• Troll1

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

My kunde tyvärr inte fota oss den 27/9 eftersom det är hennes egen bröllopsdag!

• Troll1

Hej på er! Läser ofta men skriver sällan...
    Min 9 åriga dotter är så ledsen över Engla, ja vem är inte det men det blir så påtagligt eftersom hon är i samma ålder. Hur ska man göra egentligen? Jag var harig redan innan. Blir så förtvivlad att det finns människor som kan ge sig på barn.

Idag har jag embossat inbjudningskorten. Oj, så fint det blev. Skönt att ha avklarat den biten. Nu är det bara resten kvar.

Har du landat än Astriden? Låter skönt med mysbyxor i soffan. Lite choklad på det...mmm!

Majsis2008: Lät jättegott!

• Troll1
    harthurs skrev 2008-04-16 04:44:29 följande:
    Jag ar just nu i Canada (min fastman ar kanadensisk) och vi planerar att gifta oss i Onsala, Goteborg nu i host, oktober/november.Inte sa latt att sitta har, pa andra sidan Atlanten och forsoka planera ett brollop.. men tacksam for alla tips jag kan fa angaende allt fran har o makeup till festlokal!!Sa glad att jag hittade Brollopstorget!!
    Hej! Har gett dig lite tips i din Gästbok nu.
  • Troll1

Grattis Astriden! Åh, jag kommer ihåg hur det kändes...

• Troll1

Astriden: Vi gjorde också Nupp & Kub hos sr Andersch. Det gav oss dåliga siffror 1:74. Hemskt att få sådant besked, däremot så såg fostret jättefint ut och väääldigt liten nackspalt.
    Vi gjorde till slut FVP också som visade att allt var fint med den lilla. Det var en pärs, men räknar bara med bra siffror.
    Skönt att ni kan slappna av helt och hållet nu.

• Troll1
    CRISTAL skrev 2008-04-17 23:40:33 följande:
    MEN ÅHHH VAD STÖRIGT!!!!Jag och Martin trodde att prästen vi valt var spikad.... Men det var tydligen inte det. Han fick veta idag att det är ett obligatorisk möte för alla domproster i Sthlm den helgen vi tänkte gifta oss och han kan inte ställa in det. Så nu står vi utan präst.....KUL!!!! Jag som tyckte det var så skönt att han förstod min sida om att inte vara troende för femöre utan att jag gör det mer för att Martin vill och familjen ser det som tradition... =/ Frustrerande!Sen måste jag fråga er tjejer....vad tycker ni om kvinnliga präster, spelar det någon roll för er om det är en kvinnlig eller manlig präst? Fick frågan nämligen när vi bokade kyrka och jag hade inget direkt svar på det.
    Var ska ni gifta er? De har en härlig kvinnlig präst som döpte vår dotter, i Partille kyrka.
    Vår vigselförrättare är helgo!
  • Troll1
    stenbruden skrev 2008-04-18 15:36:48 följande:
    Nu är det klart Känndes jättebra! Så nu väntar man bara spänt på resultatet Tror det kommer bli häftigt..Det var lite pirrigt att vara helt näck framför en människa man bara har träffat 2 ggr som dessutom håller i en kamera Jadu Astriden... hahaha han tror nog att jag är på jobbet, har bara messat idag och inga frågor om vad jag gör tack o lov! Får nog säga sen att jag har jobbat hemifrån så han inte får reda på att jag va ledig senare..Hoppas nu bara att han håller vad han har lovat att inte läsa ngt i denna tråden!!!
    Har missat, vem fotade du dig hos? My?
    Idag var jag på After Work (första gången på flera år!) på BersåBar. Där var en möhippa... Ingen från detta lilla gäng?
    Hon hade lucialinne, änglavingar mm
  • Troll1
    Mizty skrev 2008-04-22 12:48:55 följande:
    Nu kommer jag med en liten instickare Hoppas ingen tar illa upp!!Vad tjejerna menar är inte att ni på något sätt är otrevliga utan att ni redan är ett väldigt sammansvetsat gäng & då kan man känna sig som en "inkräktare"... Vet själv att det är "svårt" att komma in i ett gäng som hållit ihop länge. Lättare att "ta plats" i ett nytt gäng där ingen setts innan & man är med på alla interna skämt & diskusioner.Tror absolut inte att dom inte känner att dom får vara med!!Kram Caroline
    Astriden c/o: Det är som Mizty beskriver, svårt att komma in i diskussionen. Inget ont om er brudar här inne vill jag poängtera! Dessutom skrev jag det med en figur efter "platsar".
  • Troll1

Aybee: "Troll1 & Fru Trul - Jag förstår att ni vill vara med tjejer som kommit lika långt i planeringen men jag är också bara i början känns det som. Håller gärna kontakt!!"
    Lika långt i planeringen spelar ingen roll för min del, jag suger åt mig som en svamp åt alla håll! Det är mer som Amor Eterno skriver, att börja lära känna fler som inte alla känner varann sedan tidigare. Man hänger inte riktigt med i disskusionen alla gånger. Jag läser här nästan varje dag också. Det är jättekul att följa även er som närmar er dagen D! Klart vi håller kontakten Aybee!
    Kram på er!

• Troll1

Hej! Måste bara fråga er erfarna brudar, har ngn av er anlitat eller ska anlita Lydia på FACE?

• Troll1

Tack för era svar! Hon kunde tänka sig att åka till St Holm för att göra både hår o make. Hon sminkade min tärna när hon gifte sig, men jag är nyfiken såklart.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3