• Pidis

Falkenberg / Halmstad brudar

Vad kul
    Jag har två paket att hämta idag. Wedshop och ellos
    Pratade med dem på wedshop och jag ska få postförskottet tbx.
    Har beställt blomnålar med "diamanter" på såna som fitforfight och korsagenålar.
    Ska bli spännande att göra bukett och sånt i helgen

september2008 skrev 2008-04-03 08:21:59 följande:
    alltså killar.när jag kom hem igår efter att ha jobbat till 16.45, hämtat sonen på dagis och sedan åkt och handlat så ser jag att det kommit en postavi som jag ska hämta ut. det är min tiara som kommit och min kära sambo har inte sagt något.... så efter jobbet idag så ska jag hämta det. så spännande och se om det är fin eller bara skit.
  • Pidis

Jag ska också gifta mig där.
    Kul!!
    hur går det med planeringen annars då?
    Bor ni i Halmstad?

maniha skrev 2008-04-03 16:06:22 följande:
    Hmm... är ingen brud utan tvärtom. Men Halmstad Snöstorpskyrka 2008 08 23
  • Pidis

Vi gifter oss tyvärr inte fören i April nästa år.
    Skulle gift oss i december i år men vi flyttade det.
    Förlovade oss Augusti -07 på hans födelsedag.
    Men planeringen är i full gång i alla fall.
    Fixat personal
    Kyrka
    Lokalen på G
    Färdigställt hur inbjudningarna ska se ut.
    Ja och lite små plock är inköpt

maniha skrev 2008-04-03 16:55:20 följande:
    Ja, i en lägenhet i stan. Förhoppningsvis bor vi i hus snart.Jo, all planering é väl klart, förutom serveringspersonal som jag skulle ringa och ordna denna veckan och glömt...när gifter ni er då Pidis?
  • Pidis

Ja det mesta.
    Tycker att det är så kul ju.
    Sen så vill jag inte vara super duper stressad precis innan
    Vill koppla av och njuta av dagen

maniha skrev 2008-04-03 17:01:11 följande:
    Trevligt...Va inne och kikade på din sidaVerkar som om du har allt under kontroll!
  • Pidis

Jaha Då var allt på plats
    Buketten färdig
    Samma med korsage blomman.
    Maten, dukningen ja det mesta
    Syrran är hur nervös som helst.
    Håll nu tummarna för oss imorgon.

Kramiz

• Pidis

I Vinbergs bygdegår. Den ligger ca 50m hemmifrån. Så våra gäster får åka till falkenberg efter vigseln.
    Men det tar ju bara 25 min så inte så farligt

Ni då?

maniha skrev 2008-04-07 07:40:20 följande:
    vart ska ni ha era fester???
  • Pidis

Gud vad läcker.
    Den blev verkligen kanon fin

Jag ska skriva om bröllopet ikväll hinner inte nu.
    Hade fullt upp igår också då de öppnade presenterna.

Hörs sen

fitforfight skrev 2008-04-07 23:12:07 följande:
    Har lagt en plexitiara i mitt galleri
  • Pidis

Ja det ska bli kul på lördag. Har chaufför också ha ha ha
    Ska fixa naglarna på dagen.

• Pidis

Dagen började tidigt kl 6 var Emma och hämtade dem som skulle sminka och fixa hennes hår.
    Jag började med att ge Anders en present från Möhippe gänget En liten plunta. Sen åkte jag till mor och far där Emma redan var. Fick håret fixat. Sen gav vi Emma halsband och öronhänge från möhippegänget som hon skulle ha på sig på dagen D. Jag åkte och fixa det sista i församlingshemmet. Det blev en äreport snabbt och billigt murgröna fast häftat på väggen samt några ballonger. Sen kom Emma och hon var så vacker. Lägger in något kort i min mapp sen. Hon fick på sig klänningen och fick se sin bukett. Hon var jätte nöjd. Efter det gick jag och André upp till kyrkan då det var gudstjänst innan och bad folket vänta utanför. Sen när alla hade satt sig så öppnade jag och André dörrarna till kyrkan precis när orgeln började spela. Missade liksom inmarchen lite men kul att stå med Emma och pappa sista minuterna. Vigseln gick kanon likadant dopet fort och lätt Alva var en liten ängel bara skrattade och var almänt underbar.
    Festen flöt på bra. Vi började med brudskål sen fick gästerna ta mat. Buffe med kallskuret mm. Jag läste några telegram under maten. Sen överraskade vi dem med en riktig bröllopstårta. Dem blev helt överväldigade. Den var toppen god. Det blev tal. Vi från möhippegänget gav henne det hon valde ut på lustgården till bröllopsnatten Alla skrattade så klart.
    Sen var det lite lekar. Och efter det var det dax för dem att åka till hotellet.

En mycket lyckad dag.
    Alla var glada och nöjda.

• Pidis

Ja det var det verkligen

Har någon frågor så är det bar att fråga. Svårt att få med allt när man skriver. (blir så långt)

Svar på tråden Falkenberg / Halmstad brudar