• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Astriden

Visst är han jobbig han vill äta kakan men samtidigt ha den kvar. Han kommer från landet så tror han är rädd för att bli "bonnig" & att aldrig hitta på nått längre.
    Jag tycker att om man ändå ska lämna stan så skall det ju vara till nått bättre, som mot havet.
    T känns ju ändå väldigt mordern med en hel del 30nånting människor som kommer från stan.

Jaja, vi får se hur det artar sig i helgen här skall diskuteras vidare. Vi har dessutom införskaffat monilt internet nu

• Långserud

Hej flickor! Jag tror precis en kompis försa sig vad som kommer hända på min möhippa? Det börjar med att jag skickar ett fredagsskoj mail till mina kompisar, sedan följer nedan konversation. Del 1 som hon gör tycker jag är att varför ens säga att hon inte kommer och fel nr 2, om hon vet att hippan är imorgon, varför pratar hon om den IDAG. Lite sur faktiskt om det stämmer för I Lööööve surprises!

Kompis: Det är I o för sig så självklart men kanske för förtydligandets skull?Sitter nere i Holland o väntar på att få åka hem, sjuuukt hemlängtan som alltid o denna helgen kommer det upp en massa polare för att bevittna en kompis hoppa fallskärm( present från oss alla på hans 30-årsdag). Tror människan börjar bli lite nervös, hihihi!Ska du byta jobb? Va inne på din bröllopssida o gluttade lite?Var har du hittat den där bilden på mig förresten?? Den är inte från igår.Kram på dig vännen

Jag: just det ja, när ses vi imorgon? ?

Kompis: Du får tyvärr vänta på att se min ljuva uppenbarelse tills stora dagen

Jag: näääääääääääääääääääää

Kompis: Hur länge är du i Sthlm? Skulle kunna ses för en snabb fika på söndag efter att Carl-Johan o Anders har lämnat. Ska ha lite hotellverksamhet hemma denna helgen, mysigt!!kram

Jag: Jag ska inte till Sthlm. Eller ska jag? Hahahaha har du försagt dig!

Kompis: Ehh, har nog missat nåt här. Du får ha en trevlig helg vännen. Själv hoppas jag på sol o fint så jag kan sitta o picknicka i väntan på att CJ ska droppa ner från himlen. kram

• stenbruden

Astriden - det där med att bo längre från stan pratade vi mycket om också. Vi är "stadsbor" och vill mer än gärna åka in o ta en öl eller partaja då och då. Nu bor vi ju nästan i Kungsbacka och det är en bra bit om man räkna milen.
    MEN vi resonerade som så här att pendeln tar 25 minuter från oss och stannar vid både liseberg och centralen. Dessutom kände vi att vi har faktiskt råd att ta taxi lite då och då om det behövs, det kostar ca 550 kr.
    Men en annan grej med att flytta till hus är att man faktiskt ( har vi märkt) föredrar att bjuda hem vännerna och grilla eller festa, om man så vill, hemma istället. Stan lockar faktiskt inte så mycket längre och de få gånger man festar i stan tar vi taxi.

Frågan är om han verkligen kommer att sakna stan så mycket som han tror...?
    Bara en liten tanke om vad vi kommit fram till Vi resonerade lite som M förut..

Ha ha långserud, är du nojig eller kanske hon försa sig medvetet...Det är så med hippor, man kan aldrig veta!! OM det blir imorn så njut och ha en kanondag!

Vi ska också ha toakorgar med både nödvändiga saker och skojgrejer Tycker det är en jättekul grej! Vi kör nog på en stor för alla.

• Astriden

Tack för alla tips tjejer
    Jag har mailat dem till M & hoppas att han kan suga åt sig av det ni skriver *håller tummarna*

• Astriden

Det bästa med att tillhöra ett Norskt bolag är att vi idag firar med tårta Gött!

• stenbruden

Mums! Ja norrmännen vet hur man firar sin nationaldag

• AyBee

Ja och imorgon har vi även förlovningsdag.....6 år. Gus vad tiden går fort!!

• Astriden

Åh, va härligt Aybee glöm nu inte kyssen denna dag!
    Nu hoppas jag verkligen att M kommer ihåg hur fint du gjorde för honom på årsdagen för några veckor sen..!

• Långserud

Flickor! Trevlig helg!

Vem har bäst puder MAC eller ID?

Kraaam!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3