• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • AyBee

Långse - ang häftet....jag kommer göra som barba, ett häfte per person. Samma skäl som henne.

Ang slödrick, håller nog med Barba där också 1,5-2,0 dl per drink plus lite till för de som kör bil.

Ang Korv. Jag kommer nog räkna 2 korvar per person.

Ang bordplacering kan jag inte hjälpa dig....har ingen aning själv. Är helt lost när det kommer till dukningen so far...

• AyBee

Barba - jag kommer låta min tärna ha en liten väska med både saker till henne o mig. Ska be henne leta lite i London som matchar hennes klänning.

• BarbaBruden

Tack för era svar!
    Mycket goda tankar!
    Får fundera en sväng till med det här med väska. Ska kolla med tärnorna vad de tror annars blir det en sväng till Åhlens. Tack, Amor!

Nu behöver jag mer hjälp!
    Många tillresta har bokat rum på "vårat" hotell. Vill fixa en liten grej till dem på rummet. Tänkte skriva ett litet personligt brev till var och en men vad mer? Hotellet fixar choklad, morgonrockar och tofflor (sk. VIP) men jag vad fixa?

• Långserud

Tack flickor!

Barba: Jag har gjort liknande kit som 31 maj ska göra: Köpte cellofanpapper som jag slagit in: 1 cola, 2 alvedon, 1 pkt näsdukar, 1 kekchoklad, 1 miniguiden till Långserud (som vi gjort). Den ska stå på deras rum. Lite rescue kit liksom; till tårarna i kyrkan, till dan efter å dan innan så de vet vad de kan hitta på i långserud city!

Ångrar mig så att jag gjorde så pretantiösa kyrkhäften.....hm bara att göra 30 till (90 gäster + 20 ev. gäster= 110 det borde räcka va?)

Nu kladdkaka, sen hem till värdparet som ska hjälpa oss med bordsplaceringen! Är klara men vill bolla lite med dem. Inte lätt!!!!

Barba (igen): Kom på ang. väska. Det ska jag strunta i. Ska ha en mindre bag i bilen som rescue kitet ska vara i (smink, sjal, trosor (extra!) etc etc). Herregud man ska ha mannen i ena handen, blomma i andra, kramas och hålla på!

Kram!

• mrsD

förresten... vart ska vi ses imorn? Soho? 17.30?

• Majsis2008

nån som vet nån bra skräddare/sömmerska?

• 31 maj 2008

Fika Måndag 28/4 kl 17:30 Soho
    AnneBritt
    Nina
    Maria
    Veronica
    Malin(lars) (runt 18:45)
    Catrin (om jag kan boka om min manikyr. Hihi hur tjejigt låt inte det?)
    Cristal (utan att lova för mycket)
    MrsD
    Stjärnis ( kommer ev. senare ca 18:30)
    Malin (31 maj)

• AyBee

Får vi plats så många på SOHO - tog inte typ mackorna slut sist.....jag har ju ett favvo ställe som heter Kosmos,granne med Engelska Tapethuset och inte långt från Domkyrkan. Nån som är sugen på att byta ställe? Annars så kör vi på SOHO...

• mrsD

för mig me.. men om vi inte får plats på soho får vi väl inte plats på kosmos? där e d ju alltid knökat *S*

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3