Inlägg från: Spader Madame |Visa alla inlägg
  • Spader Madame

Fria för 3:e gången?!?!?!?

Hullda; jag är också i läget att ev. behöva fria en tredje gång. Två gånger nej (eller inget svar alls!) har varit superjobbigt! Men nu kan vi prata om bröllop och jag vet varför han inte vill.

På Alla hjärtans dag hade jag planerat att ringa på dörren hemma och säga något i stil med:
    "Älskade! Jag vill bara försäkra mig om att du förstått att jag älskar dig, att jag vill leva resten av livet med dig och att jag vill gifta mig med dig. Hur och när, det kan vi diskutera. I vilket fall så älskar jag dig!"

Jag tänkte att han då inte skulle känna sig trängd utan att det skulle öppna upp för ett bra och mysigt samtal. Champagne har jag sedan länge i kylen;)

Jag fick vinterkräksjuka och var inte i närheten av att tänka en romantisk tanke så det blev inget av... Jag får väl göra det nån annan gång i stället, men jag måste uppbringa lite kraft först.

Ge dig inte, Hullda! Jag ska hålla tummarna för dig!

• Spader Madame

Hullda! Jag håller verkligen tummarna för dig nu och förstår att det är jobbigt för er båda. Men det kommer att lösa sig när ni nu kan prata om det tillsammans!

Min sambo vill inte av flera skäl. Dels har han varit gift förut, utan att tycka att äktenskap är det viktigaste i livet. Gjorde det för att hon ville. Dels har vi det struligt med våra barn. Hans har sagt upp bekantskapen med honom, vilket förstås är urjobbigt. Mitt barn strular på andra sätt. Vi tror att det kan bli ändring på det här så att vi kan fungera som en "normal" familj så småningom.

Att gifta sig just nu vore på något sätt att "slå spiken i kistan", det tycker jag också. Jag vill gifta mig, men jag vill att det ska ske med våra barn med på tåget.

Fortsätt att prata med varandra om varför äktenskap är viktigt, om vilka tankar ni har o.s.v, det är enda framkomliga vägen.

Kram på dig!

• Spader Madame

Håller tummarna för dig!!!

Kram

• Spader Madame

Sista mars, hur går det, Hullda???????

• Spader Madame

Härligt, Hullda! Jag gläds verkligen med dig!!!

Det bär sig att skynda långsamt, men jag har så bråttom jämt. Jag har sån ångest över att han inte vill, men din historia får mig att känna viss tröst. Tur... Önskar dig all lycka, jag ska verkligen tänka på dig även framöver.

Bamsekramar från mig!!!

• Spader Madame

Värsta bamsekramen till dig, Hullda!!! Jag gläds verkligen med dig och hoppas att ni får en riktigt härligt planeringstid framöver. Man vet ju aldrig vad han har i kikaren, spännande!

GRATTIS!!!

• Spader Madame

Lyckost!!! Jag önskar dig/er all lycka efter all väntan som du haft. BAMSEKRAM!!!

Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?