• MrsThurhagen

Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)

Detta låter säkert helt galet, men jag vill inte att det ska kosta något. Förutom en ring till mig. Den kostar 4000. Men sen blir det inget mer. Borgerligt o en middag efter tillsammans med närmsta familjen. Inga kläder, inget hår o smink. Jag blir helt enkelt nöjd bara jag får dela min framtid med min älskling. Nån fler som känner såhär? Eller e jag den enda som inte förstår vitsen med dyra bröllop o flådiga klänningar? :D

• Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)
  • IdaÄlskarLennart

detta är vad jag kallar äkta kärlek .. =)
    klart man nöjer sig med det.. men jag vill gifta mig med fina kläder i kyrka. det vill jag av den anledningen att det alltid har vart å alltid lär bli om jag inte gör det ;P
    det är bara symboliskt man gör det juh..
    men inge fel i dina tankar =)

lycka till med era liv

• Semesterbruden

Tack, det finns fler =)

Jag har mina förhoppningar om att min kära ska haka på min idé om att vi ska gifta oss när vi åker utomlands istället för här hemma.
    Det blir ringar, finare "vanliga" kläder och sedan en mysig middag tillsammans.
    Sen när vi kommer hem så kan vi ha en fest/middag för närmsta släkt och vänner.
    Det blir inga måsten och krav, bara VI...

• MrsThurhagen

Låter fantastiskt! Jag vill slippa alla måsten runt detta o bara njuta av det faktum att det blir VI. Sen har jag absolut inget emot när andra håller riktigt maffiga bröllop! Det är ju upp till dom, jag ska själv på ett sådant på fredag. Jag har ju till o med kläd ångest inför det så vad skulle jag inte ha inför mitt eget?? Nä, jag stoppar ner karln i kostymen så går vi på rådhuset :)

• Fenixx

jag var vittne när en nära vän gifte sig borligt. var bara dem och vi som vittnen. vi hittade en vanlig men ändå väldigt fin klänning åt henne och sen grejade själva till i hennes hår enkelt med lite spännen. sen efter dem vigt sig i kommunhuset så gick vi ner till sjön i stan och tog fina kort på dem och sen åt vi en middag ihop på en restaurang, var jättemysigt.

deras släkt fick sen någon dag senare ett fint kort på posten att dem hade gift sig.

• MrsThurhagen

JA! Precis så! Det blir liksom... gulligt! Fint:D

• Kjell Präst

Vill berätta om en enkel kyrklig vigsel som jag hade häromåret. Jag vigde ett inte längre så ungt brudpar (de var båda pensionärer) klockan 10.00 på Kristi himmelsfärds dag. De hade inte festklädsel, skulle gissa på de finaste vardagskläderna, och inga gäster var närvarande. Det var de, jag, organisten och en vaktmästare. Vigselakten tog kanske 15-20 minuter inklusive två psalmer och vigseltal. Sedan följde brudparet med oss i personalen ner till kyrkans café och drack kaffe och åt kanelbullar innan de promenerade ut i den kyliga men soliga förmiddagen. Det kan ha varit den vackraste vigsel jag haft.

• konichiwa girl

Nej, jag förstår inte vitsen med jättedyra bröllop. Däremot blev jag själv jättebesviken när jag inte fick vara med när min syster gifte sig. Vansinnigt besviken! Och det var då jag och min fästman bestämde oss för att vara traditionella; det är något vi vill ge våra familjer.

Har aldrig riktigt förstått varför det skulle behöva vara antingen-eller. Vi har hela tiden sagt att vi vill ha någonting nedtonat och opretentiöst, trots både smink och hår och klänning!

• Paeonia

Vi kör också en mellan grej. Har alltid tänkt oss vi+barnen barfota på en strand någonstans.

Men ju mer vi pratade om det så insåg jag att jag faktiskt vill gifta mig kyrkligt med klänning, håruppsättning, solist, fotograf och hela köret Alla våra nära och kära vill vi ha där.

MEN vi är inte beredda på att ha en fest efteråt, ens fika. Tycker det går tok för mycket pengar på sånt, tycker inte det är kul att planera sånt och det är inte vår grej att sitta i centrum en hel kväll.

SÅ det blir en cermoni med allt vad det innebär sen blir det lite snittar och bubbel på kyrkbacken och sen kommer skjutsen som tar oss till ett hotell vid Arlanda där vi äter gott tillsammans med barnen och bara myser hela kvällen. Tidigt nästa morgon lyfter planet till Grekland.

Kändes så sköööönt när vi kom fram till hur vi vill ha det

• Zudette

Jag kan berätta hur vi tänkt! - Eftersom vi vill ha ett speciellt datum (080808) och det är en fredag så tänker vi att vi gifter oss (borgerligt) på tu man hand i min hemstad - sedan har vi kvällen och natten för oss själva! Dagen efter på lördagen så bjuder vi närmaste familjen på middag! Kostnader blir det men inte mer än att det känns rimligt på nåt sätt! SÅ här ungefär:

Ring och ev nya finare kläder (ej trad bröllopsutstyrsel)
    Hotell förövernattning + middag på nån bättre restaurang
    Middag för familjen 22 pers (hemlagat med hjälp av familjen)

Jag har aldrig velat ha ett trad. bröllop!- tycker inte om att stå i centrum på det sättet - har nån gång sagt att jag gärna kan gå på vigseln, men till festen får maken gå själv. På det här sättet har jag och min sambo hittat en bra kompromiss - Han är lite som jag men ville gärna ha en lite fest i allafall... men fick jag bestämma helt själv skulle jag gifta mig på Arlanda och ta nästa flyg till nåt mysigt resmål, nånstans i världen!

• Paeonia

Låter mysigt zudett Vi har så grymt stor familj bara så det blir ett jättekalas även om vi bara bjuder de vi absolut umgås med.

Vi har båda skilda föräldrar som alla har nya relationer. Båda har tre syskon, alla med familj med minst två barn vardera. Sen umgås vi jättemycket med båda våra fastrar+deras män och barn samt min farbror + en farmor som vi bor nära och tycker om.

Alla dessa människor umgås vi med varje vecka och firar allt från födelsedagar och semestrar med. Så det skulle vara omöjligt att utesluta någon.

Så hur mycket vi vänder och vrider på det drar det iväg till något stort som vi inte vill ha. Så det här var ett sätt att komma runt det på någotvis.

Kram

Zudette skrev 2008-02-27 08:45:11 följande:
    Jag kan berätta hur vi tänkt! - Eftersom vi vill ha ett speciellt datum (080808) och det är en fredag så tänker vi att vi gifter oss (borgerligt) på tu man hand i min hemstad - sedan har vi kvällen och natten för oss själva! Dagen efter på lördagen så bjuder vi närmaste familjen på middag! Kostnader blir det men inte mer än att det känns rimligt på nåt sätt! SÅ här ungefär:Ring och ev nya finare kläder (ej trad bröllopsutstyrsel)Hotell förövernattning + middag på nån bättre restaurangMiddag för familjen 22 pers (hemlagat med hjälp av familjen)Jag har aldrig velat ha ett trad. bröllop!- tycker inte om att stå i centrum på det sättet - har nån gång sagt att jag gärna kan gå på vigseln, men till festen får maken gå själv. På det här sättet har jag och min sambo hittat en bra kompromiss - Han är lite som jag men ville gärna ha en lite fest i allafall... men fick jag bestämma helt själv skulle jag gifta mig på Arlanda och ta nästa flyg till nåt mysigt resmål, nånstans i världen!
Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)