordslaceringslapparna! Skulle vilja hitta på ngt fiffigt men just nu error...

Åh i morse hade vi danslektion nr 1 i vals! Sååå roligt!

Kram!

• Långserud

Jag igen!

Hur gör ni er bordsplaceringskarta i festhäftet?

1. Hur gör ni "Bordsmodellen"?

2. Skriver ni nr på denna eller namnen?

Kram!

• Majsis2008

vart kan man låte nån sy lite på klänningen, behöver fixa halternecken och runt bysten...

• Majsis2008

Weii hoppas hoppas limon blir fixad nu

• BarbaBruden

Långserud
    Här kommer mina tips:
    Vigselprogram: Jag kommer att göra 1/person. Visserligen är det bara tjejerna som kommer att spara men ändå....tror att varje gäst känner sig mer uppskattad och välkommen om man får ett eget.....Jag kommer istället att göra mina lite enklare, dvs bara vanligt dubbelsidigt A4.

Alkohol: Köp på dig blanddricka så det säkert räcker. Kan man inte lämna tillbaka om det blir jättejättemycket över? Räkna med 1,5dl per drin
    k i alla fall och ställ det i förhållande till hur mycket sprit du köpt.

Korv: Jag vet inte om jag hade ätit tre korvar. Vi kommer att ha 1 per person samt godis och annat tilltugg. Kolla med Astriden hur många som gick åt hos henne.

Bordsplaceringen: Jag har gjort lappar och satt på festhäftet, blev jättebra! Annars kan man ju göra hjärtan och fästa på glasen eller göra servettringar med namn på.
    Bordsplaceringen gör jag i BTs funktion och kopierar bara in i mitten på festhäftet. kommer att skriva ut namnen, blir rörigt med massa siffror. Lättare att leta efter namnen i bokstavsordning inbillar jag mig.

• BarbaBruden

Nu mina frågor:

*Vad ska jag köpa för något ris? Spelar det någon roll?
    *Var hittar jag en snygg brudväska och behöver jag överhuvudtaget ha någon?

• mrsD

Barba - vissa säger att de inte alls använt sin brudväska så... kanske inte?

jag hittade min på ebay (finns i galleriet) men du kanske va me hos grund när jag hade me den? =)

• Amor Eterno

Hello girls!!!

Hoppas ni har det bra, barba om väskor så vet jag att åhlens har fina siden väskor från Fancy fanny ett tips bara.

Långserud vart tar ni danslektioner??

mrsd - då åker vi samma dag Fasst vi åker bil då..

MalinL jaha då får du göra defulaste du bara kan :)

Igår åkte jag för att hämta klänningen men det blevinget med det så den är alldeles för stor nu, skall åka och prova den 1 månad innan så hon kan sy in den sedan hämta den 1 vecka innan det blev vår nya plan!! Men tjejer igår provade jag hela kittet slöja tiara halsband osv... GUD så fint om jag får säga det själv!!

Idag är det Salsa och sedan Bio med en vän

• malinlars

långserud: Vi har betsällt små vita hjärtballonger fr Calligraphen.. på dem skriver vi namnen & sätter sedan på stolen:... L´s idé...
    festhäftena, riset å lite annat har vi gett till värdarna att ordna... väldigt skönt!!

• Majsis2008

nu e limon bokad...får ta den kostnaden...

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3