• Hullda

Fria för 3:e gången?!?!?!?

Hej! Som ni förstår har jag redan friat 2 ggr. Då har inte sagt "JA!!!! men inte heller "nej". Jag vet att min sambo vill, men han säger att det är vi ialla fall o dyl argument. Dessutom vill han inte stå i centrum. Det är det värsta han vet! Det kan jag förstå. Tänkte chansa en 3:e gång och förklara att det behöver inte bli stort ang. bröllopet. Bara han och jag.. t ex ute vid stugan. Ang. bröllopet alltså! Det vore mysigt tycker jag. Vi är vuxna med förhållanden bakom oss. Vi har egna barn och ska inte ha några gemensamma. Vi äger inga fastigheter tillsammans så jag kan inte ta upp det som argument heller.
    Vad tycker nì? Ska jag chansa en gång till eller ge upp?

• Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?
  • Tooticki

Måste du fria igen? Kan du inte ta upp det i ett vanligt samtal och hänvisa till de två tidigare gångerna? Du behöver ju inte fria för att ta upp ämnet menar jag...

• Hullda

Nä, men ett "samtal" kommer ju att av slutas med ; "hur vill du göra?"... "blir det bra om vi gör så?".... vilket i min hjärna är samma sak som ett frieri.

• Bluerose

Jag tycker inte att du ska fria en gång till... Eller jag ska säga såhär, jag skulle aldrig fria flera gånger. Om mannen i fråga inte kan ge ordentligt svar så är det nog så att han inte vill. Kanske inte än, låt han komma till dig. Om du orkar vänta :)

• Hullda

Jag förstår vad du menar, och det känns egentligen helt fel att fråga flera gånger!! Det känns lite nedvärderande vissa stunder att han inte kan säga ja/nej. Men samtidigt vet jag ju varför.
    Tror att problemet är att få till det vid rätt tillfälle, på rätt sätt.

• amor aeternus

Klart du ska fria!
    Men ha lite i tankarna att han kanske inte säger ja denna gång heller utan ta och skriv ut hindersprövningen, namnändringen och kolla upp lite datum som ni båda kan relatera till och glöm inte att göra det lite mysigt kanske med levande ljus och middag?

• Peters Fridelina

GO FOR IT!!! Det heter ju 3dje gången gillt!!! Jag tycker du ska fria och förklara att det betyder mycket för dig! Man kan göra otroligt mysiga intima bröllopsceremonier. Lycka till!

• stinakina

Min väninna (som varit gift tidigare) har haft "pojkvän" i flera år..
    Han friade till henne två ggr (hon sa ja båda gångerna)
    Äntligen gifte dom sig i midsomras,på altanen i deras sommarstuga, hennes barn och hans syskon var de enda som var med (*morr* jag hade velat vara med)

Det var hur fint som helst, jag har fått plåster på såret och sett deras album, otroligt vackert...

Så gift er hemma, eller i rådhuset och gå ut och ät efteråt eller nåt!! *lycka till*

• Hullda

amor aeternus skrev 2008-02-25 08:50:19 följande:

Klart du ska fria! Men ha lite i tankarna att han kanske inte säger ja denna gång heller utan ta och skriv ut hindersprövningen, namnändringen och kolla upp lite datum som ni båda kan relatera till och glöm inte att göra det lite mysigt kanske med levande ljus och middag?
    Ja så kanske skulle fungera! Att jag har lite mer koll på allt det andra som krävs också. Mat skulle def. fungera: min sambo ÄLSKAR mat!!.. men det syns verkligen inte.. orättvist.. hm.
    Ja, kanske är det 3:e gånge gillt ?!?!?
  • Hullda

psst... min tanke var just ute vid stugan.. hans kära sommarställe! Kan bli jätte fint och stämningsfullt!

• Pyron

jag säger ge inte upp.

Jag har "friat" flera gånger.
    Sista varianten var:
    Jag vet vad jag önskar mig i 30-års present.
    Vadå? frågade han då.
    Ett sommarbröllop. Svarade jag då.
    Då sa han: javist, men en du får fixa allt själv.

Och det är precis vad jag gör.
    Men jag ser att han vill vara med ju närmre vi kommer.

Så mitt svar är: Ge inte upp.

Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?