• solregn

prickar och ärr efter rakning.

jag får jättelätt inåtväxande hårstrån och små finnar när jag rakar t.ex. bikinilinjen. dessutom har jag fått några vita permanenta ärr och rödlila prickar dels efter inåtväxande hårstrån och dels efter mina misslyckade och kanske lite väl hårdhänta försök att lirka fram hårstråna.

jag har inte så jättemycket "nya" problem just nu för jag rakar väldigt sällan men jag tycker att det är väldigt pinsamt med dom vita ärren, prickarna och det som jag redan har. vågar knappt visa mig utan kläder. någon som har liknande problem?

• Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.
  • EnaOline

Å jag funderar på att göra det inför bröllopsnatten, ska man göra det någon vecka innan? men alltså tar de på en där nere? jag menar särar de på ja ni vet,... osv.. och vaxar de där bak också??

• solregn

EnaOline: har du aldrig vaxat där förut? är kanske egentligen bäst att göra det nån gång innan man gör det inför bröllopsnatten. man vet ju inte säkert hur ens hud kommer reagera och så. hinner du inte testa en gång innan tycker jag absolut att du ska göra det minst någon vecka innan bröllopsnatten. första dagen/dagarna kan huden bli lite röd och så.

• EnaOline

nej jag har aldrig vaxats förr, därav mina konstiga/ knäppa frågor.. hihi

• I s o l d e

Jag hade oxå problem med inåtväxt och röda prickar. Sedan kliade det mkt när hårstråna växte ut igen. En kompis föreslog att jag skulle prova invit hygiene (sån som man rengör intimleksaker med) och därefter stryka på lite silicon glidmedel. Trodde hon skojade men köpte och provade Det funkar jättebra.

Efter rakning på med hygiene och därefter glidet (hihih låter lite kul kanske...) sedan gjorde jag samma efter kommande 2 duschar. Kan inte var mer nöjd. Inga prickar, inga inåtväxta hårstrån och inget kliande. Dessutom blev det mkt lenar.. ;)

Fick dessutom veta att man kan ha siliconglidet i håret (fungerar som silicondroppar, fast är billigare) Sen kan man alltid skoja till det och säga att man har glid i håret :) :)

• Äntligen är det min tur

Nu kommer det dumma frågor!!
    Vad för hygene? Märke? Vad heter det? VAr köper man det?
    VAd va det andra?
    Kan du bara skriva märke, var man köper o vad det kostar ca.
    Det låter som jag behöver prova detdär....

I s o l d e skrev 2008-05-07 21:16:33 följande:

Jag hade oxå problem med inåtväxt och röda prickar. Sedan kliade det mkt när hårstråna växte ut igen. En kompis föreslog att jag skulle prova invit hygiene (sån som man rengör intimleksaker med) och därefter stryka på lite silicon glidmedel. Trodde hon skojade men köpte och provade Det funkar jättebra. Efter rakning på med hygiene och därefter glidet (hihih låter lite kul kanske...) sedan gjorde jag samma efter kommande 2 duschar. Kan inte var mer nöjd. Inga prickar, inga inåtväxta hårstrån och inget kliande. Dessutom blev det mkt lenar.. ;)Fick dessutom veta att man kan ha siliconglidet i håret (fungerar som silicondroppar, fast är billigare) Sen kan man alltid skoja till det och säga att man har glid i håret :) :)
  • I s o l d e

Invit (märke) hygien (produkt) kostar ca 100kr innehåller 100ml som varar hur jättelänge. Är i gelform så man behöver bara ta 1-2 droppar varje gång

Siliconglid funkar vilket märke som. Jag använder Glide 4 you eller Pjur Woman. Glide 4 you kostar runt 110kr för 100ml. Pjur woman kostar ca 210kr för 100ml. Pjur woman är enligt mig bättre eftersom jag även använder detta under akten. Har tyvärr vestibulit, vilket gör att glid är ett måste. Så erfarenhet kring olika märken har jag ;)

Du kan köpa allt via nätet ex. www.lustjakt.se (där köper jag mitt, de skickar med diskret avsändare och leveranstid på ca 3 dagar) sök på nr 60001, 2500, 9082 eller besöka en vanlig erotikbutik det kan bli en rolig upplevelse...

Väl värt ca 200kr för att prova.

Tack snälla du för hjälpen! Toppen!
    Då borde glidmedlet man köper på apoteket funka också eller??

I s o l d e skrev 2008-05-07 22:07:50 följande:

Invit (märke) hygien (produkt) kostar ca 100kr innehåller 100ml som varar hur jättelänge. Är i gelform så man behöver bara ta 1-2 droppar varje gångSiliconglid funkar vilket märke som. Jag använder Glide 4 you eller Pjur Woman. Glide 4 you kostar runt 110kr för 100ml. Pjur woman kostar ca 210kr för 100ml. Pjur woman är enligt mig bättre eftersom jag även använder detta under akten. Har tyvärr vestibulit, vilket gör att glid är ett måste. Så erfarenhet kring olika märken har jag ;)Du kan köpa allt via nätet ex. www.lustjakt.se (där köper jag mitt, de skickar med diskret avsändare och leveranstid på ca 3 dagar) sök på nr 60001, 2500, 9082 eller besöka en vanlig erotikbutik det kan bli en rolig upplevelse...Väl värt ca 200kr för att prova.
  • I s o l d e

om det är siliconbaserat. Om det är vattenbaserat gör det mer skada än nytta om du ska använda det till rakningen

Äntligen är det min tur skrev 2008-05-07 22:36:47 följande:
    [citat]
    Tack snälla du för hjälpen! Toppen!Då borde glidmedlet man köper på apoteket funka också eller??

• I s o l d e

oj, det där med citatet blev fel. Är ny här och försöker lära...

Det är lugnt.
    Tack. Ska gå upp o läsa då...

I s o l d e skrev 2008-05-07 22:41:09 följande:

oj, det där med citatet blev fel. Är ny här och försöker lära...
  • I s o l d e

hoppas du förstod vad jag menar. Annars tar jag det en gång till

• Tooticki
    EnaOline skrev 2008-05-07 20:55:32 följande:
    Å jag funderar på att göra det inför bröllopsnatten, ska man göra det någon vecka innan? men alltså tar de på en där nere? jag menar särar de på ja ni vet,... osv.. och vaxar de där bak också??
    Självklart tar de på en därnere, annars är det svårt att applicera vaxet. De särar på blygdläpparna och de vaxar mellan skinkorna, ja ;)
  • EnaOline

Tooticki hihi okey då vet jag! men alltså, det känns så genant!

• 090208

Jag brukar anvanda deo direkt efter duschen, Nivea's ar urbra! Alla prickar borta. Brukar ha mycket under armarna forut, sa skont att slippa det nu.
    Anvander babyolja nar jag rakar, blir ju jattemjukt. Funkar mycket battre an dyra shave gels tycker jag!

Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.