Inlägg från: Troll1 |Visa alla inlägg
  • Troll1

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Men kolla in denna sida... www.beau-coup.com/ Där kan man titta läääänge. Inte klokt vad mkt grejer o pyssel de har i USA.

• Troll1
    Skonie skrev 2008-04-01 12:15:05 följande:
    Jo, men den billiga är inte JAG på samma sätt. Jag ska dessutom vara ganska kraftigt sminkad med lite rockigt hår och då känns den blommiga "njä" Den passar jättefint till klänningen dock. Äsch, jag kan ju alltid sälja tiaran efteråt
    Mitt tips: Köp den högra tiaran eftersom du gillar den! Att sälja vidare på Blocket eller Tradera blir säkert inga problem.
  • Troll1

Här blir det snygg kostym och ev väst.

• Troll1
    Ankan80 skrev 2008-04-02 11:28:14 följande:
    Jag har hittat denne som jag inte vet vad den har för nummer.Melodin är "den blomstertid nu kommer"till dig som kärlek ärDu lever mitt ibland ossi glädjen nu och här.Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker. Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber. Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå.Om kärlek genom dagar, då mörkret skall förgå.Om goda, ljusa dagardå lyckan vänligt ler.Om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud vi ber.Om kärlek och gemenskapsom rymd och frihet bär.Om möjlighet att växa till dem vi innerst är.Om hem där barn och vänner oss band i livet ger.Om glädje i vår kärlek,till dig, vår Gud, vi ber. Om kärlek stark som döden,och liv som föder liv.Om aktning för varandra och nya perspektiv. Om ömhet från ditt hjärtasom allt med kärlek ser.Om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.
    Såg också denna någonstans. Tänker antagligen ha den som enda psalm. Bra text tycker jag.
  • Troll1

lanovia 08 skrev 2008-04-02 20:58:49 följande:

Troll 1 appropå erat bra val av kyrka? Vet ni vilken präst ni skall ha ännu? Den som döpte min brorsdotter var nog den bästa jag någonsin skådat. Så himlans lättsam och bra, så skall ni ha honom är det bara att gratulera.
    Vi ska inte ha ngn präst från Tuve kyrka, utan en utifrån. Anders Wannebo

Vad jag förstår så kan man byta ut psalmer mot solosång. Jag kan ta det med prästen, men tror inte det är några problem.
  • Troll1
    Schükano skrev 2008-04-03 11:32:28 följande:
    För oss är det också minst 2 psalmer som är obligatoriska. Vi har inte pratat närmare med organisten eller prästen om vilka dessa kan tänkas bli.
    Jag får kolla upp det. Kan man skriva ut texten till psalmen ovan och lämna med kyrkbladet tro?

Någon annan psalm som är fin? Vill inte ha ngt "stelbent"...

Ianovia08: Vilken präst var det?
    Kan vara bra om det skulle hända ngt på vägen.
    Vet du vilken organist som är duktigast i Tuve. Det finns två. Behöver en som även kan/vill spela piano.
  • Troll1
    Ankan80 skrev 2008-04-03 11:42:00 följande:
    Nu har jag fått min klänning...hihi...Finns i galleriet.
    Ojojoj! Den klänningen var jättevacker! Grattis! Vad är det för märke?
  • Troll1

Värst vad alla får mkt pengar från skatten! Själv får jag 2500 ca och sambon som är frilansande brukar få rest. Vi får hoppas på det bästa. Behöver pengarrrr!

• Troll1
    Schükano skrev 2008-04-04 09:06:12 följande:
    Jag tycker Change har väldigt bra bh:ar. Dem finns ju bla i centrum (www.arkaden.nu/arkaden/shop2.asp), Backaplan och Frölunda Torg i Göteborg. Jag har köpt axelbandslös bh där och tycker den känns lite speciell och lyxig att ha till bröllopet. Brukar vanligtvis ha underkläder från H&M eller Lindex men vill känna mig lite speciell på den stora dagen.
    Tackar för det tipset! Dit ska jag gå när det närmar sig...
  • Troll1

En fråga till er. Har filat på ett schema för att ha ngn susning om tidsåtgång. (Bra att veta för oss, toastmaster, barnvakt, personal etc)
    Verkar detta vettigt tidsmässigt? Vi ska ha buffé och endast tårta o avec, ej dessert.

Vigselschema:

15.00 Vigsel

15.45 Uttåg ur kyrka efterföljt av gratulationer

16.15 Avfärd från kyrkan

16.30 Gästerna anländer till festlokalen

16.45 Brudparet anländer till festen och brudparets skål
    Champagne o snittar

17.30 Förrätt / Buffé
    (Välkomsttal
    Brudens fars tal
    Brudgummens fars tal
    Telegramuppläsning