• Hullda

Fria för 3:e gången?!?!?!?

Hej! Som ni förstår har jag redan friat 2 ggr. Då har inte sagt "JA!!!! men inte heller "nej". Jag vet att min sambo vill, men han säger att det är vi ialla fall o dyl argument. Dessutom vill han inte stå i centrum. Det är det värsta han vet! Det kan jag förstå. Tänkte chansa en 3:e gång och förklara att det behöver inte bli stort ang. bröllopet. Bara han och jag.. t ex ute vid stugan. Ang. bröllopet alltså! Det vore mysigt tycker jag. Vi är vuxna med förhållanden bakom oss. Vi har egna barn och ska inte ha några gemensamma. Vi äger inga fastigheter tillsammans så jag kan inte ta upp det som argument heller.
    Vad tycker nì? Ska jag chansa en gång till eller ge upp?

• Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?
  • Hullda

Nu har jag bett honom om svar om 3 veckor/ innan april. Av respekt och imtanke för varandra: HAN får tid och JAG får ett svar! Han säger att han "aldrig" får tid att "tänka" .. han tänker på jobbet även när han är ledig .. men ska ge mig ett svar inom den tiden jag bett om. Usch.. han har det inte heller så lätt, tror jag.Den 28 mars är VÅR dag. OM han sänker svar "ja" hoppas jag det blir då!!!

• Spader Madame

Håller tummarna för dig!!!

Kram

• Zsarah

Hej ts, har pratat länge om bröllop med sambon men alltid fått samma svar, "det är onödigt" men så en dag så bestämde jag att jag skulle ta reda på den verkliga orsaken varför han tyckte så, och som jag har märkt så kan min sambo öppna sig bättre om han inte är öga mot öga så då han inte var hemma så skickade jag meddelande till honom. Fick sedan ur honom att han var rädd (hans mor har ett jobbigt äktenskap bakom sig med hans far) och han var dessutom rädd att stå i centrum. Vi diskuterade saken och jag berättade att det inte alls behöver vara något stor bröllop, att man behöver bara bjuda de närmaste, det behöver inte alls vara större än vad dotterns dop var. Så smånningom så mjuknade han och tyckte att vi kan ju fundera. Så jag lät det vara ett tag och sen på skottdagen friade jag, fick varken ja eller ett nej men så nästa dag kom han med blommor och sa att vi kan ju förlova oss på nytt och planera långsamt ett bröllop så han hinner förbereda sig. Det tog inte många dagar innan han var inställt på ett bröllop (han skulle vilja gifta sig utomlands)
    I dagsläge så har vi bestämt datum, det blir nästa sommar (-09) ett litet bröllop, visst min sambo är fortfarande rädda att stå i centrum men inte på samma sätt.

Så ge dej inte Ts!

• Hullda

Tack för uppmuntrande ord! Nej, jag ger mig inte, för jag tror att han innerst inne vill, men han har svårt att ta sig över "tröskeln". Annars hade han ju sagt ett klart "nej", vilket han ju inte gör! Så champagnen står och väntar och eftersom vi träffades den 28 mars, hoppas jag naturligtvis på ett "ja" då ... eller när som helst den här månaden. Jag vill ju absolut inte TVINGA honom till ett "ja", jag vill bara ha ett tydligt svar. Det är jobbigt att tro.. och vänta. Jag har sagt till honom att av omtanke och respekt FÖR VARANDRA vill jag att vi kommer fram till ett gemensamt beslut, den här månaden. Oj.. det har jag visst redan skrivit i ett annat inlägg... ja, ja..

• maja hed

Hon är 32 år han är 34 år
    Hon lärare han montör
    Barn gemensamma 2 och 5 år
    Hans 11 år

har varit tillsammans i 9 år och förlovade i nov 6 år

gifter oss 8 aug i år TJOHOO

• maja hed

Ojj svarade på fel tråd!

Håller självklart tummarna på att det ska gå bra och han svarar ja, försök att inte måla upp det för stort bara det kanske är det som skrämmer honom.Lycka till!!

• Thailand 08

maja hed: råkade du skriva i fel tråd nu??

• Hullda

Ännu inget svar .. men han har ju några dagar på sig... hm...
    Tänk om han glömt bort! Nä, så kan det inte vara. Han har mycket på jobbet den här veckan och till helgen kanske vi inte är med varandra, så jag får kanske vänta till på måndag!!???

• becky79

även om du får ett svar som ja, vill du inte vänta lite med bröllopsplanera.
    Ge honom en chans att sätta takten. Du kan ju alltid skriva upp lite ideer o sen dissk. med honom.
    För om han nu säger ja o inte tar upp ämnet igen, hur käns det då???

prova dig fram vad han tänker...
    Du kan ju säga vad mysigt att gifta sig där...
    Åh jag såg världens snyggaste tårta, en sådan skulle jag vilja ha...

om du sätter dina drömmar/önskan fram, så svarar ju vilken person som helst något tillbax.

Men jag håller tummarna för dig, och hoppas han kommer hem en dag med blommor och säger att han älskar dig och vill inget annat än vara din make.

Svar på tråden Fria för 3:e gången?!?!?!?