• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Amor Eterno

Halloj tjejer!!

Malinlars gud vad roligt det lät att köpa sig en klänning på myrorna Gumman vad kul snart är det dags!!

Majsis och din möhippa med bra att allt gick bra till slut, du kan gå in och bara köpa lösa blommor.

Mrs d: Gud vad roligt att träffa dig på båten vad var oddset??
    Ja ni fick ju mycket med er, vad trevligt att träffa din blivande man vad gullig och trevlig han är.
    Jag tror det räcker.

Jag och m2b åkte ju till tyskland i hans firma bil stor och bra med plats, kom ner till Calles som var den bästa utav butikerna nere i Burg kom till kassan så säger de att de har allt förutom vinerna både rött och vitt och champagnen/cava, jag pep till va? Det är ju det viktigaste...men men snabb braistorm betalade för det som fanns och in i gen leta upp ett bra vitt och ett bra rött + bubbel!!

Men fick tag på bra vin igen tror jag det hela blev:

84 flaskor vitt ifrån Chile
    60 flaskor rött ifrån Italien
    30 flaskor bubbel ifrån Frankrike
    4 liter Grants
    3+2 liter Rom bardi razz + vanligt.
    4 lt Gin
    10 l Martini Rosso + Bianco
    3 lt Bayleys
    3 lt Congnac
    3 lt Vodka
    15 Flak Öl motsvarar 360 öl.
    3 bag i box rött - Chill Out
    3 bag i box vitt - Chill Out

Japp ett stort lass hem. Tror ni det är för lite för ca. 100 pers?

Idag har vi lastat av fixat i trädgården gjort deklaration och grillat

• Grund

Gonatt tjejer!

Nu är Grund back in town. Härligt att läsa om två roliga hippor! Låter som ni haft det riktigt bra

I torsdags spelade m2b och jag golftävling och vi kom 3:a och eftersom Lambi var sponsor så vann vi bl.a en bal med dasspapper, toppenbra. Vann också påslakanset och sen tjatade jag till mig ett gulligt litet lamm. Jag är ju gosedjursfreak

Var på Smögen tills i fredags och sen åkte jag hem till Grundsund. Där fick jag sytt litegrann men inte så mkt som jag hoppats.

Jaaaa! Namnet gick igenom!

Idag har vi varit kyrkan och tittat i 5 minuter. Alltid mysigt!

• Majsis2008

Tack amor för svaret, ska åka ner och fråga nu i veckan. Har beställt buketthållare nu, pärlor, extra sån grön boll och hjärtan man ska dekorera med vanliga blommor med, får se om det blir så, dom kan man ju göra av vanliga röda rosor i sån knippe...

håller även på med spellistorna och skriver ner det på datan med minutrarna så man vet hur länge varje skiva är och vilka låtar som är med.

sitter och funderar på om man ska skriva ut vad varje maträtt heter och sätta på buffébordet. Vad tror ni om det?

• Majsis2008

jag sitter även och funderar på om röd slips passar till vit skjorta och svart kostym, menar han ska ju matcha mig lite...sen även om man ska ha ballerina skor när man fotas, jag är ju längre än min m2b...

• Långserud

God morgon flickor!

Åh vilken härlig helg vi har haft! Varit hemma i Långserud (jepp där bröllopet ska vara) och gjort allt på min att göra lista + lite till! Sååå många pusselbitar som fallit på plats och min underbara älskade mamma sa igår att hon tycker inte vi ska flänga upp dit ngt mer utan hon tycker att läget är under kontroll och att vi bara ska njuta nu fram till bröllopet! Skönt!

Ni kanske kommer ihåg att jag tjatade om att jag ville ha stolsöverdrag? Nu har vi hittat tubtrikå som passar stolarna så nu har jag beställt 100 st (!). Blev såå fint, i ryggen hänger det ned lite tyg och runt denna är det ett tiunnt vitt band och så ska vi sticka ned en rosa underbar blomma. Blev verkligen sååå romanstisk och stiligt, på samma gång! Ska försöka sälja överdragen sen här på BT, hoppas det funkar!

Så nu är alla buketter och cosager (stavning?) bestämda, min kusin älskade den bild jag hade med. Har gjort provuppsättning och sminkning, sååå nöjd! Enda med sminkningen är att jag har aldrig (läs ALDRIG) läppstift eller läppglans för mina läpppar, särskilt underläppen, är så stora. Men hon tyckte ett lite brunrosa. Fint tyckte min kompis och inte för mörkt. Hm ska nog träna lite, är nog ovana?

MalinLars: Vad roligt med en Pre-Hippa! Har fjärilarna flyttat in i din mage tro? Det har de till min! Misstänker hippa samma dag som dig men vet ej?kanske vi ses!?

Amor och Mrs D: Det låter bra med alkohol! Sen beror det ju lite på vad man ger personalen för order, om de ska ge 1 glas till förrätten eller fylla på, hur under h-rätten etc.

Flickor: Tänkte gå å köpa ett par pärlörhängen idag, vill ej ha ett par plastiga. Ska vara i mellanstrl, jag har så små öron så får ej vara för stora hahaha!

Hoppas ni alla haft en kalashelg! Kramen!

• AyBee

Hej alla brudar.

Jag är tillbaka i stan me jag med o har precis läs ikapp mig.

Majsis & Malin - Såååå kul att ni är nöjda med era hippor, och att ni inte mådde för dåligt dagen därpå.

Amor & MrsD - Skönt att all alkohol är inhandlad nu!! Kul att se hur mycket ni beräknat också, ni hjälper en annan på traven i beräkningarna

Majsis - Jag tycler att det är snyggast om M2B matchar bruden utan tvekan. Tycker också att du ska ha ballerinaskor.

Långserud - Vad bra att du hittat stolsöverdrag. Var hittade du dom? *nyfiken* Har du bild?

Hemma i VBG har jag nu kunnat kryssa av två punkter: Värdpar o Toastmadames. Det blir mina systrar! De blev inte så där "uppe o hoppa" glada men allt eftersom börjar de med världens utfrågning om hur vi tänker oss festen så nu måste jag o M har en kväll med tankar o funderingar.

• AyBee

Valkyria - Hur har det gått med din dotter????

• mrsD

Godmorgon!

sitter o pluggar för en omtenta.. guuud va tråkigt d e!

Har ni sett vädret? d ska ju bli 25-26 grader hela veckan!!! o jag åker t paradiset tjärnö imorn kväll *weee* har bara grupparbete i 3,5 vecka o då får man ju bestämma sina tider själv *moahaha* dvs, sola på dagarna, arbeta på nätterna! *hihi*

Långse - låter som du haft en givande helg!

• Majsis2008

ja, härligt och stängas in i en fabrik när det ska bli så varmt. Ska ju vara vamrt nästa helg med så m2b får bra väder när han får sin svensexa...
    själv ska jag grilla och göra frågesport med min värdinna nästa helg...känns som mer och mer faller på plats när man kan slappna av..

• BarbaBruden

Hej Tjejer!

Grattis til era lyckade Hippor, Majsis & Malin! Så roligt med en alldeles egen dag som man har noll kontroll över!

Nu behöver ajg eran hjälp igen! Tabbade mig big time igår!
    Satt ute en tund igår och drack kaffe med Toastarna....Hade absolut ingen tanke på att solen tar en hel del. Så nu har jag kritvita linne ränder och röda axlar. Hur ska jag få bor det tills lördag....? Passar sådär till halterneck

Annars har helgen gått i pyssslandets tecken. Allt är klart (festprogam, vigselprogam och massa massa rispåsar). Nu är det bara lite småfix och framförallt slappa!

Men hörrni, hur fixar jag mina hemska axlar?????

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3