• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • BarbaBruden

Hallå FRÖKNAR

Kikar in en snabbis!
    Lever och mår alldeles, alldeles underbart!

Dagen gick alldeles för fort och känns fortfarande bara som en dröm. Ska kolla video i eftermiddag, kanske det klarnar då

Amor
    Vill bara förvarnat att jag varit på din härliga altan och tassat idag. Lämnade tillbaka det jag lånat- Tysen tack för lånet!!!

Amor och Grund + mamma Grund-
    Tack för allt jobb ni lade ner på mig! Blev alldeles tårögd när jag kom in i lokalen och såg hur fint ni gjort det!
    VARMT TACK!

Kram till er alla!

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!!

Har suttit här och tänkt på lite saker idag kom fram till lite frågor och ber nu om ite
    råd och tips..

Jag har ju bokat 5 nätter i Rom men tycker det hade varit mysigt med några dagar strand, tittade lite på nätet och såg några stränder mellan Rom och Napoli som verkar helt underbara
    ett ställe som heter Terracinna ligegr 100 km ifrån Rom. 1 timmes bilfärd är väl helt ok tycker jag.

Om jag bokar om vår biljett kostar det 1500 kr pratade med flygbolaget idag, Istället för att komma hem lördag
    kväll så skulle vi åka hem på tisdag. Och får tre nätter vid stranden?? Detta kostar lite till såklart.
    Men nu till saken, jag hade tänkt göra detta som överraskning och endast ge honom detta som morgongåva + en fin tavla... Vad säger ni??

Sedan tänker jag på favors kom fram till en bra idé tror jag:

Ville ge gästerna härifrån en portugisik symbol (En tupp det är en souvenir ifrån Portugal förknippad med ärlighet och sanning)
    Man skulle ha den i en liten box med själva historien och alla Portugiser i Portugal har en i köket Jag har en oxå..

Tänkte då ge det till alla svenska gäster och till alla portugisiska gäster en svensk symbol alltså dalahästen.
    Hittat magneter, som man oxå kan lägga historien bakom den. Vad säger ni tjejer fånigt eller bra??
    Snälla ärliga svar..

• Långserud

Amor: Ang. resa- shooot! Superb morgongåva tyckte ja!

Ang. present så tycker jag det var supergenomtänkt present och ngt som ger dina långväga gäster ett roligt minne av såväl ert bröllop som Sweden!

Kram tjejen!

• stenbruden

Amor - Tycker att det är en jättebra morgongåva!!! Han kommer givetvis bli jätteglad, strand och fler nätter är ALDRIG fel Kör på det tycker jag!
    Favors med båda ländernas symboler är ju kanon! Jag har också en tupp från när jag var i P
    Enda jag funderar på är om man kan hitta någon symbol från Göteborg men jag kommer inte på någon just nu... Annars är ju dalahästen en jättebra sverige symbol! Inte alls fånigt!!

Min m2b blev svensexad i lördags och den fortsatte här hemma igår så det blev lite blött... men det var kul!

Vi fick för övrigt gjort MASSOR med bröllopet i fredags, känns underbart!!!

Ska bli kul att se bilderna från barba!!

Vilka hippor ni verkar ha haft, visst känner man sig smickrad över att alla har fixat en heldag bara för en själv!? Jag blev rörd faktiskt även om jag blev lite bortgjord

• Grund

Hej Barba, vad roligt att du kikade in
    Vad glad jag blir att du tyckte det var fint i lokalen. Det var bara roligt att få hjälpa till! Vilket härligt ställe!
    Med bryggan och uterummet är det ju hur bra som helst, speciellt en sån solig och fin dag

Amor: Jättegulliga presenter tycker jag, Go for it!

Stjärnis, vad tråkigt att de inte vill komma. Det är ju tråkigt för dem också att de missar ditt fina bröllop. Tråkigt att de inte kan ändra sina planer för besök när ni skickat ut inbjudningskorten så långt innan. Resten som inte OSAt kommer säkert allihopa ska du se *kram*

Amor: Tack för i lördags. Det var så mysigt. Mamma tyckte att du var så söt!
    Härligt med Italien. Det är väl en jättebra gåva!!!

Idag har guldsmeden gjort om min vigselring
    Jag har fått bilder och det ser jättebra ut så snart kommer H och hämtar mig så drar vi till Uddevalla och hämtar den (förhoppningsvis ) Är lite nervös just nu.
    Jag kan lägga en bild i mott galleri om ni vill se...

• Amor Eterno

Hejsan igen!!

Tack tjejer för ert stöd, skall nog göra det resa och favors

Grund - Vilka fina ringar såå urtjusigt, man längtar sååå till att få ha p den hela tiden.. Din mamma var supergulligni är lika.

Ja Barba jag fick staffliet tack, du hade inte behövt lämmna tillbaka den så fort. Vad skönt att du gillade det vi gjorde sååå underbart vacker dag ni hade.

Du får berätta allt när du har tid :)

Jag var och handlade mat idag och köpte Amelias bröllops tidning såå himmla bra var den älskar när adressen och priset står på det de visar.

• Astriden

God morgon brudar!
    Lite sämre väder idag..

Grund, ringen är fantastisk! Förstår att du nu är nöjd

Amor, jag tycker oxå att tuppen/hästen är toppenbra! Jag hade verkligen blivit glad för det & det blir ett väldigt fint minne att ha kvar senare.

• Majsis2008

åh...varför kan folk runt mig inte sköta saker lite snyggare? jag blir så trött på att gå varannan vecka irreterad...jag e lätt och komma åt på det sättet tyvärr.

Nu är det så att jag köpt scrapbook album som jag tänkte att jag skulle göra ett med börllopet och ett med möhippan/svensexan. Detta har kostat mig över 300. Har frågat alla om kort. Senast idag. men inte fått. Hon jag frågade idag sa det var fel på hennes data, men det konstiga är att hon lagt in det på sin blogg. Så nu fårgade jag min värdinna om dom ska göra ett eget album coh jag slängt ut pengarna i sjön. Då sa hon att vännerna brukar väl ge album som minne...had eja inte en aning om....kan man inte sköta saker lite snyggare då? åh jag känner mig inte motiverad till nåt när det är såhär...

• Långserud

Good morning girls!

Hoppas allt är bra med er!

Grund: Verkligen toppenfin! Måste kännas såå bra!
    Men blev det ngn mer sten? För visst skulle du sätta dit ngn mer?

Majsis: Jag hänger nog inte riktigt med, kommer du få fotoalbum från möhippa/svensexa? Vad gör det att få dubbelt? Alt. komplettera dem?

Girls, vad tyckte ni, hur mkt ska man ge present för?

kramen!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3