Inlägg från: strommis |Visa alla inlägg
  • strommis

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Jag tycker oxå att det är tidigt att skicka ut nu, jag håller dock på att göra inbjudningarna men kommer inte att skicka dom förrän i juni.

• strommis

vi skickar som sagt våra i början av juni, tänkte ha sista osa 1 aug. då har folk 2 månader på sig, och vi får 1,5 mån till att fixa bordplaseringar och annat som man inte kan göra innan.

• strommis

Jag laddade ner ett mönster på en klänning som jag tänkte provsy till mina tärnor, ena har så stor byst och svårt att hitta fina klänningar. skrev ut på datorn och tejpade ihop. sydde på gammla lakan igår och med tanke på hur länge sen det var jag sydde så blev jag helnöjd:) det blir snörning i ryggen , ena tärnan var i umeå igår och på en affär var det rea. Hon hittade tyg till båda klänningarna för endast 450:- det blir vinrött blankt tyg med en svart tyllkant under. (knälång) Å längtar tills jag får sätta igång.

• strommis

jag blev nog ganska förvånad själv över att jag fortfarande kunde. Har inte sytt annat än gardiner dom senaste 6 åren, men jag sydda min balklänning då jag tog studenten, det är väl som att cykla, har man en gång lärt sig så kan man.

• strommis

Nej jag kom inte med:( men jag lägger väl till mig själv:)

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)

27 september

Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina

• strommis

och det var jag. vad många vi är.

• strommis

Kärlek08 vänta tills du får höra vad det betyder.

• strommis

Som Troll1 säger, om nån påpekar så är det ju bara att säga att du upptäckte det då allt var klart, ingen kommer att bry sig.
    Men jag förstår att det känns. på de andra sakerna tycker jag däremot att du ska skriva rätt.

• strommis

Oj vad ni har skrivit idag, själv har man jobbat som en slav:) Snart är inbjudningarna klara, hittad även en slöja på köp/sälj till ett underbart pris 200:- istället för en ny 600:-
    Försöker hitta en frisyr som jag gillar men det slutar väl som vanligt med att mamma får fria händer.
    Sambon har fått tummen ur ... och ringt om frackcoat, vi ska åka till Umeå om några veckor och kolla, han ville ha med mig som smakråd. Det var allt för idag.

• strommis

Vår solist ska sjunga "you`re my inspiration" och "du är allt"
    Det är min svägerskas syster, hon sjunger alltid på bröllop och dop.

• strommis

Idag ska jag göra rispåsar, vill göra färdigt sånt som går innan sommaren, då det är så många andra kalas.
    Vad ska ni har för underhållning/musik på kvällen?? vi funderar på om vi ska hyra kareoke, (stavning) en här i stan hyr ut för 1000:- då riggar han upp och hämtar, känns som ett bra pris.

• strommis

Välkommen alla nya brudar, idag var jag på det enda bageri som finns i vår stad och tittade i deras tårtbok, har funderat tidigare på att själv göra tårtan eftersom jag tycker att det är så dyrt och när jag såg bilderna så bestämnde jag mig för att baka själv. Det var inte imponerande med tanke på att det är en konditor som bakat, så nu ska jag öva lite på att göra maripanrosor:)

• strommis

Har ni börjat fundera på maten?
    Jag hittade ett superenkelt resept i tidningen "vår bästa mat" man blandade ris och räkor, lite kryddor i en sockerkaksform ställde kallt över natten, sen var det bara att servera. Till huvudrätt hade vi tänkt ha lax, potatis och sås och sen tårta.

• strommis

Neri05 håller med, vilken vacker klänning.

Här kommer reseptet på räkkransen,
    2dl ris
    800g oskalade räkor
    2dl gräddfil
    1/2 tsk salt
    1 tsk curry
    2 msk mangochutney
    1dl finhackad dill

Koka riset, spola sen i kallt vatten, låt rinna av och låt sen kallna.
    skala räkor och skär i mindre bitar.
    Rör ihop resten av ingridienserna, rör tillsist ner ris och räkor.
    Packa röran i en sockerkaksform (den med hål i mitten)ställ kallt i minst 3 timmar, gärna över natten. Garnera med räkor och sallad.

• strommis

lanovia 08 skrev 2008-04-30 08:11:38 följande:

Ja verkligen toppenpris! Jag skall till floristen hemma med mamma på fredag. Hoppas på ett minst lika bra pris. Hur brukar tärnans bukett vara? Som brudens fast mindre, eller skall det vara något helt annat?
    Mina tärnor ska ha vinröda klänningar, jag vill att dom ska ha en vit bukett och jag själv vill ha nåt mörkt, gärna vinrött. Så att man ser buketten.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*