• solregn

prickar och ärr efter rakning.

jag får jättelätt inåtväxande hårstrån och små finnar när jag rakar t.ex. bikinilinjen. dessutom har jag fått några vita permanenta ärr och rödlila prickar dels efter inåtväxande hårstrån och dels efter mina misslyckade och kanske lite väl hårdhänta försök att lirka fram hårstråna.

jag har inte så jättemycket "nya" problem just nu för jag rakar väldigt sällan men jag tycker att det är väldigt pinsamt med dom vita ärren, prickarna och det som jag redan har. vågar knappt visa mig utan kläder. någon som har liknande problem?

• Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.
  • solregn

oj. berätta skulle det naturligtvis vara.

• pallesj

Fick tips om helosan salva engång o det funkar, är ju intiseptiskt oxå

• solregn

helosan innehåller typ vaselin som kan täppa till porerna. bara en varning.

• Tooticki
    solregn skrev 2008-05-06 11:27:08 följande:
    tooticki: jag gjorde verkligen allt (asolsprit, peeling, aloe vera, antiseptisk kräm osv.) och fick ändå jätteproblem med inåtväxande hår.jessyt: brätta gärna hur det gick. :)
    Hur många gånger vaxade du? För jag upplever att vissa problem efter rakningen fortsatte ett tag efter jag börjat vaxa men sen har det blivit bättre. eftersom de problem jag hade med rakningen pågått så länge så försvann det inte vips.

Jag TROR att vaxning är bättre eftersom man inte skär av håren eller skadar huden vilket man görnär man rakar, men självklart är det individuellt.
  • Jessyt

det ska jag göra, blev nervös nu haha

solregn skrev 2008-05-06 11:27:08 följande:
    tooticki: jag gjorde verkligen allt (asolsprit, peeling, aloe vera, antiseptisk kräm osv.) och fick ändå jätteproblem med inåtväxande hår.jessyt: brätta gärna hur det gick. :)
  • Äntligen är det min tur

Jag tycker att det beror på VEM du går till ovaxar. De drar remsorna lite olika. Så det kan göra mer ont om de inte är riktigt vana.

Jag brukar ta ett par alvedon + att inte ta det vid ägglossning el mens tider!! Huden är mer känslig då!

MAn behöver inte ta allt. Jag brukar ha trosorna på o dra de åt sidan bara. De tar precis så mkt el lite ni vill!! De har betalt för det!!

• Tooticki

Ja, det ska vara brasilianskt vax (från en burk som appliceras med spatel), inte pinjevax (appliceras med hjälp av en "apparat" och sen trycker de remsor emot). Jag har gjort båda två och brasilianskt vax ger bättre resultat och gör mindre ont. Dessutom är det anpassat efter det känsliga området.

• Äntligen är det min tur

Jahaaa jag har bara gjort med remsor!! Är Brasil vaxet bättre alltså?

• Tooticki

Äntligen är det min tur skrev 2008-05-06 12:53:16 följande:

Jahaaa jag har bara gjort med remsor!! Är Brasil vaxet bättre alltså?
    Oh ja!!! Avsevärd skillnad faktiskt!
  • Emma tiger

jag har en lösning på ditt problem! Du måste varje gång du duschar skrubba dig med en naturborste. Om man inte gör det så blir det tillslut inåtväxande går plus att talg täpper igen porena och det blir röda prickar. Sen jag började med det och efter någon vecka hade jag inte en enda röd prick. För att snabbt få bort problemet föreslår jag att du skrubbar med naturborste på torr hud en gång. Det skall skrubbas så det blir lite rött. Glöm inte att smörja med en bra hudkräm efteråt.
    Jag garanterar att dina problem kommer att försvinna!

Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.