Låter mysigt zudett Vi har så grymt stor familj bara så det blir ett jättekalas även om vi bara bjuder de vi absolut umgås med.
Vi har båda skilda föräldrar som alla har nya relationer. Båda har tre syskon, alla med familj med minst två barn vardera. Sen umgås vi jättemycket med båda våra fastrar+deras män och barn samt min farbror + en farmor som vi bor nära och tycker om.
Alla dessa människor umgås vi med varje vecka och firar allt från födelsedagar och semestrar med. Så det skulle vara omöjligt att utesluta någon.
Så hur mycket vi vänder och vrider på det drar det iväg till något stort som vi inte vill ha. Så det här var ett sätt att komma runt det på någotvis.
Kram
Zudette skrev 2008-02-27 08:45:11 följande:
Jag kan berätta hur vi tänkt! - Eftersom vi vill ha ett speciellt datum (080808) och det är en fredag så tänker vi att vi gifter oss (borgerligt) på tu man hand i min hemstad - sedan har vi kvällen och natten för oss själva! Dagen efter på lördagen så bjuder vi närmaste familjen på middag! Kostnader blir det men inte mer än att det känns rimligt på nåt sätt! SÅ här ungefär:Ring och ev nya finare kläder (ej trad bröllopsutstyrsel)Hotell förövernattning + middag på nån bättre restaurangMiddag för familjen 22 pers (hemlagat med hjälp av familjen)Jag har aldrig velat ha ett trad. bröllop!- tycker inte om att stå i centrum på det sättet - har nån gång sagt att jag gärna kan gå på vigseln, men till festen får maken gå själv. På det här sättet har jag och min sambo hittat en bra kompromiss - Han är lite som jag men ville gärna ha en lite fest i allafall... men fick jag bestämma helt själv skulle jag gifta mig på Arlanda och ta nästa flyg till nåt mysigt resmål, nånstans i världen!