• Hullda

Fria för 3:e gången?!?!?!?

Hej! Som ni förstår har jag redan friat 2 ggr. Då har inte sagt "JA!!!! men inte heller "nej". Jag vet att min sambo vill, men han säger att det är vi ialla fall o dyl argument. Dessutom vill han inte stå i centrum. Det är det värsta han vet! Det kan jag förstå. Tänkte chansa en 3:e gång och förklara att det behöver inte bli stort ang. bröllopet. Bara han och jag.. t ex ute vid stugan. Ang. bröllopet alltså! Det vore mysigt tycker jag. Vi är vuxna med förhållanden bakom oss. Vi har egna barn och ska inte ha några gemensamma. Vi äger inga fastigheter tillsammans så jag kan inte ta upp det som argument heller.
    Vad tycker nì? Ska jag chansa en gång till eller ge upp?

• Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?
  • Hullda

Äntligen fick jag ett svar: det var "vänligt men bestämt" .. ja, jag vill att vi förlovar oss och det blir SENAST "runt midsommar", sa han!! Först förstod jag knappt vad han menade, och sen började förstås tårarna att rinna på mig. Buhuuu .. av glädje och lättnad. Hán var väldigt bestämd om att HAN vill bestämma var, när och hur det ska ske. Det gör det ju bara mer pirrigt och romantiskt, tycker jag. Han vill att det bara ska vara vi, på något eget ställe. Sen sa´ han att vi får se hur det blir "med det andra". Men nästan genast började han att prata om vilken vigselförrättare han skulle kunna tänka sig. Han känner några politiker, och spec. en av dem känner han väl. Ja, kan det bli hon, kan jag tänka mig det, sa han.!! JAg trodde inte det var sant. Helt plötsligt är det som jag har önskat länge! Det var ganska sent på kvällen, så han tog fram en öppnad whiskyflaska för HAN ville fira! Vi ville inte öppna t ex någon ny vinflaska, därför blev det whisky. Ja, ja.. Det svåraste är att han vill att det ska vara superhemligt. Jag får inte ens tala om det för mn syster, som vet om allt annat om de här tankarna. Gud vad svårt. Så summan är alltså att ja, vi ska förlova oss. Jag har dessutom en känsla av att han är mycker mer positiv till att vi också gifter oss. Vi får se hur det blir den dagen vi byter förlovningsringar. Puuuh..

• Hullda

.. glömde att berätta att HAN ville veta storleken på mitt ringfinger. Frågade om vi inte skulle bestämma ringar tillsammans. Jo, det skulle vi, men han ville veta storleken i alla fall. Hm.. han kanske ska överraska mig? Vi har också prata lite om vad vi vill ska stå i ringarna. Det ska helst vara något "eget" där också. Har funderat på en liggande åtta= betyder evighet och Konsum (som min sambo gillar ha ha ha) Men den symbolen borde man kanske spara till vigselringen??? Jaja, vilka sköna "bekymmer"!!!

• Pyron

Ett stort Grattis till dig.

Verkar ju som om han verlkigen har tänkt igenom det hela och vet vad han vill.
    Nu väntar jag bara ivrigt på fortsättningen.
    Vad är det han har planerat???? Så spännande...

Än en gång. GRATTIS

• Originalrosen

Grattis, Hulda och skönt att han verkligen vill detta på sitt eget sätt och inte bara "ger efter för tjat". Helkul för dig!!

• matildaochniklas

Grattis! Va skönt för dig!!!

• Spader Madame

Härligt, Hullda! Jag gläds verkligen med dig!!!

Det bär sig att skynda långsamt, men jag har så bråttom jämt. Jag har sån ångest över att han inte vill, men din historia får mig att känna viss tröst. Tur... Önskar dig all lycka, jag ska verkligen tänka på dig även framöver.

Bamsekramar från mig!!!

• Hullda

Tack alla! Jag säger bara en sak: GE INTE UPP!!! Vissa stunder trodde jag ju aldrig att han skulle bli positiv! Och det kändes jobbigt för mig. Han frågade mig i helgen om förlovningen skulle förändra något, och det enda jag kom på då var att det betydde mycket MENTALT för mig. Det visste han innan. Vi fortsatte att prata lite igår kväll, och jag föreslog att jag skulle gå runt och kolla på ringar och sen komma med förslag. Bra, sa han, det får du gärna göra. Sen ska vi, förstås, tillsammans titta på dem irl. Det känns sååå skönt i kroppen, att det är "över"! Mina tankar och funderingar är nu varma och jag ler hela tiden. Det spritter i kroppen. Jag bryr mig inte om att det ösregnar ute nu! Vet inte om han "planerar" något, bara en gissning. Han ville ju veta mitt ringmått, och jag frågade varför igår kväll igen. Eftersom vi ju sagt att vi ska bestämma oss för vilken ring, tillsammans. "Kan vara bra att ha", svarade han. Hm.. så nåt´ lurt känns det som. Min sambo är väldigt klurig ibland. Det enda vi verkligen funderar på nu är att han vill att vi ska förlova oss "när det känns rätt",(senast midsommar) och då kan det ju bli svårt att gravera ett datum. Eller så köper vi ringarna, förlovar oss vid "rätt" tillfälle, och graverar efteråt.... typ. sköna bekymmer.. ha ha ha ha.

• Mrs G to be

gud vad roligt!!!! tjoho!!! :-d

• Spader Madame

Värsta bamsekramen till dig, Hullda!!! Jag gläds verkligen med dig och hoppas att ni får en riktigt härligt planeringstid framöver. Man vet ju aldrig vad han har i kikaren, spännande!

GRATTIS!!!

Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?